صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

مداح: سهمیه کیانی 99 درصد قطعی است

اعزام ساعی به جام جهانی به درخواست خودم بود

فائزه زمانی
   روزنامه نگار

ناهید کیانی ستاره تیم ملی تکواندوی دختران در کمتر از یک هفته با 2 طلا در تورنمنت پاکستان و اردن خود را به پاریس نزدیک‌تر کرد.
تیم تکواندوی دختران هفته قبل روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت. تیم اول در تورنمنت پاکستان موفق به گرفتن 1 طلا و 1 نقره توسط ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده شد. بعد از آن هم در جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی اردن، مجدداً توسط کیانی 1 طلا و توسط نعمت‌زاده 1 برنز گرفت.
کیانی حالا با دبل طلایی‌اش مسیر سهمیه المپیک پاریس را برای خود هموارتر کرد تا جایی که مینو مداح سرمربی تیم ملی معتقد است سهمیه ستاره تیمش از طریق رنکینگ 99 درصد قطعی است و بقیه شاگردانش هم در مسابقات سهمیه قاره‌ای شانس خود را امتحان خواهند کرد.
 ‌به اهدافتان در تورنمنت اردن و پاکستان رسیدید؟
ما به اهدافمان به طور کامل رسیدیم. نیاز داشتیم ناهید کیانی برای نزدیک شدن به سهمیه المپیک 40 امتیاز از این 2 مسابقه بگیرد که خوشبختانه کمتر از یک هفته 2 طلا گرفت.
حضور مبینا نعمت‌زاده هم در این 2 مسابقه برای ما از این نظر اهمیت داشت که این مدال‌ها و امتیازات می‌توانست در سیدبندی او برای مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای تأثیرمثبتی داشته باشد.
تورنمنت پاکستان برای نزدیک شدن به سهمیه از طریق رنکینگ اهمیت زیادی داشت، هم ناهید و هم مبینا به امتیاز این مسابقه نیاز داشتند که کیانی توانست 20 امتیاز کامل این تورنمنت را بگیرد.
‌به نظر می‌رسد سهمیه ناهید کیانی با این 2 طلا تقریباً قطعی است.
سهمیه ناهید کیانی از طریق رنکینگ به احتمال 99 درصد قطعی است اما همچنان باید دست نگه داشت تا تکلیف به طور کامل مشخص شود اما اگر کسب سهمیه ناهید قطعی شود ممکن است با تصمیم کمیته فنی ناهید در مسابقات گرنداسلم حضور پیدا نکند.
‌سهمیه نعمت‌زاده چطور، به نظر نمی‌رسد شانسی از طریق رنکینگ داشته باشد.
با توجه به اختلاف امتیازی که بین نعمت‌زاده و نفر پنجم رنکینگ المپیکی ایجاد شده است، بازیکن ما شانسی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ ندارد و برای ایشان کسب سهمیه قاره‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 ‌حضورتان به همراه نعمت‌زاده و کیانی در تورنمنت پاکستان و اردن، باعث شد به جام جهانی نرسید و مهروز ساعی را جایگزین خودتان کنید. نگران نتایج جام جهانی کره در غیاب خودتان نیستید؟
من از اول درخواست مربی‌ای را داشتم که قابلیت هماهنگی با ملی پوشان در اردوها را داشته باشد و بتواند در نبود من به تیم ملی کمک کند. ضرورت داشت من در این مقطع و در مسیر کسب سهمیه همراه کیانی و نعمت‌زاده باشم. مهروز ساعی هم در ایران ماند تا باقی نفرات را برای حضور در جام جهانی آماده کند.
در کره فقط یک مربی می‌تواند کنار زمین باشد و مطمئن هستم که ساعی به راحتی می‌تواند تیم را در شیاپ‌چانگ کره هدایت کند.
‌شرایط تیم ملی برای حضور در جام جهانی کره چگونه است؟
تیم ملی با 3 تکواندوکار به طور کامل به جام جهانی کره اعزام می‌شود. در بخش تیمی تینا مدانلو، ملیکا میرحسینی و یلدا ولی‌نژاد در ترکیب تیم ملی خواهند بود. در میکس هم 2 پسر و 2 دختر به میدان خواهند رفت که من یلدا ولی‌نژاد و ملیکا میرحسینی را در ارنج قرار دادم.
با توجه به اختلاف امتیازی که بین نعمت‌زاده و نفر پنجم رنکینگ ایجاد شده است بازیکن ما به هیچ عنوان موفق به کسب سهمیه از طریق رنکینگ نخواهد شد و برای ایشان کسب سهمیه قاره‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی