صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

موفقیت تیم‌های لیگ برتری زیر سایه از دست دادن بازیکنان کلیدی

بحران مصدومیت

بازی‌های ملی در جریان است و بعضی تیم‌های باشگاهی فرصتی برای نفس کشیدن در مورد فهرست رو به رشد مصدومان پیدا می‌کنند. میزان فعلی مصدومان 2/16درصد کل مصدومان فصل قبل لیگ برتر است و باعث شده باشگاه‌ها با یک بحران روبه‌رو شوند.
اریک تن هاخ و پپ گواردیولا مربیان تیم‌های منچستری پیش از این درباره فشردگی بازی‌ها صحبت کرده و نسبت به فشار جسمی واردشده بر بازیکنان ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
شفیلدیونایتد و نیوکاسل صدرنشین
شفیلدیونایتد خیلی بهتر از دوره قبلی حضورش در لیگ برتر در فصل 2021-2020 نتیجه گرفته. این تیم اما از یک جهت دیگر صدرنشین شده و آن جدول مصدومان است. 9 بازیکن این تیم مصدوم هستند و این شاید دلیلی برای مبارزه بقای این تیم باشد که در طول فصل تنها یک پیروزی به دست آورده. آنها در جدول مصدومان با نیوکاسل برابر هستند.
 کلاغ‌ها امیدوارند مثل فصل قبل سهمیه لیگ قهرمانان بگیرند اما موج مصدومیت این تیم را تحت تأثیر گذاشته و کایران تریپیر در مواجهه با هواداران ناراضی از باخت به بورنموث به این موضوع اشاره کرد.
ادی هاو هم به موضوع از دست دادن بازیکنان متعدد پرداخت و میگل آلمیرون حتی نتوانست نیمه اول آن بازی را به پایان برساند و به دلیل آسیب‌دیدگی ماهیچه ران مجبور به ترک زمین شد. موضوع همین جا تمام نمی‌شود و کالوم ویلسون مجبور شد اردوی تیم ملی انگلیس را ترک کند؛ یعنی نیوکاسل بهترین گلزن این فصل را از دست داده و معلوم نیست کی به ترکیب تیم بر می‌گردد. البته شاید چهار بازیکن تیم تا آخر نوامبر برگردند.
 
وضعیت وخیم تاتنهام
وضعیت تاتنهام هم نگران‌کننده است، اسپرز تنها تیم بدون باخت لیگ برتر بود اما دو شکست پیاپی را متحمل شده. کریستین رومرو سه جلسه محروم است و هشت مصدوم شاید امیدهای تیم برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا را کمرنگ کند. جیمز مدیسون در باخت 4 بر یک مقابل چلسی مصدوم شد و بنابر اعلام آنژه پوستکوگلو تا سال 2024 نمی‌تواند بازی کند. هنوز جایگزینی برای او که در همکاری با سون هئونگ مین فوق‌العاده خطرناک می‌شود، پیدا نکرده‌اند. در باخت مقابل ولورهمپتون ایوه بیسوما در نقش شماره 10 بازی کرد و در دقیقه 75 جای خود را به جووانی لوسلسو داد. باخت به چلسی یک قربانی دیگر هم داشت، میکی فان د فن، مدافع میانی تیم که تا سال جدید بر نمی‌گردد.
 
قبل از شروع فصل
ماجرای مصدومیت‌های منچستریونایتد از تابستان شروع شد و تن هاخ، لیساندرو مارتینس و لوک شاو را قبل از شروع فصل از دست داد. یونایتد فصل قبل این موقع یک رده پایین‌تر بود اما اوضاع مصدومیت هم جالب نیست. راسموس هویلان و شاو تا دو هفته دیگر برمی‌گردند اما کریستین اریکسن و جانی اوانز تا آخر سال میلادی آمادگی بازی را به دست می‌آورند. این یعنی به استثنای تایرل مالاسیا، یونایتد می‌تواند تا اواسط بهمن تیم کاملی داشته باشد.
 
قهرمان مصدومیت
چلسی بعد از تغییر مالکیت در فصل قبل با انتقاداتی در زمینه مدیریت آسیب بازیکنانش مواجه شد اما موریسیو پوچتینو اطمینان داده مشکل حادی نیست. آبی‌ها فصل قبل قهرمان مصدومیت شدند و این فصل روال قبلی را ادامه داده‌اند به نحوی که در پیش فصل، کریستوفر انکونکو را با مصدومیت زانو از دست دادند، گفته می‌شود او و رومئو لاویا بعد از بازی‌های ملی می‌توانند تمرین را از سر بگیرند. آسیب‌دیدگی قبلی تروه شالوبا و کارنی چوکووئمکا هم عود کرد. اما چلسی از دو بازی آخرش مقابل تاتنهام و منچسترسیتی چهار امتیاز گرفته و امیدوارکننده بوده، میخایلو مودریک اوکراینی هم به ترکیب اضافه شده است.
 
ماه بدیمن
منچسترسیتی به دلیل عمل جراحی کوین دبروین فصل را بدون او شروع کرد اما مصدوم زیاد دیگری نداشت اما این ماه برایشان خوش‌یمن نبود و جان استونز و ناتان آکه به سرخیو گومس ملحق شدند. مشکل استونز نگران‌کننده است چون وقتی سیتی اولین بازی فصل را با درخشش رودری برد، گواردیولا آن را به خاطر استونز دانست. با مصدومیت آکه، روبن دیاز و یوشکو گواردیول به قلب دفاع رفته‌اند اما ضعف‌های سیتی مقابل چلسی به نمایش درآمد که به آسیب‌دیدگی ادرسون و نرفتنش به اردوی تیم ملی برزیل مربوط می‌شد.
سیتی بعد از بازی‌های ملی شاید بدون استونز و ادرسون به مصاف لیورپول می‌رود، در مورد دبروین گفته می‌شود بزودی بر می‌گردد.
در حال حاضر بیش از یکصد بازیکن لیگ برتری نمی‌توانند تیم‌هایشان را همراهی کنند اما برخی تیم‌ها در قعر جدول مصدومان هستند، وستهام، فولام، کریستال پالاس، ناتینگهام فارست و اورتون فرصت دارند در زمانی که رقبا از کمبود بازیکنان کلیدی رنج می‌برند، موقعیت خودشان را بهبود بخشند.

جستجو
آرشیو تاریخی