صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

افلاکی: کم کاری از طرف ما نبود

ندادن ویزاها یک شیطنت سیاسی است

فائزه زمانی
روزنامه نگار
انگلیس در عدم صدور روادید تیم ملی تکواندو هت‌تریک کرد. در حالی که این اتفاق با توجه به شیطنت‌های اخیر انگلیسی‌ها پیش‌بینی می‌شد آنها بالاخره کار خود را کردند تا شرایط برای تکواندوی ایران از اینی که هست سخت‌تر شود. رقابت‌های گرندپری منچستر آخرین شانس تکواندوکاران برای رزرو بلیت المپیک پاریس از طریق رنکینگ است که حالا با توجه به عدم صدور ویزای تیم ملی ایران، رویای سهمیه المپیک ملی‌پوشان به صورت مستقیم، به باد رفت. این در حالی است که قبل از این روادید تیم ملی پاراتکواندو و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو به راحتی صادر شد و همین موضوع این شائبه‌ها را بوجود آورد که فدراسیون سیاست به خرج داده و به خاطر اینکه تکواندوکارانش شانسی برای گرفتن مدال و سهمیه در این مسابقات نداشتند، خود اقدامات لازم برای پیگیری پروسه ویزا را به موقع انجام نداده است، موضوعی که مجید افلاکی سرمربی تیم ملی آن را رد می‌کند. افلاکی حالا معتقد است این کار انگلیسی‌ها یک شیطنت سیاسی است و دست تیم را در کورس حساس سهمیه المپیک بسته است. به گفته سرمربی تیم ملی تکواندو ابوالفضل زندی، مهدی حاج‌موسائی و مهران برخورداری به شرط کسب مدال در این مسابقات، شانس خوبی برای المپیکی شدن از طریق سیستم رنکینگ را داشتند، شانسی که رنگ باخت تا حالا ملی پوشان برای رساندن خود به مرزهای پاریس دست به دامان مسابقات گرنداسلم شوند.

 با توجه به سابقه بد انگلیسی‌ها این موضوع را پیش‌بینی می‌کردید؟
با سابقه‌ای که از انگلیسی‌ها سراغ داشتیم این موضوع را پیش‌بینی کرده بودیم، آنها نتایج 2 سال اخیر ایران را بررسی کرده و به خوبی می‌دانستند که در کورس سهمیه المپیک هستیم و با حضور در این رقابت‌ها شانس خوبی برای المپیکی شدن از طریق رنکینگ داریم ولی متأسفانه دست ما را بستند.
شائبه‌هایی وجود دارد که فدراسیون به خاطر شانس کم ملی‌پوشان در این مسابقات، خود اقدامات لازم برلای گرفتن ویزا را به درستی انجام نداده است.
ما با توجه به سابقه بد انگلیسی‌ها از 2 ماه قبل پروسه ویزا را پیگیری کرده و مرحله به مرحله کارها را حتی زودتر از موعد انجام دادیم. همچنین به طور مستقیم با فدراسیون انگلستان، وزارت امورخارجه، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی در ارتباط بودیم و نامه‌نگاری‌های لازم را هم انجام دادیم. بنابراین کم کاری از جانب ما صورت نگرفته است و انگلیس کار خود را کرد و برای سومین بار به تیم ملی تکواندو ایران ویزا نداد.
ممکن است انگلیسی‌ها به خاطر احساس خطر از جانب ملی‌پوشان ما در اوزان مختلف، روادید را صادر نکرده باشند؟
 چنین فرضیه‌ای درست نیست چون انگلیسی‌ها در اوزانی که ما حضور داریم فقط یک نماینده دارند، اقدام آنها فقط یک شیطنت سیاسی است و بار دیگر نشان دادند که از نظر آنها چیزی تحت عنوان منشور اخلاق و المپیک وجود ندارد.
تکلیف ملی‌پوشانی که با حضور در این مسابقات شانس گرفتن سهمیه از طریق رنکینگ را داشتند، چه می‌شود؟
مهدی حاج‌موسائی، ابوالفضل زندی و مهران برخورداری ملی‌پوشانی بودند که در صورت شرکت و کسب مدال در مسابقات گرندپری، شانس خوبی برای المپیکی شدن داشتند که متأسفانه با عدم صدور ویزاها این فرصت را از دست دادند. در حال حاضر شرایط تیم بسیار عالی است و با از دست رفتن شانس ملی‌پوشان در مسابقات گرندپری منچستر، حالا تمام تمرکزمان را روی مسابقات گرنداسلم گذاشته‌ایم و دورخیزمان در این مسابقات برای 2 سهمیه المپیک است.
مصدومیت حاج‌موسائی تا مسابقات گرنداسلم برطرف می‌شود؟
حاج موسایی درمان و تمریناتش را زیر نظر 2 پزشک انجام می‌دهد و شرایط خوبی دارد. به نظر نمی‌رسد برای حضور در مسابقات گرنداسلم مشکلی داشته باشد. خدا را شکر هیچ‌یک از ملی پوشان مصدومیت جدی ندارند و تیم شرایط نرمالی برای گرفتن سهمیه در مسابقات گرنداسلم را دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی