صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

با شکست پرسپولیس رکورد فـرهاد دست نخورده ماند

من بـــه اینــــها «فعلاً» نمی‌بازم

امیر اسدی
روزنامه نگار
 فرهاد مجیدی روزهای موفقی را در امارات سپری می‌کند. سرمربی سابق استقلال بعد از موفقیت با این تیم و کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و یکم، راهی دبی شد تا هدایت اتحاد کلباء را بر عهده بگیرد. تیمی متوسطِ رو به ضعیف که در نخستین فصل حضور مجیدی توانست بعد از سال‌ها رتبه هشتم را کسب کند. همین عنوان باعث شد تا قرارداد مجیدی تمدید شود و فرهاد حتی با وجود علاقه هواداران استقلال به بازگشت، همچنان در امارات بماند و فعالیت مربیگری‌اش را ادامه بدهد.
برای فصل جدید نیز مدیران اتحاد کلباء از مجیدی حمایت کردند تا شاید رتبه‌ای بهتر از فصل قبل کسب شود. با این حال چند شکست در ابتدای فصل آنها را نا‌امید کرد اما مجیدی خیلی زود بحران را کنار زد و روند بردهای کلباء نیز آغاز شد. تیم مجیدی در لیگ امارات شرایط مناسبی ندارد. اتحاد کلباء از 7 بازی تنها 7 امتیاز کسب کرده و در رده یازدهم لیگ 14 تیمی قرار گرفته.
نکته جالب درباره لیگ امارات اما اخراج 7 مربی مشهور تا پایان هفته هفتم است. مربیانی که به دلیل نتایج ضعیف شغل خود را از دست دادند. این آمار نشان می‌دهد 50 درصد از مربیان لیگ امارات اخراج شده‌اند که البته نام مجیدی بین آنها نیست. این یک مسأله را اثبات می‌کند؛ اعتقاد مدیران اتحاد کلباء به مجیدی و البته نتایجی که او در جام بانک اسلامی کسب کرده است.
 در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی جام بانک اسلامی امارات، اتحاد کلباء موفق شد الشارجه را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد و به نیمه‌نهایی برسد. اتفاقی تاریخی در باشگاه اتحاد کلباء که با حضور دو ایرانی به ثبت رسید. مهدی قایدی در این بازی درخشید و یک گل زد و مجیدی هم روی نیمکت توانست با تدابیری که اتخاذ کرد، الشارجه را از پیش رو بردارد.
اگر از حضور اتحاد کلباء در مرحله نیمه‌نهایی جام بانک اسلامی و همچنین خروج این تیم از بحران در ادنوک‌لیگ فاکتور بگیریم، درباره مجیدی یک نکته ویژه هم وجود دارد. نکته‌ای که به لیگ ایران مربوط می‌شود و نتایجی که او دو فصل قبل همراه با استقلال کسب کرد. مجیدی در لیگ بیست و یکم توانست استقلال را بدون حتی یک شکست به عنوان قهرمانی برساند. فصل قبل این رکورد پا بر جا ماند، چرا که پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ سه بار مقابل رقبا مغلوب شد.
این فصل هم رکورد فرهاد دست نخورده باقی می‌ماند. چرا که تمام تیم‌های مدعی تا پایان هفته دهم شکست خورده‌اند. آخرین شکست هم متعلق به پرسپولیس بود که در اصفهان مغلوب سپاهان شد. فرهاد در روزهایی که مشغول فعالیت در اتحاد کلباء است، رکورددار لیگ ایران هم محسوب می‌شود و این نکته‌ای است که اصلاً به آن پرداخته نشده.
برای شکستن رکورد مجیدی باید تا پایان لیگ بیست و چهارم صبر کرد. رکوردی که خیلی سخت تکرار می‌شود و تیم‌ها به ندرت می‌توانند یک فصل فوتبالی را بدون شکست به پایان ببرند. اتفاقی که در لیگ بیست و یکم برای استقلال و مجیدی رخ داد و به قهرمانی آنها رنگ و بوی دیگری داد. فرهاد حالا دو فصل است که از فوتبال ایران دور شده اما قطعاً دوباره به لیگ برتر برمی‌گردد. بازگشتی که زمان آن هنوز مشخص نیست.

ZOOM
برای شکستن رکورد مجیدی باید تا پایان لیگ بیست و چهارم صبر کرد. رکوردی که خیلی سخت تکرار می‌شود و تیم‌ها به ندرت می‌توانند یک فصل فوتبالی را بدون شکست به پایان ببرند. اتفاقی که در لیگ بیست و یکم برای استقلال و مجیدی رخ داد و به قهرمانی آنها رنگ و بوی دیگری داد

جستجو
آرشیو تاریخی