صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

گلزنی و اخراج در صدمین بازی

جشنی که ژیرو خراب کرد

الیویه ژیرو در تساوی میلان با لچه بازی پرفراز و نشیبی داشت، این صدمین بازی او برای قرمز و سیاه‌پوشان بود و نمایی کلی از دوران او در این باشگاه محسوب می‌شود. مهاجم 37 ساله فرانسوی در 99 بازی قبلی 39 گل زده و 14 پاس گل داده و به تیم کمک کرده بود در فصل اولش قهرمان لیگ ایتالیا شود و در فصل دوم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیش برود. در آستانه بازی در استادیو ویا دل ماره، همه چیز برای ژیرو خوب به نظر می‌رسید. او به سال آخر قراردادش وارد شده اما همه چیز برای تمدید قراردادش تا سال 2025 مهیا است ضمن اینکه نقشی کلیدی در پیروزی مهم هفته قبل برابر پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان داشت. مثل دو سال اولش در میلان، بازی با لچه آنطور که به نظر می‌رسید، ساده نبود او اما بازی را با لبخند آغاز کرد و گل اول را در دقیقه 28 به ثمر رساند. هفت دقیقه بعد تیجانی رایندرز گل دوم را زد و تیم استفانو پیولی در مسیر یک پیروزی درخشان قرار گرفت اما ژیرو باید می‌دانست با میلان هیچ چیز آسان نیست.
بعد از یک ساعت، روسونری همچنان برتری دوگله‌اش را حفظ کرده بود اما همه چیز به ناگاه تغییر کرد، نیکلا سانسونه گل اول را زد و چهار دقیقه بعد لامک باندا بازی را به تساوی کشاند. یکباره میلان تیم دوم زمین شد و زیر فشار زیادی قرار گرفت تا جایی که خطر یک باخت تحقیرآمیز را بشدت حس کرد. تنش‌ها بالا گرفت و باعث شد ژیرو اشتباه بدی مرتکب شود. این بازیکن باتجربه واکنش بدی به تصمیم داور مسابقه نشان داد که فکر می‌کرد اشتباه است. عصبانیت او آنقدر بود که داور کارت زرد داد اما اعتراض او ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 92 اخراج شد. آنچه می‌توانست جشن شادی صدمین مسابقه بازیکن سابق آرسنال و چلسی برای میلان باشد و با یک گل زودهنگام شروع شد، خاتمه خوبی نداشت و حتی می‌توانست به باخت منجر شود اگر گل لحظات پایانی بازی توسط کمک داور ویدیویی رد نمی‌شد.
حالا بستگی به این دارد که داور در گزارش بازی چه چیزی ارائه کند و اگر رفتار نامناسب و توهین به داور در آن قید شود، محرومیت او دو برابر می‌شود و ممکن است علاوه بر بازی فیورنتینا بازی با فروزینونه را هم از دست بدهد.
 
مصدومیت‌ها
در بازی با لچه دو بازیکن دیگر میلان دچار مصدومیت عضلانی شدند تا میزان این دست آسیب‌دیدگی‌ها در این فصل روسونری به 16 مورد برسد. روسونری که با پیروزی برابر پاری‌سن‌ژرمن و حفظ رویای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان از گروه مرگ روحیه گرفته بود، نتوانست برتری مقابل لچه را حفظ کند و به ناکامی‌های داخلی‌اش هم پایان بدهد. اما این همه اتفاقات بد برای میلان نیست. پیولی بعد از بازی با لچه گفت: «من واقعاً نمی‌توانم توضیحی برای این همه مصدومیت پیدا کنم. نمی‌شود همه را به حساب بدشانسی گذاشت. این همه بازی و فشار جسمی و روحی که به بازیکنان وارد می‌شود، می‌تواند روی آنها اثر منفی بگذارد.» با در نظرگرفتن انواع آسیب‌دیدگی‌ها، بازیکنان میلان در این فصل 22 مصدومیت داشته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی