صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال زنان
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

6 گزینه نیوکاسل برای جانشینی نیک پوپ

رقابت بر سر سنگر خالی کلاغ‌ها

ادی هاو باید یکی را برای مراقبت از دروازه نیوکاسل پیدا کند چون نیک پوپ تا پنج ماه نمی‌تواند بازی کند. دروازه‌بان 31 ساله که امیدوار است تیم ملی انگلیس را در یورو 2024 همراهی کند، در جریان برد شنبه مقابل منچستریونایتد از شانه چپ دچار مصدومیت شد و انتظار می‌رود تا اردیبهشت نتواند بازی کند. اگرچه مارتین دوبراوکا شماره یک سابق نیوکاسل جای پوپ را مقابل یونایتد گرفت و لوریس کاریوس ناموفق در لیورپول در نیوکاسل است اما جانشین مناسب ستاره سابق برنلی احتمالاً در فصل نقل و انتقالات ژانویه به نیوکاسل اضافه می‌شود.

1- آرون رمزدیل
احتمال این انتقال زیاد نیست. رمزدیل دو فصل عالی در تحول آرسنال مؤثر بود اما این فصل با تصمیم بحث‌برانگیز میکل آرتتا جای خود را به خرید جدید، داوید رایا داد. برای اینکه بتواند در پرواز خرداد به آلمان، سه شیر را همراهی کند نیاز دارد تا بازی کند اما هاو فقط می‌تواند پیشنهاد بدهد و البته این پیشنهاد قابل توجه است چون نیوکاسل هنوز در چهار جام حاضر است. مشکل این انتقال که احتمالاً قرضی باشد این است که آرسنال نمی‌خواهد یکی از رقبایش را تقویت کند اما آیا آرتتا جنجال دروازه‌بانی تیمش را در ژانویه تمام می‌کند؟

2- داوید دخئا
برنده دستکش طلای سال 2023 لیگ برتر و یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ منچستریونایتد پنج ماه بعد از آزادشدن از قراردادش با این تیم که براساس آن هفته‌ای 350 هزار پوند دستمزد می‌گرفت، بدون تیم است. یونایتد در جدایی او نامهربانی کرد چون وقتی پیشنهاد اولشان برای تمدید قرارداد را رد کرد، با پیشنهادی کمتر به سراغ او رفتند. این اسپانیایی ناراحت شد و تصمیم به رفتن گرفت در حالی که باشگاه مشغول آوردن آندره اونانای 47 میلیون پوندی از اینتر بود. او پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی از عربستان سعودی داشت و گفته می‌شود با رئال بتیس مذاکره کرد اما امید دارد به تیمی حاضر در لیگ قهرمانان برود. نیوکاسل دقیقاً همین است و انتقال جذابی می‌شود اگر هاو به سراغ برنده چهار عنوان بهترین بازیکن فصل یونایتد برود که بارها مهاجمان نیوکاسل را ناکام گذاشته است.

3- کیلور ناباس
او بخوبی جانشینی یک دروازه‌بان انگلیسی در ژانویه را درک می‌کند. فصل قبل به ناتینگهام فارست قرض داده شد و به این تیم کمک کرد در لیگ برتر بماند. دروازه‌بان سابق رئال مادرید که با این تیم سه قهرمانی اروپا را به دست آورده، به پاری‌سن‌ژرمن برگشت و در حال حاضر با مصدومیت کمر درگیر است. لوییس انریکه مربی PSG جان لوییجی دوناروما را ترجیح می‌دهد که در پیروزی این هفته تیمش اخراج شد تا روند لرزانش ادامه داشته باشد، شاید ناباس در ژانویه آمادگی جسمانی لازم را به دست آورد و در دسترس باشد.

4- پیتر گولاچی
دروازه‌بان مجار شش فصل شماره یک بی‌رقیب لایپزیگ بود اما یک سال و دو ماه قبل رباط صلیبی پاره کرد و تقریباً یک سال دور بود. این گلر 33 ساله که سابقه بازی در لیورپول را دارد، هنوز در بوندس لیگا بازی نکرده و فقط در جام حذفی آلمان برای لایپزیگ به میدان رفته. او که 300 بازی برای این تیم انجام داده می‌خواست در ژانویه به تیمی در MLS برود اما اگر نیوکاسل پیشنهاد بدهد، با کمال میل موافقت می‌کند.

5- لوکاژ فابیانسکی
یکی از باثبات‌ترین دروازه‌بان‌های یک دهه اخیر لیگ برتر که خودش را متحول کرد و از دروازه‌بان نامطمئن آرسنال به شماره یک سوانزی و وستهم تبدیل شد. این تابستان اما دیوید مویس تصمیم گرفت آلفونس آرئولا شماره یکش باشد و از گلر 38 ساله لهستانی در بازی‌های حذفی استفاده می‌کند. او که در این چند فصل به بقای وستهم و همچنین صعود لهستان به یک چهارم نهایی یورو 2016 کمک کرده، از تصمیم مربی اسکاتلندی ناراحت است و می‌تواند در نیوکاسل ثابت کند مویس اشتباه کرده.

6- هوگو لوریس
آخرین اما نه کمترین. او دروازه‌بان قهرمان جام جهانی است که آخرین بار هفت ماه قبل برای تاتنهام مقابل نیوکاسل بازی کرده است. او بین دو نیمه تعویض شد چون مصدوم شده بود. بعد از آن دیگر در ترکیب تیمش قرار نگرفت و مربی جدید تاتنهام، آنژه پوستکوگلو گفته این 38 ساله به دردش نمی‌خورد. او که فوتبال ملی را کنار گذاشته تا تابستان آینده با تاتنهام قرارداد دارد و با این تیم تمرین می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی