جنگ یوز و شیر

مرحله یک‌هشتم مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال در حال برگزاری است و امروز در یکی از این دیدارها تیم ملی نوجوانان کشورمان به مصاف مراکش خواهد رفت. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که تیم برنده جواز حضور در یک‌چهارم جام‌ جهانی را کسب خواهد کرد. شاگردان حسین عبدی تا به اینجا عملکردی قابل تحسین داشته و با برد تاریخی برابر برزیل و شکست خفیف مقابل انگلیس، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده‌اند.
در سوی مقابل شیرهای اطلس که در گروه A با تیم‌های اکوادور، ‌اندونزی و پاناما همگروه بودند، با ۶ امتیاز به عنوان تیم اول از گروه خود به این مرحله صعود کردند. مراکشی‌ها در مرحله گروهی ۲ برد و یک شکست، ۵ گل زده و ۳ گل خورده را به نام خود ثبت کرده‌اند. در آن سوی میدان، ایران با برتری تاریخی ۳ بر ۲ برابر برزیل، شکست خفیف و لحظات پایانی ۲ بر یک مقابل انگلیس و برتری ۵ بر صفر برابر کالدونیا در گروهی که سه ‌تیم ۶ امتیازی داشت، به دور حذفی راه یافت.
 شاگردان حسین عبدی در این مرحله ۹ گل زدند و ۴ بار دروازه خود را باز شده دیدند. ارشا شکوری یکی از ستاره‌های تیم ملی محسوب می‌شود، دروازه‌بانی که در بازی با برزیل فوق‌العاده ظاهر شد و در حقیقت سیوهای او باعث پیروزی تاریخی تیم ملی مقابل برزیل شد. میرمحمد رزاقی‌نیا با ثبت 74/34 کیلومتر دونده‌ترین بازیکن زمین در مرحله گروهی بوده است. او همچنین با ۱۰۵ پاس، آمار خوبی را برای خود ثبت کرده و اسماعیل قلی‌زاده نیز به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی ما برای رسیدن به گل محسوب
می‌شود.
در تیم مراکش نیز بنروزیل سنگربان این تیم با ۳۹ مهار موفق توپ، یکی از ارکان اصلی این تیم به شمار می‌رود. علاوه بر این، مالی یکی از بازیکنان خطرناک این تیم محسوب می‌شود و نوفل الحناش یکی دیگر از بازیکنان کلیدی مراکش است که در تیم جوانان پاری سن ژرمن بازی می‌کند. با این وضعیت آماری دو تیم باید روز سه‌شنبه و از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف هم بروند، دیداری که برنده آن چهارم آذر رو در روی برنده دیدار دو تیم مکزیک و مالی قرار خواهد گرفت. امیدواریم با وجود درخشش بازیکنان نوجوان کشورمان در مرحله گروهی، تیم ما یکی از تیم‌های حاضر در آن بازی باشد.
 
برد ایران با گل‌ به خودی در جام جهانی
 پیش از این در رده سنی بزرگسالان نیز دو تیم، سابقه جدال در جام‌ جهانی را دارند، ایران و مراکش در ۲۰۱۸ در ورزشگاه سن‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند که این بازی در دقیقه ۹۵ با گل‌ به‌خودی مراکشی‌ها یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافت تا حالا شاگردان عبدی با آن سابقه تاریخی به مصاف نوجوانان مراکش
 بروند.
اعتراف رسانه مراکشی به قدرت ایران
رسانه مراکشی «انا الخبر» در گزارشی از نقطه قدرت تیم ملی کشورمان پرده برداشت. این رسانه نوشت: «ایران به قدرت بدنی و نیروی تهاجمی معروف است. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران معمولاً در جدال‌های تن به تن پیروز می‌شوند و همچنین روی ضربات ایستگاهی خوب کار می‌کنند.»
 
قضاوت داوران پرتغالی
 با اعلام فیفا، ژائو پدرو پینه ریو از پرتغال قضاوت دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و مراکش در جام جهانی زیر ۱۷ سال را برعهده خواهد داشت. همچنین برونو میگوئل آلوز و لوسیانو مایا دو هموطن پدرو، وی را در قضاوت این مسابقه همراهی خواهند کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی