صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

دربی ایتالیا؛ شرایط متفاوت یوونتوس و اینترمیلان

جنگ مدعیان قهرمانی

 

یوونتوس امشب در دربی ایتالیا میزبان اینترمیلان است و سری A با یکصد وهشتاد و یکمین دیدار لیگ دو رقیب مدعی جان می‌گیرد. یووه با دو امتیاز نسبت به اینتر صدرنشین در رده دوم قرار دارد و با پیروزی بر تورین بعد از مدت‌ها سایه‌نشینی نراتزوری به قله فوتبال ایتالیا می‌رسد.
یووه دو هفته پیش کالیاری، تیم سابق ماسیمیلیانو آلگری را 2 بر یک شکست داد تا بعد از پیروزی بر تورینو، میلان، ورونا و فیورنتینا پنجمین برد پیاپی را به دست آورد و به فاصله‌ای قابل جبران با اینتر برسد.
بیانکونری بهترین شروع فصلش را بعد از آخرین قهرمانی‌اش در فصل
2020- 2019 داشته و این برای اولین بار در تاریخ است که دو تیم قبل از هفته چهاردهم حداقل 29 امتیاز گرفته‌اند.
شاید قرار است رقابت قهرمانی به این دو تیم خلاصه شود به خصوص با افتی که ناپولی و میلان بروز داده‌اند.
اگرچه اینتر در این چند سال تیم بهتری نسبت به یوونتوس بوده اما یووه از هشت بازی آخر لیگ با نراتزوری پنج تا را برده است از جمله دو بازی فصل قبل که با کلین‌شیت همراه بوده یعنی می‌توانند برای نخستین بار بعد از سال 1977 سه بازی پشت سر هم اینتر را ببرند بدون اینکه گلی بخورند.
اینتر از 12 بازی این فصل 10 برد داشته و در طول تاریخ طولانی و پرماجرای خود تنها دو بار در سال‌های 1950 و 2019 از 13 بازی ابتدای فصل 11 برد به دست آورده‌ است.
این تیم هم قبل از بازی‌های ملی شش پیروزی متوالی در رقابت‌های مختلف داشته که آخرین آنها با نتیجه 2 بر یک مقابل فروزینونه تازه صعودکرده بود. اینتر با پیروزی برابر ردبول سالزبورگ از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هم مطمئن شد و سیمونه اینتزاگی امیدوار است این ضرب‌آهنگ تیمی خوب در این دو هفته از بین نرفته باشد.
اینتر که نیم‌نگاهی به بازی چهارشنبه با بنفیکا دارد، با 29 گل زده و 6 گل خورده بهترین خط حمله و دفاع لیگ ایتالیا را در اختیار دارد و به دنبال دستاوردی بزرگ در این فصل است بعد از آنکه فصل قبل قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و قهرمانی اروپا را با اندکی اختلاف از دست داد اما یووه می‌خواهد در روند خوب اینتر اختلال ایجاد کند.
نراتزوری از 17 بازی آخرش در لیگ در زمین یووه تنها دو برد داشته و 11 بار شکست خورده و در 9 تا نتوانسته گل بزند.
 
اخبار تیمی
آلگری در خط میانی مشکلات زیادی دارد، پل پوگبا و نیکولو فاجولی محروم هستند و مانوئل لوکاتلی با مصدومیتی درگیر است که اجازه نداد در مقدماتی یورو 2024 بازی کند. بنابراین بازگشت آدرین ربیو از محرومیت یک جلسه‌ای کاملاً به موقع است و شاید این فرانسوی در کنار فابیو میرتی و وستون مک کنی مرکز زمین یووه را در دست بگیرند.
فیلیپ کاستیچ که احتمالاً در سمت چپ سیستم 2-5-3 آلگری به کار گرفته می‌شود، آخرین گلش در لیگ را در اسفند به اینتر زده ضمن اینکه پاس سه تا از شش گل آخر یووه را او داده. ماتیا دی شیلیو و دانیلو دو مدافع یووه از دسترس خارج هستند ضمن اینکه تیم وه آ، هم تیمی مک کنی در تیم ملی آمریکا با آسیب‌دیدگی ران حاشیه‌نشین است.
اینتر هم دو مدافع اصلی خود را در اختیار ندارد، بنژامین پاوار و الساندرو باستونی که به جایشان استفان دی فرای و ماتئو دارمیان در خط دفاعی سه نفره نراتزوری بازی می‌کنند.
خط حمله اینتر را مارکوس تورام و لوتارو مارتینس در اختیار دارند که دومی در صورت گلزنی در تورین، دومین بازیکن اینتر در 60 سال گذشته می‌شود که در 13 بازی ابتدای فصل 13 گل می‌زند اما این مهاجم آرژانتینی در 676 دقیقه بازی برابر یوونتوس تنها یک گل زده است. خوان کوادرادو، بال مدافع سابق یووه می‌تواند روی نیمکت تیم اینتزاگی بنشیند که در دربی ایتالیا 4 بر 2 از آلگری پیش است.

ZOOM

ترکیب احتمالی
یوونتوس: شزنی؛ گاتی، برمر، روگانی؛ کامبیاسو، مک کنی، ربیو، میرتی، کاستیچ؛ کیزا، کین
اینتر: زومر؛ دارمیان، دی فرای، آچربی؛ دومفرایس، بارلا، چالهان اوغلو، مخیتاریان، دی مارکو؛ تورام، مارتینس

جستجو
آرشیو تاریخی