صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

چو تدبیر درویش کم بوده بخت

سیه‌ روزی پرسپولیس با درویش

اکبر منتشلو
روزنامه نگار
هواداران پرسپولیس، بازیکنان، کادر فنی و... رابطه خوبی با درویش ندارند. این را می‌توان از رفتار تک تک آنها درک کرد و شاید بتوان مدعی شد که این رابطه سرد، خیلی هم بیراه نیست. برعکس آنچه که احساس می‌شد، پرسپولیس با درویش نتوانست خوب شروع کند و خوب پیش برود، مخصوصاً اینکه به هر حال درویش نیز در این رابطه بد، شروع بد و روزهای ناکامی، صد درصد مقصر نیست، اما به هر حال همه کسانی که در پرسپولیس هستند، حالا او را باعث سیه روزی سرخپوشان می‌دانند. شروع پرسپولیس با وضعیت نه چندان مطلوب در نقل و انتقالات اولین گام در فاصله‌اندازی بین درویش و پرسپولیسی‌ها بود.

نقل و انتقالات؛ اولین باخت پرسپولیس
اولین باخت پرسپولیس با درویش در این فصل از رقابت‌ها، در نقل و انتقالات رقم خورد، جایی که درویش نه تنها نتوانست بازیکنان خوبی بخصوص در خط حمله برای سرخپوشان جذب کند، بلکه حتی بازیکنانی مثل عیسی آل‌کثیر را هم از دست داد تا بیش از هر زمانی مورد انتقاد هواداران قرار گیرد و حالا همین انتقادها از طرف کادر فنی و بازیکنان هم صورت می‌گیرد.

بی‌کیفیت‌های خارجی به پای درویش نوشته شدند
پرسپولیس برعکس سال‌های گذشته که معمولاً در جذب بازیکنان خارجی موفق عمل می‌کرد در این فصل با مدیریت درویش، وضعیت خوبی در جذب بازیکنان خارجی هم نداشته و حتی بازیکنانی مثل گئورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، نبیل باهویی و... نیز نتوانستند انتظارات هواداران پرسپولیس را برآورده کنند و حالا خارجی‌های پرسپولیس هم عاملی برای ناکامی درویش شده‌اند.

بازیکنان پول‌شان را می‌خواهند
هر چند ممکن است درویش نیز برای عدم پرداخت مطالبات برخی بازیکنان دلایل خودش را داشته باشند، ولی به هر حال انتظار می‌رفت با حضور او در رأس باشگاه پرسپولیس، این تیم از نظر پرداختی به بازیکنان مشکلی نداشته باشد اما عدم پرداخت به موقع مطالبات برخی بازیکنان هم به چالش جدی بین بازیکنان، کادر فنی و درویش تبدیل شده است که به نظر می‌رسد می‌تواند حسابی میان درویش و بازیکنان را به هم بزند.

 جریمه‌ای که حال پرسپولیس را خوب نکرد
باخت پرسپولیس به سپاهان به عنوان دیدار دو تیم مدعی در لیگ برتر، حسابی برای درویش گران تمام شد و این مدیر برای برون‌رفت از فشار هواداران بازیکنان را جریمه کرد اما این جریمه نه تنها نتوانست حال بد پرسپولیس را خوب کند، بلکه بدتر وضعیت را بحرانی‌تر کرد و حالا برخی بازیکنان به خاطر این جریمه 10 درصدی دل خوشی از درویش ندارند و خود را مستحق این جریمه نمی‌دانند تا رابطه آنها با مسئولان پرسپولیس بیشتر تیره و تار شود.

تسویه‌ای که طول کشیده است
درویش در اداره پرسپولیس موفق نبوده است، حالا ممکن است او دلایلی برای این کار داشته باشد اما این دلایل نه بازیکنان، نه کادر فنی و نه هواداران را راضی نمی‌کند. یکی از چالش‌های جدی این روزهای درویش، عدم تسویه حساب با برخی از بازیکنان این تیم در سال‌های گذشته است که همه جوره درویش و پرسپولیس را به حاشیه برده است.

ابهام در ادامه کار با درویش
با همه این حرف‌ها و نارضایتی‌ای که از عملکرد درویش در پرسپولیس است، هنوز وضعیت مدیریتی این تیم مشخص نیست و ممکن است خیلی‌ها مجبور باشند فعلاً این مدیر را تحمل کنند. با وجود رابطه سردی که این مدیر با بقیه اعضای پرسپولیس دارد، اخبار ضد و نقیضی مطرح می‌شود و ممکن است حالا حالاها در مدیریت پرسپولیس اتفاقی رخ ندهد و سرخپوشان مجبور باشند با مدیریت درویش پیش بروند که در این صورت به نظر می‌رسد درویش باید فکری به حال رابطه خودش با دیگر اعضای پرسپولیس کند و به قول اسدی توسی « چو تدبیر درویش کم بوده بخت / کز اندیشه خود را دهد تاج و تخت».

جستجو
آرشیو تاریخی