صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال زنان
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

مغضوبان و جامانده‌های قطعی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا

تمام نگرانی‌های امیر!

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار

 مسابقات جام ملت‌های آسیا 40 روز دیگر برای تیم ملی فوتبال کشورمان آغاز می‌شود و شاگردان قلعه‌نویی در نخستین دیدار به مصاف فلسطین خواهند رفت. ملی‌پوشان کشورمان برای حضور قدرتمند در این مسابقات چند دیدار تداکاتی برگزار کرد که به ظن کارشناسان فوتبال، این دیدارها نمی‌تواند به تیم ملی کمک چندانی کند. اما به هر حال ملی‌پوشان کشورمان با این شرایط عازم قطر خواهند شد. تیم ملی علاوه بر این با مصدومیت برخی از بازیکنان خود مواجه است که برخی از آنها به جام ملت‌ها می‌رسند و برخی دیگر نه. این مصدومیت‌ها در فاصله چند روز تا آغاز جام ملت‌ها نگرانی‌هایی برای قلعه‌نویی بوجود آورده است.

درد کلیه نفر اول نیمکت تیم ملی
یکی از افرادی که در تیم ملی با بیماری مواجه شده، خود امیر قلعه‌نویی است. سرمربی تیم ملی چند روزی است که با درد کلیه مواجه شده و این موضوع باعث شد تا او در نشست خبری پیش از بازی با ازبکستان شرکت نکند. قلعه‌نویی به دلیل وخامت حال ناشی از درد کلیه با شرایط جسمانی نامناسبی به تاشکند سفر کرد. البته شنیده می‌شود که قلعه‌نویی قصد دارد تا پیش از آغاز جام ملت‌ها بیماری خود را درمان کند تا با خیالی آسوده با تیم ملی به قطر برود.

غیبت شماره 8
مرتضی پورعلی‌گنجی را باید یکی از مهم‌ترین مهره‌های تیم ملی فوتبال دانست، مدافعی که در فینال تورنمنت اردن و دیدار با قطر دچار مصدومیت شد. مصدومیتی که پس از بررسی مشخص شد رباط صلیبی این بازیکن پاره شده است و او به صورت قطعی مسابقات جام ملت‌ها را از دست داده است. البته با اعلام قلعه‌نویی و مهدی تاج مدافع تیم ملی به قطر اعزام خواهد شد تا در کنار تیم باشد.

مصدومیت همسترینگ
وحید امیری
وحید امیری ستاره پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که در تیم باشگاهی خود با مصدومیت مواجه شد. کاپیتان دوم سرخ‌ها با مصدومیت همسترینگ مواجه شده و روزهای زیادی را دور از تمرینات گروهی سپری می‌کند. امیری حداقل ۶ هفته از میادین دور خواهد بود و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا او به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی در قطر نخواهد بود.

جهانبخش و قلی‌زاده می‌رسند
یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی علیرضا جهانبخش است که در دیدار با ازبکستان در ترکیب تیم ملی حضور نداشت. او که در تیم باشگاهی خود فاینورد با مصدومیت مواجه شده بود به جام ملت‌ها می‌رسد. علاوه بر این علی قلی‌زاده یکی دیگر از ملی‌پوشان کشورمان است که پیش از آغاز جام ملت‌ها با مصدومیت مواجه شد. در این بین سران باشگاه لخ‌پوزنان لهستان اعلام کردند که قلی‌زاده به زودی از بند مصدومیت رهایی یافته و می‌تواند تا نهایت ۳ هفته دیگر به میادین بازگردد. به این ترتیب قلی‌زاده می‌تواند تا قبل از شروع جام ملت‌های آسیا خودش را در تیم باشگاهی‌اش در لهستان نشان دهد و به این رقابت‌ها دعوت شود.

احتمال ضعیف
بازگشت نوراللهی
در این بین علاوه بر مصدومان، تیم ملی با یک بازیکن محروم مواجه است. نوراللهی در بازی با هنگ‌کنگ از دستور کادر فنی تیم ملی تمرد کرد و با تنبیه مواجه شد. در مورد این بازیکن شنیده می‌شود که احتمال بازگشت او به تیم ملی ضعیف است. نوراللهی در هشت سال گذشته یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران بوده که در دوره مربیگری اسکوچیچ به ترکیب اصلی تیم ملی رسید و حتی با حضور کی‌روش نیز جایگاه خوبی در ترکیب داشت. بعد از حضور امیر قلعه‌نویی نیز احمد نور به تیم ملی دعوت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت اما بعد از یکی دو نیمکت‌نشینی و سرانجام بیرون ماندن از لیست بازی با هنگ‌کنگ، این بازیکن از شرایط به‌وجود آمده ناراحت شد.

جدایی خداداد و تصادف هولناک افاضلی
یکی از چالش‌های تیم ملی پیش از اعزام به جام ملت‌ها جدایی خداداد عزیزی است، بازیکن سابق تیم ملی به عنوان مشاور به تیم ملی اضافه شد اما به گفته خودش به دلایل شخصی از ادامه همکاری با تیم ملی انصراف داد. او رابطه خوبی با بازیکنان تیم ملی داشت و به عنوان بمب روحیه می‌توانست در جام ملت‌ها کنار بازیکنان باشد که این اتفاق با انصراف او نخواهد افتاد. هومن افاضلی یکی دیگر از مشاورهای قلعه‌نویی است که در روز انصراف عزیزی با تصادف هولناکی مواجه شد. این مربی باتجربه در یکی از بزرگراه‌های تهران که قسمتی از آن در دست تعمیرات بود، کنترل خودرو را از دست داد و با گاردریل کنار اتوبان برخورد شدیدی داشت. خوشبختانه به افاضلی در این تصادف آسیبی وارد نشد و او می‌تواند تیم ملی را همراهی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی