آقا یحیی! حداقل در قهر کردن حرفه‌ای باش

مرتضی رضایی
روزنامه نگار
شکست مقابل الدحیل مثل آب سردی بود بر پیکره پرسپولیس. حذف از آسیا، دلخوری هوادار و در نهایت پرتاب کردن بطری به سمت کادر فنی و بازیکنان.
این راهش نیست آقای گل‌محمدی. آن روزهایی که رسانه‌ها از قهرهای پی در پی شما می‌نوشتند پای عناد را پیش می‌کشیدید؛ می‌گفتید نمی‌خواهند قهرمان شویم، می‌گفتید دارند چوب لای چرخ‌مان می‌گذارند و عقیده‌تان این بود که قهر کردن بهترین راهکار است اما آیا بود؟ هیچ فکر کرده‌اید که همه قهرهایی که حسابش احتمالاً از دست خودتان هم در رفته چه ضربه‌های بزرگی به پرسپولیس زده است؟
این وسط گناه هوادار چیست؟ شما قهر کردید، بازیکنان قهر کردند و تمرین را تحریم کردند و در نهایت به آن چیزی که می‌خواستید رسیدید اما هوادار چطور، به آن چیزی که می‌خواست رسید؟
احتمالاً ناراحت هستید از اینکه بطری به سمت‌تان پرت کرده‌اند، فحش و ناسزا گفته‌اند (که هیچ کدام را موافق نیستیم) و از حذف پرسپولیس ناراحتند؛ معلوم است که باید ناراحت باشند. می‌نویسم و می‌گویم که هیچ کدام از ما هرگز این را درک نخواهیم کرد که پرسپولیس برای خیلی‌ها همه چیز است! اینکه می‌گویم همه چیز واقعاً همه چیز. شما پولت را می‌گیری، زیاد هم می‌گیری، بازیکن پولش را می‌گیرد، زیاد هم می‌گیرد اما هوادار پولش را می‌دهد، زیاد هم می‌دهد.
دیگر نخ نما شده همه چیز. اصلاً بیایید کمی فنی حرف بزنیم و من چند سؤال بپرسم و شما پاسخش را بدهید.
1: پرسپولیس مهاجم ندارد و این را همه می‌دانند؛ شما که اهل فن هستید و سرمربی یکی از تیم‌های بزرگ ایران و آسیا، چطور یکی مثل مهدی عبدی را به راحتی از دست دادید و با لجبازی او را نیمکت‌نشین و سپس راهی تیم دیگری کردید؟
2: تعویض سعید صادقی بر اساس چه متر و معیاری انجام شد؟ این قبول که او همیشه در اوج نیست اما در بازی با الدحیل به نظر آماده می‌آمد. برای ما از تعویض او بگویید.
 3: تعجب می‌کنم که کندی و البته کمی اضافه وزن سروش رفیعی را هیچ کدام از نفرات کادر فنی پرسپولیس ندیده‌اند. رفیعی تمام لحظه‌هایی که باید توپ را به نزدیک‌ترین یار در هجده قدم حریف می‌داد یا از خستگی توان این کار را نداشت یا اینکه بدنش جواب نمی‌داد تا در یک متری خودش هم از دادن پاس سالم عاجز باشد.
4: تاکتیک پرسپولیس در این مدت چه بوده است؟ آیا بردهای اقتصادی پیشین می‌تواند دلیلی بر موفقیت باشد؟ هوادار، پرسپولیس واقعی و هجومی را می‌خواهد نه پرسپولیسی که سرشار از ترس مقابل حریف باشد و به دنبال پیروزی یک بر صفر!
5: آقا یحیی! هوادار واقعی همه چیز را خوب می‌فهمد. می‌داند تیمش چیزی در چنته ندارد و فشار زیادی رویش می‌آید که پرسپولیس مقابل هزاران نفر به الدحیل می‌بازد. آقا یحیی! کاش حداقل در قهر کردن حرفه‌ای بودید...کاش!
جستجو
آرشیو تاریخی