صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

درباره یورو 2024 بیشتر بدانید

28 میلیون یورو برای قهرمان

شنبه شب در هامبورگ قرعه‌کشی یورو 2024 انجام شد و شش ماه و دو هفته بعد این رقابت‌ها شروع می‌شود. درباره هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا بیشتر بدانید...
 
گروه‌های شش‌گانه
آلمان میزبان در کنار اسکاتلند، مجارستان و سوئیس تیم‌های گروه A را تشکیل می‌دهند. اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی تیم‌های گروه مرگ هستند و در گروه C اسلوونی، دانمارک، صربستان و انگلیس با هم رقابت می‌کنند. فرانسه در گروه D با هلند و اتریش و برنده پلی‌آف مسیر A همگروه است. در گروه D بلژیک، اسلواکی، رومانی و برنده پلی‌آف مسیر B قرار دارند و در گروه آخر، ترکیه، پرتغال، جمهوری چک و برنده پلی آف مسیر C حاضرند.
 
چه کسی یورو را می‌برد؟
با انجام قرعه‌کشی یورو 2024 حالا خیلی‌ها به فکر افتاده‌اند که کدام تیم می‌تواند تا آخر برود و قهرمان شود. هواداران انگلیس خوشحالند از اینکه تیم گرت ساوت گیت در گروه C با دانمارک، اسلوونی و صربستان بازی می‌کند.
فرانسه هم یکی از مدعیان قهرمانی است، آنها با هلند و اتریش و یکی از چهار تیم ولز، استونی، فنلاند و لهستان روبه‌رو خواهند شد.
پرتغال چه؟ این دیگر احتمالاً آخرین حضور کریستیانو رونالدو در یک تورنمنت معتبر است، آیا می‌توانند دست پر او را بدرقه کنند؟
آلمان با وجود نتایج ضعیفی که اخیراً گرفته بدون شک یکی از تیم‌های قابل توجه یورو 2024 خواهد بود. اسپانیا و مدافع عنوان قهرمانی، ایتالیا هم اگرچه در گروه سختی در کنار کرواسی قرار گرفته‌اند، می‌توانند تا مراحل بالا پیش بروند.
 
موزیک رسمی
تهیه کننده ایتالیایی، مدوزا به همراه گروه راک آمریکایی وان ریپابلیک و کیم پتراس ستاره پاپ آلمانی موزیک رسمی یورو را خواهند ساخت و اثر آنها در بهار سال 2024 رونمایی می‌شود. موزیک رسمی به همراه ‌آهنگ اتمام بازی‌ها و همچنین سکانس‌های تلویزیونی یورو 2024 تلفیقی از موسیقی و فوتبال است که اتحاد، عشق و تنوع را در قلب جام ملت‌های اروپا به تصویر می‌کشد.
 
شمارش معکوس
بعد از قرعه‌کشی یورو 2024 حالا شمارش معکوس برای شروع این رقابت‌ها از 25 خرداد سال آینده و بازی افتتاحیه بین آلمان و اسکاتلند در گروه A آغاز می‌شود. اما تا آن موقع اتفاقاتی در راه است، دوم فروردین بازی‌های نیمه نهایی پلی‌آف برای تعیین سه تیم باقی مانده یورو 2024 انجام می‌شود و در آنها در مسیر A لهستان با استونی و ولز با فنلاند روبه‌رو می‌شوند، در مسیر B رژیم صهیونیستی با ایسلند و بوسنی با اوکراین دیدار می‌کنند و در مسیر C گرجستان با لوکزامبورگ و یونان با قزاقستان به مصاف یکدیگر می‌روند. هفتم فروردین هم با انجام بازی‌های فینال سه تیم نهایی صعودکننده مشخص می‌شوند. 18 خرداد هم تیم‌ها باید فهرست نهایی 23 نفره خود را اعلام کنند.
جوایز نقدی
در نشست اتحادیه فوتبال اروپا جوایز نقدی یورو 2024 اعلام شد که براساس آن همه تیم‌های شرکت‌کننده 25/9 میلیون یورو دریافت می‌کنند، تیم‌ها به ازای هر برد یک میلیون و هر تساوی 500 هزار یورو می‌گیرند. صعود به یک هشتم نهایی 5/1 میلیون یورو و صعود به یک چهارم نهایی 5/2 میلیون یورو پاداش دارد. حضور در نیمه نهایی 4 میلیون یورو پاداش به همراه دارد و نایب قهرمان 5 میلیون یورو دیگر می‌گیرد و به قهرمان 8 میلیون یورو می‌رسد. تیم قهرمان اگر هر سه بازی مرحله گروهی خود را ببرد، 25/28 میلیون یورو پاداش مالی دریافت می‌کند.
باشگاه‌های فوتبال هم بر اساس حضور بازیکنان خود در تیم‌های ملی در مقدماتی، یورو 2024 و دو دوره لیگ ملت‌های اروپا روی هم 240 میلیون یورو دریافت می‌کنند. در دوره قبلی جام ملت‌های اروپا 200 میلیون یورو بین 700 باشگاه توزیع شد که سهم چلسی با 5/1 میلیون یورو بیشتر از بقیه بود.

جستجو
آرشیو تاریخی