خبر

 

 مربیان فنلاندی در اردوی هاکی روی یخ
اردوی تیم ملی هاکی روی یخ مردان از  ۴ آذر ماه برای حضور در مسابقات جهانی هاکی روی یخ دسته سوم قهرمانی گروه B  آغاز شد. سامی کارپینن، سرمربی فنلاندی تیم ملی کشورمان به همراه لوکا پیکا (مربی دروازه‌بانان) و فرشاد مقدسی (کمک مربی) در دور اول این اردوها که مهر ماه برگزار شد ۳۰ بازیکن و ۵ دروازه‌بان و در دور دوم ۲۱ بازیکن و ۴ دروازه‌بان را انتخاب کردند. قرار است طبق برنامه در اردوی سوم که اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود لیست نهایی تیم ملی برای اعزامی به مسابقات اعلام شود. در این مسابقات تیم‌های هنگ‌کنگ، بوسنی و هرزگوین، سنگاپور، ایران، کره شمالی و فیلیپین از چهارم اسفند ماه با هم رقابت می‌کنند. موفقیت در بازی‌های زمستانی ۲۰۲۵ هاربن چین و ۲۰۲۹ عربستان در صدر مهم‌ترین اهداف انجمن هاکی روی یخ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی است.
 

فرنگی‌کار یاغی برترین صربستان شد
علی ارسلان، فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل صربستان با پیروزی در هشت مبارزه خود در لیگ این کشور، عنوان برترین کشتی‌گیر را به خود اختصاص داد. او در دو سال اخیر نشان طلا و برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بلگراد را برای صربستان بدست آورد. او در حالی که بعد از پایان مسابقات جهانی تصمیم به تغییر وزن و رفتن به وزن المپیکی ۷۷ کیلوگرم گرفت، در رقابت‌های لیگ تیم اسپارتاک را در همین وزن همراهی کرد. این کشتی‌گیر آملی که توانسته بود در لیگ برتر کشتی صربستان در وزن قانونی شرکت کند توانست با ۸ پیروزی و کسب امتیاز عالی خود را به عنوان یک مدعی در وزن المپیکی محک بزند. تیم اسپارتاک در این رقابت‌ها به نایب‌قهرمانی لیگ صربستان رسید. او قرار است در مسابقات گزینشی اروپایی نماینده ۷۷ کیلوگرم صربستان باشد و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند و بعد از کسب دو نشان جهانی، به دنبال مدال المپیکی در پاریس است.


 برگزاری جلسه فوق‌العاده والیبال آسیای مرکزی با حضور داورزنی
جلسه فوق‌العاده سنترال زون روز گذشته با حضور محمدرضا داورزنی، به عنوان رئیس فدراسیون والیبال ایران و رؤسا یا دبیران منطقه آسیای مرکزی برگزار شد.
در این جلسه مصوبات اساسنامه مورد بازبینی قرار گرفت و بندهایی که نیازمند تغییر، تصحیح و ویرایش بودند با نظر و آرای اکثر اعضا به تصویب مجدد رسیدند تا پس از تصویب نهایی آن در مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا در سال ۲۰۲۴ به مرحله اجرایی برسند. موارد اساسنامه در بخش‌هایی که مرتبط با انتصاب و انتخاب اعضا بود با تغییرات بیشتری روبه‌رو و در مجموع ۱۹ بند اصلاح شد. بیست و پنجمین دوره مجمع عمومی و انتخاباتی کنفدراسیون والیبال آسیا در روزهای هفتم و هشتم شهریور سال آینده (۲۹ و ۳۰ آگوست سال ۲۰۲۴) در مقر این کنفدراسیون در شهر بانکوک تایلند برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی