بیانیه‌نویسی به ساختمان پک هم رسید

سرایت عادت اشتباه باشگاه‌ها به تیم ملی

با وجود برد سپاهان مقابل پرسپولیس مورایس نتوانست ناراحتی‌اش را بابت دعوت هفت بازیکن به تیم ملی پنهان کند و در نشست خبری گفت: «نمی‌دانم از دو تیم مدعی دیگر چند بازیکن به تیم ملی دعوت شده‌اند چون اکنون ما یک جورهایی تیم‌مان را نداریم و تا دو روز قبل از بازی حساس و مهمی که داریم بازیکنان را در اختیار نداریم. خوشحالم اگر بازیکنان ما خوشحال باشند. اما سؤال اینجاست که ما الان تیم اول نیستیم و تیم پنجم جدول هستیم. آیا از تیم اول هم این تعداد بازیکن به تیم ملی دعوت شده است؟»
نکته عجیب‌تر بیانیه بخش رسانه‌ای تیم ملی در پاسخ به مورایس بود که در انتهای آن آمده است: «ضمن محترم شمردن دغدغه سرمربی سپاهان، کادر فنی تیم ملی حاضر است از دعوت بازیکنان سپاهان در این اردو چشم‌پوشی کند و در صورت پذیرفتن این مسئولیت از سوی ایشان، تمام این چهره‌های شایسته جهت حضور در تمرینات به باشگاه سپاهان ملحق شوند.»
گلایه مربیان باشگاهی از تیم ملی بی‌سابقه نیست، با این حال دیده نشده که تیم ملی بخواهد در جواب سرمربی یک باشگاه بیانیه‌ای بدهد.
فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته منتقد بیانیه‌نویسی باشگاه‌ها بوده و به درستی تلاش کرده این رویه متوقف شود، ولی این عادت اشتباه حالا به ساختمان پک رسیده و ساعتی بعد از مصاحبه مورایس، بیانیه تندی علیه این مربی منتشر شده که در آن بابت دعوت ملی‌پوشان سپاهان به نوعی منت گذاشته و حتی تلاش کرده که با تهدید خط زدن بازیکنان، آنها را روبروی مورایس قرار بدهد.
ادعای این بیانیه مبنی بر اولویت تیم ملی در روزهای فیفا درست است، ولی کادر فنی با دعوت از 30 بازیکن برای دو بازی کمی زیاده‌روی کرده و غیبت 7 بازیکن اصلی سپاهان قطعاً می‌تواند به تمرینات این تیم لطمه بزند. تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌ها بهتر است با باشگاه‌ها تعامل بیشتری داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی