تهران میزبان مهیج‌ترین بازی هفته پنجم بسکتبال

پریسا غفاری
روزنامه نگار
هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال ایران در شرایطی دنبال خواهد شد که در یک بازی‌ مهم مهرام پذیرای شهرداری گرگان است.
مسابقات این هفته با برگزاری ۶ دیدار به صورت همزمان از ساعت ۱۶ در شرایطی آغاز می‌شود که جدال بالانشینان جدول، حساسیت بازی‌ها را دوچندان کرده است. در یکی از بازی‌های مهم شهرداری گرگان در دیداری خارج از خانه باید به مصاف مهرام برود. شاگردان مصطفی هاشمی در شهرداری گرگان که تنها نماینده ایران در سوپرلیگ غرب آسیا به شمار می‌روند، در نخستین دیدار خود در این مسابقات موفق شدند ۸۶ بر ۷۴ در لبنان الحکمه (ساجس) را از پیش رو بردارند و با این برد روحیه‌بخش گام در هفته پنجم لیگ برتر ایران بگذارند.
از سویی دیگر شاگردان فرزاد کوهیان در مهرام نیز در این روزها شرایط خوبی دارند و بدون شک جدال دو تیم آبستن اتفاقات و حوادث بسیار خواهد بود. در این بازی یکی از نکات قابل توجه حضور محمد جمشیدی بازیکن کنونی مهرام و تقابل او با هم‌تیمی‌های فصل قبل در شهرداری گرگان است. نکته‌ای که ممکن است حساسیت‌های زیادی را بوجود آورد و همین مسأله دبیر سازمان لیگ امیرحسین واحدپور را به عنوان نماینده فدراسیون به سالن شهرک قدس کشانده است.
خارج از فضای رقابت سرمربیان فرزاد کوهیان و مصطفی هاشمی، بازیکنان ملی‌پوش دو تیم، رویارویی خارجی‌های خوب مهرام و شهرداری خودش جذابیت ویژه‌ای دارد چون در حال حاضر از خوبان لیگ هستند.
البته سهم برد این میدان برای تیم برنده بسیار مهم است چون هر دو یک باخت در پرونده دارند و ثبت دومین شکست آنها را از بالانشینان جدول رده‌بندی دور می‌کند. مهرام به طبیعت باخته و شهرداری گرگان به کاله.
در دیگر بازی هفته پالایش نفت آبادان و لیموندیس فارس مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد و باید دید تقابل تیم اول و دهم جدول با چه نتیجه‌ای همراه خواهد بود. همچنین فولاد هرمزگان میزبان ذوب‌آهن قدرتمند است، کاله با مس کرمان، مس رفسنجان و آورتا ساری، رعد پدافند مشهد هم با طبیعت بازی می‌کند.
در حال حاضر پالایش نفت آبادان با ۸ امتیاز در صدر است و تیم‌های شهرداری گرگان، مهرام، کاله، طبیعت و ذوب‌آهن با ۷ امتیاز به دلیل تفاضل گل در رده‌های دوم تا ششم جای دارند. رعد پدافند تهران، آورتا ساری و لیموندیس فارس با ۵ امتیاز و مس کرمان و فولاد هرمزگان با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی