صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

تئاتر کابوس‌ها برای یونایتد ادامه دارد

شیاطین بحران‌زده!

فرخ حسابی
روزنامه نگار
فقط منچستریونایتد اریک تن هاخ می‌تواند دو بار یک مسابقه را ببرد و باز هم بازنده باشد. وقتی داستان فصل 2024-2023 این تیم گفته شود؛ هیچ شکستی غیرقابل توضیح‌تر از باخت چهارشنبه شب این تیم به کپنهاگن نخواهد بود. هواداران میزبان قبل از بازی هشدار داده بودند که پارکن استادیوم می‌تواند برای یونایتد «تئاتر کابوس‌ها» باشد و درست همینطور بود. در 30 دقیقه ابتدایی با دو گل جلو افتادند و نیمه اول را با تساوی به پایان بردند. دقیقه 69 دوباره تیم برتر زمین شدند با آنکه به دلیل اخراج مارکوس رشفورد یک یار کمتر داشتند اما با دفاعی افتضاح در دقایق پایانی دو گل خوردند تا با شکست دانمارک را ترک کنند. برای کامل شدن شب تلخ یونایتد در پایتخت دانمارک هواداران میزبان در پایان بازی نام رونی را فریاد می‌زدند و منظورشان اسطوره سابق منچستریونایتد، وین رونی نبود. آنها به رونی بردغجی بازیکن 17 ساله تیمشان اشاره می‌کردند که در دقیقه 88 گل پیروزی را زد. این بازیکن سوئدی از خانواده‌ای سوری در کویت متولد شده است.
این شکست موجب شد که در فاصله دو بازی تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان، یونایتد با سه امتیاز در انتهای گروه A قرار بگیرد. بایرن مونیخ 12 امتیاز دارد و گالاتاسرای و کپنهاگن چهار امتیاز دارند. شاید بتوان نهمین باخت یونایتد در 17 بازی این فصل را به گردن مداخله VAR و پنالتی هری مگوایر انداخت اما نمی‌توان از شکنندگی این تیم صرف نظر کرد.
 
همدردی با تن هاخ
آیا باید تن هاخ را مسئول این شکست دانست؟ این شکست نتیجه تاکتیک نادرست نبود، یونایتد در بیشتر دقایق بازی مسلط بود و شاید بهترین بازی‌اش در این فصل لیگ قهرمانان را انجام داد.
تصمیم او برای بیرون کشیدن راسموس هویلان در دقیقه 84 عجیب بود اما اشتباهات فردی برای یونایتد گران تمام شد. سه دقیقه مانده به پایان نیمه اول در حالی که یونایتد دو گل جلو بود، رشفورد مرتکب خطای خشنی شد و کارت قرمز گرفت. یونایتد در دقایق باقیمانده نیمه اول دو گل خورد. دیوگو دالو در یارگیری اشتباه کرد و یونایتد گل سوم را در دقیقه 83 خورد. چهار دقیقه بعد رافائل واران واقعاً معلوم نبود در دفاع چه کرد و توپ وارد دروازه آندره اونانا شد. در فصل دوم کار، مربی هلندی در اولدترافورد، هنوز نتوانسته هواداران را جذب کند و بحث درباره اینکه آیا او مربی مناسبی برای شیاطین سرخ است، ادامه دارد اما می‌شود با او کمی همدردی کرد.
 
عملیات نجات
منچستریونایتــــــــــــد 8 و 21 آذر به ترتیب برابر گالاتاسرای و بایرن مونیخ دو بازی آخرش در لیگ قهرمانان را انجام می‌دهد و فرصتی برای اشتباه ندارد. باید سازمان بهتری داشته باشد و محکم‌تر دفاع کند. آنها در چهار بازی 11 گل خورده‌اند و تنها سلتیک و آنتورپ که در گروه‌های خود آخر هستند، گل‌های بیشتری دریافت کرده‌اند.
مسأله بعدی اشتباهات فردی است، از پاس وحشتناک اونانا که باعث اخراج کاسمیرو مقابل گالاتاسرای شد تا اشتباهات این بازی. اینکه یونایتد در هر بازی پنالتی داده، گویای همه چیز است و نشان می‌دهد بازیکنان این تیم در لیگ قهرمانان خیلی سخاوتمندانه عمل می‌کنند!
با همه اینها، صعود منچستریونایتد از گروه کاملاً محتمل است اگر در ترکیه برنده شوند و امیدوار باشند که بایرن مونیخ صعودکرده در بازی آخر تیمی ضعیف‌تر را به زمین بفرستد و بتوانند شکستش دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی