خبر

تکواندو بر بام جام جهانی ایستاد

تیم ملی تکواندوی مردان، قهرمان جام جهانی کره جنوبی شد.
در جریان این رقابت‌ها که به میزبانی شهر گویانگ برگزار می‌شود، تیم ملی بعد از شکست 2-1 کره جنوبی، تیم ملی برزیل را هم 2-صفر از پیش رو برداشت.
تیم ملی مردان در دیدار نهایی با ترکیب میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی و ابوالفضل عباسی در 2 راند مقابل استرالیا به برتری رسید تا قهرمان جام جهانی شود.
جام جهانی تکواندو به صورت تیمی و با شیوه‌ای جدید در کره جنوبی در حال پیگیری است و امروز با برگزاری مسابقات بخش ترکیبی با حضور یلدا ولی‌نژاد، ملیکا میرحسینی، میرهاشم حسینی و ابوالفضل عباسی به پایان می‌رسد.


اولین یادواره شهدای ورزشکار پایتخت برگزار شد

نخستین یادواره شهدای ورزشکار با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهید ضرغام فدراسیون کشتی برگزار شد. این مراسم در حالی برگزار شد که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، سردار میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ناشنوایان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و جمعی از مسئولان ورزشی و لشگری حاضر بودند.
همچنین پیشکسوتان ورزشی از جمله بهرام مشتاق مربی تیم ملی کشتی، سیدمهدی حیدری، محسن طهرانی، جعفر مختاری‌فرد، محمد مومنی، علی خسروی، اصغر فتحی تکواندو و محمد بلوطی جودو نیز حضور داشتند.
در این مراسم امیرعلی آذرپیرا کشتی، حامد صداقت و علی سیروانی تقدیر شدند و سه پیشکسوت ورزشی از جمله سیدمهدی حیدری، عباس موسیوند و سردار کاظم یزدانی و ۴۰ خانواده شهید نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
سردار حسن حسن‌زاده در این مراسم، گفت: مدتی است کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت کارش را آغاز کرده است. در حال حاضر ۷۰۰ شهید پایتخت، شهدای ورزشکار هستند. اگر امروز شاهد دستاوردهای ارزشمند در جبهه مقاومت هستیم، اینها همه به برکت خون شهدایی است که قبل و بعد دفاع مقدس به زمین ریخته است. شهدای ما یک مکتب هستند. اینکه امروز بخشی از سراسر نور، ایثار و فداکاری شهید ابراهیم هادی را دیدیم بخشی از زندگی شهداست.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، ادامه داد: این عزیزان، پهلوانان واقعی ملت ما بودند و در زمان زندگی خود، پهلوان و قهرمان بودند و امروز نیز بهترین قهرمانان و پهلوانان ما هستند.
وی گفت: مردمی بودن شهدا نیز از شاخصه‌های مرام ورزشکاری و پهلوانی شهداست.

جستجو
آرشیو تاریخی