صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

حمله مورینیو به پدرو

دربی رم؛ نـــــــه گریه و نه خنده!

دربی رم گل و برنده نداشت اما داورها روز پرکاری داشتند و هشت کارت زرد داده شد به علاوه اتفاقات زیادی که در بازی رخ داد. لاتزیو بازی را بهتر شروع کرد اما رم در نیمه دوم به بازی تعادل داد و با وجود آنکه پنجشنبه در لیگ اروپا بازی کرده و خسته بود، توانست یک امتیاز از این بازی بگیرد.
ژوزه مورینیو بعد از بازی به انتقاد از پدرو پرداخت؛ بال اسپانیایی که در آخرین فصل حضورش در چلسی زیر نظر او کار می‌کرد. مورینیو گفت: «پدرو بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما می‌تواند شناگر قابلی هم باشد چون خیلی خوب شیرجه می‌رود.»
این تساوی برای هیچ یک از دو تیم که به‌دنبال سهمیه لیگ قهرمانان هستند، خوب نبود. رم با 18 امتیاز هفتم است و لاتزیو با یک امتیاز کمتر سه رده پایین‌تر است اما ماهیت دربی پایتخت ایتالیا جنگ لفظی میان مورینیو و مائوریتزیو ساری ایجاد کرد.
بعد از بازی‌های ملی، لاتزیو به جنوب می‌رود و با سالرنیتانا روبه‌رو می‌شود و رم میزبان اودینزه خواهد بود.
مورینیو گفت مشکلی با ساری ندارد و در جریان بازی با هم شوخی می‌کردند در حالی که در یک هفته گذشته اظهارات تندی علیه ساری کرده بود: «او با من رابطه خوبی دارد، قبل از بازی درباره حرف‌هایی که در این یک هفته زده بودیم، با هم شوخی می‌کردیم. من به او یک واقعیت را گفتم، اینکه ما همدیگر را دوست داریم. بعد از بازی هم شوخی می‌کردیم و می‌گفتیم تساوی به این معنا است که در این دو هفته نه می‌خندیم نه گریه می‌کنیم.»
آقای خاص درباره بازی هم گفت: «ما برای بردن بازی می‌کنیم اما یک امتیاز هم خوب است، بهتر از باختن است بخصوص برابر تیمی که مثل ما انگیزه و هدف دارد. من تلاش کردم بهترین بازیکنان را انتخاب کنم، بخصوص در خط میانی. رناتو سانچز، پلگرینی و اعوار در بهترین شرایط نیستند. بازیکنانی که از نظر جسمی و روحی آماده چنین مسابقه‌ای بودند، انتخاب شدند. استراتژی من استفاده از بال-مدافعان برای مقابله با سبک بازی لاتزیو بود، برای همین خیلی فشار به اسپیناتزولا و کارسدورپ آمد.»
جالب است که رم در سه دربی با مورینیو نتوانسته گل بزند و مربی 60 ساله پرتغالی گفت: «ما فقط سه مدافع در اختیار داشتیم، وقتی داور علیه ما-فقط علیه ما- برنامه دارد و در 20 دقیقه ابتدایی به دو مدافع میانی ما کارت زرد می‌دهد، کار برایمان خیلی سخت می‌شود. تاکتیک ما عوض شد.»
مورینیو در پاسخ به این سؤال که از عملکرد تیمش تا اینجای فصل رضایت دارد، گفت: «من توقع زیادی از خودم دارم، این طبیعت من است، هیچ وقت راضی نمی‌شوم.»
ساری هم گفت: «ما از نظر تاکتیکی در حال پیشرفت هستیم، استحکام لازم را به دست می‌آوریم و شخصیتمان بهبود می‌یابد، فقط باید مثل فصل قبل در حمله خطرناک باشیم. این حساس‌ترین دربی ایتالیا است، وقتی نمی‌توانی ببری باید سعی کنی نبازی. ما بهتر بودیم و موقعیت‌های گلزنی بیشتری داشتیم.»
ساری از پنج دربی دلا کاپیتاله یکی را باخته و سه تا را برده اما در سه تای آخر تیمش کلین شیت کرده. او وقتی مربی چلسی بود و مورینیو مربی منچستریونایتد، با هم درگیری داشتند. ساری گفت: «ما قبل از این هم زیاد به پست هم خورده‌ایم. پیش از بازی به او گفتم تو دردسر بزرگی برای من هستـــــــی و جواب داد تو هــــــــــــــــــم همینطور! به مورینیو به‌عنوان یک شخصیت رسانه‌ای کار ندارم اما به‌عنوان یک انسان
عالی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی