لیگ ستارگان کبدی هند در تسخیر لژیونرهای ایرانی

زهرچشم از گربه سیاه در بمبئی

رضا عباسپور
روزنامه نگار

رقابت‌های فصل جدید(2023) لیگ برتر پرو کبدی هندوستان که به لیگ ستارگان هند شهرت یافته و یکی از معتبرترین تورنمنت‌های این رشته مهیج و جذاب ورزشی در عرصه‌ بین‌المللی به شمار می‌رود قرار است با حضور برترین‌های کبدی دنیا در این کشور آغاز شود. رقابتی که حضور برندها و حامیان مالی معتبر و اسم و رسم‌دار در آن موجب شده است تا در دنیای کبدی از اعتبار و نام بزرگی برخوردار شود. این رقابت‌ها که با حضور 12 تیم از آذرماه استارت می‌خورد، امسال برای ما بواسطه حضور بیش از 20 لژیونر ملی‌پوش و کادرفنی تیم ملی کبدی ایران در تیم‌های مختلف فعال در این لیگ، خصوصاً تیم مومبای بسیار حایزاهمیت است. زیرا بچه‌های ملی‌پوش ایران با حضور خود در لیگ هند می‌توانند هم انتقام فینال بازی‌های آسیایی هانگژو را گرفته و هم زهرچشمی جدی از رقیب سرسخت و گربه سیاه خود در خانه خودشان بگیرند.
 
شادلو گرانترین بازیکن پرولیگ هند
محمدرضا شادلو ملی‌پوش سرشناس تیم ملی کبدی کشورمان که در بازی‌های آسیایی هانگژو در ترکیب تیم ایران بسیار خوش درخشید، امسال گویا با قرارداد ١٥ میلیارد تومانی که در لیگ ستارگان هند
(پرولیگ کبدی) بسته است، به عضویت تیم پانری پالتان هند درآمده و با این قرارداد جالب توجه به عنوان گران‌ترین بازیکن ایران در لیگ ستارگان هندوستان که برترین لیگ جهانی در رشته کبدی به شمار می‌رود لقب گرفته است. سوای شادلو که بهترین قرارداد را امسال در لیگ برتر کبدی هند منعقد کرده است، 19ملی‌پوش لژیونر دیگر کشورمان نیز موفق شدند در ترکیب تیم‌های دیگر حاضر در این فصل از لیگ برتر کبدی هند قرار گرفته و سالی پرفروغ را برای کبدی ایران ثبت کنند. این اتفاق جالب توجه و مثمرثمر برای آینده کبدی ایران، قطعاً با پیگیری و رایزنی‌های بسیار در سال‌های اخیر توسط مسئولین کبدی ایران که حالا کرسی‌های مهم کنفدراسیون کبدی قاره آسیا را به خود اختصاص دادند صورت گرفته است. ما در سال 96 از 6 لژیونر، ابتدا به ۸، سپس ۱۲ و حالا به 20 نفر رسیدیم. قطعاً حضور پرتعداد بچه‌های کبدی ایران در لیگ ستارگان هند می‌تواند تجربه درخشانی برای ما باشد تا در رویدادهای معتبر آتی خصوصاً رقابت‌های جهانی 2024 هندوستان بتوانیم با عبور از گربه سیاه خود در کبدی قاره آسیا یعنی تیم ملی هند، قهرمان جهان شده و سکوی نخست دنیا را به خود اختصاص دهیم. تنور نقل و انتقالات لیگ برتر ستارگان کبدی هند، امسال برای بچه‌های ملی‌پوش کبدی ایران داغ داغ بود. زیرا سوای شادلو که گرانترین رقم قرارداد امسال را در پرولیگ هند به نام خود ثبت کرد فاضل اتراچالی کاپیتان ارزنده کبدی ایران نیز با مبلغی برابر ۱. ۶۰ کرور معادل ۱۰ میلیارد تومان در کنار معین محمد نبی‌بخش بازیکن باتجربه ایرانی با قراردادی مشابه به اتراچالی به عضویت تیم گوجرات درآمدند. رضا میرباقری و حیدر اکرامی نیز قرارداد فصل قبل خود با تیم‌های جیپور و یومومبا را تمدید کرده بودند. تیمی که مازندرانی سرمربی تیم ملی کبدی ایران هدایتش را برعهده گرفته و یکی از مدعیان احتمالی کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها است. رقابت‌های جهانی سال آینده 2024 کبدی به میزبانی هندوستان قرار است برگزار شود. رقابتی که قطعاً بار دیگر می‌توانیم خودمان را همراه با هندی‌ها در فینال آن ببینیم. به همین دلیل بد نیست از حالا با توجه به اینکه تعداد زیادی از ملی‌پوشان کشورمان به همراه اعضای کادرفنی در لیگ ستارگان هندوستان حضور دارند، از تجربه این بازی‌ها استفاده کرده و با پوشش کمبودها و نقاط ضعف خود، شرایطی مساعد را برای برتری بر هندی‌ها در رقابت‌های جهانی پیش رو ایجاد کنند.


لژیونرهای ایرانی گل سرسبد لیگ ستارگان هستند
شادلو: ما از هندی‌ها بهتریم

ملی‌پوش شایسته و شناخته شده تیم ملی کبدی ایران که در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین خوش درخشید و بواسطه درخششی که در هانگژو داشت، حالا موفق شده است در لیگ معتبر ستارگان هندوستان(پرولیگ کبدی) با قراردادی 15 میلیارد تومانی عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ این لیگ معتبر جهانی را به خود اختصاص دهد در خصوص شرایطش در لیگ فصل جدید هندوستان می‌گوید: «خوشحالم که توانستم با قرارداد خوبی که در لیگ ستارگان هند منعقد کردم، به عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها ثابت کنم که ملی‌پوشان کبدی ایران همیشه گل سرسبد دنیای کبدی به شمار می‌روند. حتی درخود هندوستان که تقریباً مهد کبدی دنیا به شمار می‌رود. این اتفاق نشان داد که کبدی ایران ظرفیت این را دارد که همیشه و در هر رویدادی بهترین باشد. امسال قطعاً لیگ ستارگان کبدی از فصول قبل با توجه به حضور تعداد زیادی از لژیونرهای ایرانی و بازیکنان خوب و ستاره کبدی دنیا سخت‌تر و پرفشارتر برگزار خواهد شد.»
شادلو ادامه می‌دهد: «قطعاً این لیگ بعد از مسابقات جهانی معتبرترین تورنمنت سطح یک دنیا در رشته کبدی به شمار می‌رود. بنابراین حضور ملی‌پوشان ایران می‌تواند تجربیات خوب و گرانبهایی را در اختیار بچه‌های ما در رویارویی با رقبای درجه یک هندی و بین‌المللی قراردهد. این مسابقات برای خود من هم مطمئناً تجربه بسیار ایده‌آلی است تا بتوانم خیلی بهتر و محکم‌تر از قبل برای حضور در رویدادهای معتبر پیش رو مهیا شوم. ‌ای کاش لیگ کبدی در ایران هم به همین سبک و سیاق برگزار می‌شد تا ما بتوانیم در کشور خودمان مثل هندی‌ها میزبان یک رویداد درجه یک و بزرگ جهانی باشیم. لیگ کبدی در ایران هم از نظر رقم قراردادها و هم از لحاظ کیفی اصلاً شرایط خوبی ندارد. امیدوارم که با حضور حامیان مالی توانمند در سال‌های آینده بتوانیم شاهد برگزاری لیگ درجه یک در ایران باشیم. مطمئناً هندی‌ها چون صادرکننده این رشته به دنیا هستند، مدعی اصلی کسب عناوین قهرمانی در هر رویدادی به مشار می‌روند اما ما خیلی وقت است از هندی‌ها چه به لحاظ بدنی و چه از نظر تاکتیک و استراتژی مسابقه پیشی گرفته و بهتریم. تنها چیزی که ما را در رویدادهای مختلف برخی اوقات مقابل هندی‌ها مثل فینال بازی‌های آسیایی هانگژو بازنده می‌کند، نفوذ بین‌المللی هندی‌ها در بحث داوری و تصمیم‌گیری در سطح جهانی است. البته این موضوع هم خدا را شکر با حضور آقای اورسجی به عنوان رئیس کنفدراسیون کبدی قاره آسیا و به دست آوردن تعدادی از کرسی‌های مهم آسیایی و جهانی آرام آرام دارد حل می‌شود. امیدوارم که در مسابقات آینده ما بتوانیم با استفاده از شرایط خوبی که داریم عناوین مهم جهانی و قاره‌ای را به خود اختصاص دهیم. ما فعلاً تا مسابقات جهانی سال آینده (2024) که احتمالاً به میزبانی هندوستان قرار است برگزار شود، رقابت مهم دیگری پیش رو نداریم. اما در فصل جدید لیگ ستارگان هندوستان که یکی از لیگ‌های معتبر در قاره آسیا و جهان به شمار می‌رود می‌توانیم برای آینده خود را خوب آماده و مهیا کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی