درستکار: تیمی به شجاعت تیم ملی کشتی آزاد ایران نداشتیم

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد تأیید کرد که نه‌ تنها بار مسابقات حساس به روی دوش ورزشکار است بلکه کادرفنی را هم تحت فشار روانی قرار می‌دهد. وی گفت: واکنش‌های نامحترم، احساسی و بدون کارشناسی، فشار مضاعفی روی دوش کادر فنی خواهد گذاشت. از نظر شجاعت، احترام و انسجام، مشابه تیم ملی کشتی آزاد ایران نداشتیم اما فراموش نکنیم که دنیا هم نخوابیده و کشتی‌گیران مطرح در تیم‌های مختلف دنیا پخش شده‌اند و این تک‌ستاره‌ها به کشتی ما ضربه می‌زنند. اگر من بخواهم بگویم که ما هیچ ایرادی نداریم، این بزرگ‌ترین عیب است. تیم ما توان قهرمانی در جهان را داشت و قطعاً ایراداتی به ما وارد است اما اینکه بخواهیم بگوییم همه چیز خراب بوده، این جز دشمنی چیز دیگری نیست. کشتی حسن و تیلور حیثیتی و حساس شده؛ به‌گونه‌ای که تیم ما ۷ مدال در بلگراد می‌گیرد ولی چون حسن می‌بازد، ما را بازنده می‌بینند. این در حالی است که اصلاً چنین هجمه‌ای روی تیلور وجود ندارد. مانور دادن روی حسن، خودش یک ایراد بزرگ است.
درستکار در واکنش به بالا بودن انتظارات از کشتی و اینکه آیا این موضوع کشتی‌گیر و کادرفنی را تحت فشار روانی قرار نمی‌دهد، گفت: تاریخ نشان داده که انداختن بار روانی روی دوش ورزشکاران اذیت‌کننده است. به شخصه شاهد بودم که در المپیک سیدنی چه باری روی دوش علیرضا حیدری بود و وقتی که کشتی را به کورتانیدزه باخت، به من گفت: «آخیش؛ راحت شدم!» به قدری فشار روی او بود که بعد از باخت احساس راحتی می‌کرد. این یک ایراد تاریخی است که باید مسئولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، فدراسیون کشتی، کادر فنی، ورزشکار و رسانه‌ها در این خصوص بسیار هوشمندانه عمل کنند.
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد درباره اخبار منتشرشده در خصوص تغییر وزن کامران قاسمپور و امیرمحمد یزدانی عنوان کرد: قبل از اعلام چرخه انتخابی، امیرمحمد یزدانی گفت قصد کشتی‌گرفتن در وزن ۷۴ کیلوگرم را دارد و کامران هم گفت می‌خواهد در ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد اما ۲ موضوع در این بین مطرح است و ای کاش کشتی در المپیک ۱۰ وزن بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی