قدوس و محمدی، گزینه‌های جانشینی جهانبخش

 

برد 4 بر صفر مقابل هنگ‌کنگ بدون تلفات نبود و علیرضا جهانبخش در نیمه دوم این بازی مصدوم شد. بعد از بازی خبر رسید که وینگر فاینورد برای درمان مجبور است به هلند برگردد و در بازی سه‌شنبه مقابل ازبکستان غایب خواهد بود.
جهانبخش یکی از بازیکنان اصلی قلعه‌نویی است و او حالا مجبور است در تاشکند تغییری اجباری در ترکیبش داشته باشد. سرمربی تیم ملی در دقیقه 74 بازی با هنگ‌کنگ به اجبار رضا اسدی را به جای جهانبخش به زمین فرستاد ولی این پست اصلی مهاجم سپاهان نیست و احتمالاً در تاشکند گزینه دیگری را انتخاب خواهد کرد.
اولین گزینه برای جانشینی جهانبخش، سامان قدوس بازیکن چند پسته تیم ملی است. قدوس در دو بازی گذشته در پست هافبک میانی جا افتاده، ولی کادر فنی احتمالاً مجبور خواهد شد او را به گوش راست ببرد. در صورتی که بازیکن برنتفورد تغییر پست بدهد، امید ابراهیمی و چشمی دو گزینه بازی کنار عزت‌اللهی خواهند بود. البته ابراهیمی که دقایقی مقابل هنگ‌کنگ به زمین رفت شانس بیشتری از چشمی دارد.
گزینه دوم تیم ملی برای جانشینی جهانبخش، مهرداد محمدی است. او مقابل هنگ‌کنگ در فهرست 23 نفره نبود، ولی تنها بازیکن تخصصی این پست حاضر در اردو است. اگر قلعه‌نویی روی زوج عزت‌اللهی – قدوس تأکید داشته باشد و نخواهد ترکیب میانه زمین را تغییر بدهد، مهاجم استقلال به ترکیب اصلی می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی