صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا و اقیانوسیه

قهرمانی به نام ایران

 محسن وظیفه
 روزنامه نگار

رقابت‌های فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی استرالیا برگزار و با قهرمانی مقتدرانه تیم ملی ایران همراه شد. فوتبالیست‌های ایرانی که در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، این‌ بار هم بدون اینکه مقابل حریفی شکست بخورند، تمام رقبای خود را از پیش رو برداشتند و نام خودشان را به عنوان قهرمان مسابقات ثبت کردند. تیم ایران از بهترین‌های جهان و المپیک در این رشته است و با توجه به قهرمانی در این مسابقات آن‌هم بدون خوردن حتی یک گل نشان دادند که در آسیا کاملاً بی‌رقیب هستند. قهرمانی در آسیا با این همه اختلاف نشان از سطح بالای فوتبال هفت نفره در ایران دارد؛ اگر چه در قهرمانی جهان و المپیک هم همیشه درخشان بودند. این تیم سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و در آخرین دوره که بازی‌های المپیک ریو برگزار شد هم تیم به مدال نقره بازی‌ها دست پیدا کرد.
این دومین دیدار تیم ایران برابر میزبان در این دوره از مسابقات بود؛ پیش از این هم یکبار در مرحله گروهی با هم روبه‌رو شده بودند که آن مسابقه هم با برتری ایران همراه شده بود. گل‌های تیم ایران در این مسابقه را مسلم محرابیان و عباس ترابی به ثمر رساندند. با این قهرمانی تیم ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را هم به دست آورد. در پایان این رقابت‌ها علاوه بر اینکه عنوان قهرمانی به ایران رسید، برخی از عناوین هم به نام ایران ثبت شد؛ مثل انتخاب وحید نواب برای بهترین دروازه‌بان مسابقات و یا انتخاب عباس ترابی به عنوان آقای گل رقابت‌ها که نشان از شایستگی تمام و کمال تیم ایران داشت. حالا تیم ایران فرصت کافی دارد تا خودش را برای حضور در قهرمانی جهان آماده کند. همچنین در رده‌بندی ژاپن با ۳ گل تایلند را شکست داد و سوم شد.

علیرضا طارمی: شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بودیم
تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به عنوان قهرمانی رسید و حالا مربی تیم ملی فوتبال هفت نفره این تیم را بهترین آسیا می‌داند. علیرضا طارمی با اشاره به برد مقتدرانه تیم ملی و فوتبال هفت نفره گفت: «به منظور شرکت در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که گزینشی قهرمانی جهان بود؛ خوب آماده شده بودیم و در این‌جا هم نشان دادیم که تا لحظه آخر کم نیاوردیم.» طارمی در پاسخ به اینکه مسابقات را چطور دیدید؟ ادامه داد: «سطح مسابقات با توجه به غیبت برخی از تیم‌ها خیلی راضی‌کننده نبود اما با این‌حال باید بگویم که مدعیان حضور داشتند و فقط غیبت تیم‌ها باعث شد تعداد مسابقات کمتر شود. تیم‌های ژاپن، استرالیا، تایلند و هند در این مسابقات حضور داشتند که از خوب‌های این دوره بودند.» او درباره اینکه غیبت تیم‌ها در این مسابقات آسیب بزرگی به این رشته می‌زند، گفت: «متأسفانه امسال چند تیم شرکت نکردند و این یعنی غیبت این تیم‌ها آسیب جدی به این مسابقات وارد می‌کند. متأسفانه این ورزش به دلیل همین استقبال‌های کم از المپیک حذف شده و با وجود برگزاری مسابقات اما به دلیل این استقبال کم کمیته بین‌المللی پارالمپیک علاقه‌ای به این رشته ندارد.»
او درباره حضور در مسابقات قهرمانی جهان که با قهرمانی در این مسابقات سهمیه آن به دست آمد، ادامه داد: «قدرت اول آسیا هستیم و در قهرمانی جهان هم شانس قهرمانی داریم. سال گذشته در فینال با یک گل به اوکراین باختیم اما امسال به لطف خدا تیم خوبی داریم و خیلی به این تیم امیدواریم که بتوانیم طلسم را بشکنیم و قهرمان جهان شویم.»

جستجو
آرشیو تاریخی