خبر

پایان جعفرزاده با ملی‌پوشان تپانچه
مربی تیم ملی تپانچه کشورمان به همکاری خود با فدراسیون پایان داد. مسابقات قهرمانی آسیا در رشته تیراندازی در حالی به میزبانی کره جنوبی برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان نتوانستند سهمیه المپیک کسب کنند.
کاروان تیراندازی ایران تاکنون ۲ سهمیه در تفنگ بادی توسط شرمینه چهل‌امیرانی و تپانچه ۲۵ متر توسط هانیه رستمیان کسب کرده است. جواد فروغی که مدال طلای المپیک در رشته تپانچه را در کارنامه دارد در چند مسابقه اخیر که شرکت کرده ناکام بوده و عملکرد ضعیفی داشته است. دور جدید تمرینات تیم ملی تپانچه از اواخر هفته گذشته آغاز شده و ملی‌پوشان خود را برای مسابقات اندونزی و انتخابی المپیک پاریس آماده می‌کنند. این در حالی است که «احمد جعفرزاده» مربی تپانچه که با جواد فروغی، جوهری‌خو و وحید گلخندان کار می‌کرد در این اردو حضور ندارد. او بعد از مسابقات کره‌جنوبی با فدراسیون همکاری ندارد.

 
اهدای جام قهرمانی پرورش‌اندام جهان به مادر شهیدان خالقی‌پور
جام قهرمانی تیم ملی پرورش اندام کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا، به مادر شهیدان خالقی‌پور اهدا شد. تیم ملی پرورش اندام و فیتنس ایران قبل از اعزام به رقابت‌های جهانی 2023 اسپانیا، به نام «شهیدان خالقی‌پور» نامگذاری شد و ملی‌پوشان با یاد این عزیزان و مادر شهیدان خالقی‌پور در مراسم بدرقه، راهی این رویداد شدند. چند روز بعد از پایان هفتادوهفتمین دوره مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی جهان که با قهرمانی تیم ملی ایران در میان 102 کشور جهان در شهر سانتاسوسانای اسپانیا برگزار شد، کاپ قهرمانی این رویداد توسط عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و فرید علیمردانی، دارنده سه مدال طلای فیزیک جهان به نمایندگی از تمامی ملی‌پوشان، به مادر شهیدان خالقی‌پور اهدا شد.

 
جام جهانی فوتسال ناشنوایان به ایران رسید
تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران بر سکوی قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ ایستاد. فوتسالیست‌های ناشنوای کشورمان در فینال پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سائوپائولوی برزیل، به مصاف سوئد رفتند و پس از تساوی یک ـ یک در وقت قانونی، در ضربات پنالتی 3 بر صفر به برتری رسیدند و بر سکوی قهرمانی ایستادند. گل‌های تیم ایران توسط علیرضا مختارآبادی در وقت قانونی و ‌اسماعیل دژه، علی‌اکبر احمدوند و علیرضا مختارآبادی در ضربات پنالتی به ثمر رسید و هر سه پنالتی تیم سوئد توسط مهدی کرمعلی مهار شد‌‌‌. در دیدار رده‌بندی نیز تیم ژاپن با نتیجه 3 بر 2 تیم تایلند را شکست داد و سوم‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی