صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال زنان
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تقابل منچستریونایتد و چلسی، تیم‌های هفتم و دهم لیگ برتر

غول‌های از نفس افتاده

 

منچستریونایتد و چلسی، دو غول از نفس افتاده فوتبال انگلیس امشب در اولدترافورد رقابت قدیمی خود را از سر می‌گیرند؛ ناکامی‌های شیاطین سرخ با باخت یک بر صفر این هفته مقابل نیوکاسل ادامه پیدا کرد در حالی که تیم موریسیو پوچتینو به برد باارزش 3 بر 2 مقابل برایتون دست یافت.
همه می‌دانند مصدومیت بازیکنان در این فصل مشکل بزرگی برای منچستریونایتد بوده اما نیوکاسل در این زمینه پیشتاز است و برای بازی شنبه به آکادمی رو آوردند تا نیمکت را پر کنند. با این همه یک کلاس بالاتر از تیم اریک تن هاخ بازی کردند و پاداش بازی بهترشان را با پیروزی گرفتند. شیاطین سرخ به نوعی متحول شده بودند و در پنج تا از شش بازی قبل از سفر به نیوکاسل برنده شده و در سه بازی پیاپی کلین‌شیت کرده بودند اما مربی هلندی در سنت جیمز پارک جادویی نداشت و تیمش در طول بازی نسبت به حریف پایین‌تر
بود.
یونایتد که امیدش به صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هم بسیار کمرنگ است، در رده هفتم لیگ برتر و پنج امتیاز کمتر از استون ویلای رده چهارمی قرار دارد ضمن اینکه با 16 گل در این فصل با فاصله بدترین عملکرد را در میان تیم‌های نیمه بالای جدول دارد و با 17 گل خورده تفاضل گلش منفی یک است. در «تئاتر رویاها» هشت گل زده‌اند در حالی که دو تا از پنج بازی خانگی آخرشان را برده‌اند.
حالا با چلسی روبه‌رو می‌شوند که با چنگ و دندان جایگاهش در نیمه بالای جدول را حفظ کرده است. سر و پای انزو فرناندس، آرژانتینی 106 میلیون پوندی چلسی بعد از 30 بازی در لیگ برتر به گل باز شد و تیم گران‌قیمت پوچتینو با شکست برایتون به زحمت در رده دهم قرار گرفت. چلسی به ارائه بازی جذاب ادامه می‌دهد، این تیم در چهار بازی آخرش در لیگ 12 گل زده البته آن طرف زمین 11 گل خورده ضمن اینکه قبل از شکست تحقیرآمیز 4 بر یک مقابل نیوکاسل، سه برد پیاپی در خانه رقبا به دست آورده بودند بنابراین منچستریونایتد و چلسی هر دو در شکست در سنت جیمز پارک همدرد هستند.
بازی قبلی دو تیم در دوم خرداد در اولدترافورد با نتیجه 4 بر یک به سود میزبان تمام شد تا بعد از پنج تساوی، این بازی بزرگ فوتبال انگلیس برنده داشته باشد.

ZOOM

اخبار تیمی
هافبک سابق چلسی، میسون ماونت شاید با واکنش هواداران میهمان مواجه می‌شد اما هنوز معلوم نیست این بازیکن می‌تواند مقابل تیم سابقش بازی کند یا نه چون به تازگی از مصدومیت ساق پا به تمرین‌های یونایتد برگشته. او تنها مصدوم یونایتد است که شانسی برای حضور در بازی امشب دارد و هیچ کدام از تایرل مالاسیا، لیساندرو مارتینس، کاسمیرو، کریستین اریکسن، آماد دیالو یا جانی اوانز بازی نمی‌کنند ضمن اینکه جیدون سانچو همچنان کنار گذاشته شده است.
تن هاخ در زمین نیوکاسل به آنتونی مارسیال و مارکوس رشفورد فرصت بازی داد اما قطعاً دوباره به سراغ راسموس هویلان و آنتونی می‌رود بخصوص در مورد رشفورد که به خاطر کم‌کاری و بی‌انگیزگی در باخت شنبه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
در حالی که دو بازیکن چلسی، ریس جیمز و مارک کوکوریا محرومیت خود را پشت سر گذاشته‌اند و در دسترس هستند اما کانر گالاگر به خاطر دریافت دو کارت زرد مقابل برایتون محروم شده و این جا را برای بازگشت کول پالمر به ترکیب اصلی باز می‌کند. جیمز می‌تواند در سمت راست به کار گرفته شود اما گل لوی کولویل به تیم سابقش شاید کوکوریا را بیرون نگه دارد مگر اینکه مربی آرژانتینی تشخیص دهد تیمش بازیکنان تازه‌نفس می‌خواهد و در این صورت احتمال بازی اکسل دیزاسی نسبت به تیاگو سیلوای 39 ساله در قلب دفاع بیشتر است.
باید وضعیت مالو گاستو، کریستوفر انکونکو و رومئو لاویا بررسی شود اما وسلی فوفانا، کارنی چوکووئمکا، تروه شالوبا و بن چیلول به این بازی نمی‌رسند.

جستجو
آرشیو تاریخی