وقتی میزبانی تهران، برای دوومیدانی آسیا تهدید می‌شود

دردسر بزرگ

 

  مهری رنجبر
 روزنامه نگار

افشین داوری در حالی که پایان دوره سرپرستی‌اش سوژه شده، این روزها دغدغه بزرگ دیگری هم دارد. مهم‌ترین دغدغه‌اش، میزبانی رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا است؛ مسابقه‌ای که برای برگزاری آن از 4 تا 8 اسفندماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب با کنفدراسیون دوومیدانی آسیا به توافق رسیده بود. اما حالا تغییر تاریخ مسابقه در آن روزها و موکول شدن آن به تاریخ دیگری، برای فدراسیون دردسرساز شده است. آن هم به خاطر برگزاری بازی‌های آسیایی داخل سالن و دوومیدانی قهرمانی جهان. به همین خاطر سرپرست فدراسیون این روزها در تکاپوی برگزاری رقابت‌ها در اوایل اسفندماه است. قصه از این قرار است که تایلند که تا قبل از این خیلی جدی پیگیر برگزاری بازی‌های آسیایی داخل سالن نبود، حالا اصرار دارد که بازی‌ها را برگزار کند و از طرفی دوومیدانی قهرمانی جهان داخل سالن هم هست، همین مسأله باعث شده تا کنفدراسیون آسیا به ایران برای تغییر زمان برگزاری داخل سالن آسیا فشار بیاورد اما افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی ایران با این قضیه اصلاً موافق نیست: «اگر رقابت‌های قهرمانی آسیا همان تاریخ 4 تا 8 اسفندماه در تهران برگزار نشود، دو مشکل پیش می‌آید؛ اول اینکه دوومیدانی‌کاران آسیایی سهمیه قهرمانی جهان را از دست می‌دهند و بعد هم اگر قرار باشد ما اواخر اسفندماه میزبان باشیم، میزبانی ما با شروع ماه مبارک رمضان همزمان می‌شود و این مسأله کار را سخت می‌کند. حتی ما تهدید کرده‌ایم در ماه مباره رمضان مسابقه برگزار نمی‌کنیم چراکه باید مسابقات بعد از افطار باشد و بچه‌ها هم که روزه می‌گیرند، کار برایشان سخت می‌شود. البته مسئولان کنفدراسیون هم مسلمان هستند و این قضیه را درک می‌کنند.»
سرپرست فدراسیون علاوه بر رایزنی‌ها و مذاکراتی که خودش با مسئولان کنفدراسیون داشته، به جواد خسروشیری مربی همراه تیم دوی ماراتن در قهرمانی آسیای دبی مأموریت داده تا از نزدیک با مسئولان کنفدراسیون مذاکره جدی در این باره داشته باشد. ظاهراً مذاکره خسروشیری تا حدی جواب داده که حالا داوری می‌گوید: «به نظرم اول قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و بعد بازی‌های آسیایی داخل سالن. هر چند قرار بود بازی‌های آسیایی داخل سالن، فروردین ماه باشد اما تایلند برای میزبانی خیلی جدی نبود و حالا حرف این است که اسفندماه برگزار شود. البته کنفدراسیون آسیا هم برای اینکه شانس دوومیدانی‌کاران آسیا برای سهمیه قهرمانی جهان از دست نرود، موافق نیست که قهرمانی جهان زودتر از قهرمانی آسیا برگزار شود.»
به گفته سرپرست فدراسیون دوومیدانی، با  برگزاری قهرمانی داخل سالن آسیا بین دو رویداد هم موافق نیست: «ما نمی‌خواهیم قهرمانی داخل سالن آسیا بین دو مسابقه بازی‌های آسیایی داخل سالن و قهرمانی دوومیدانی جهان باشد چرا که استقبال از قهرمانی داخل سالن آسیا کم می‌شود. ما درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه را برای برگزاری مسابقه قهرمانی داخل سالن دوومیدانی آسیا داشتیم. به هر حال ما بعد از این مسابقه، مسابقه نوروزگاه را هم داریم که اهمیت دارد.»
داوری می‌خواهد تیم‌های آسیایی با دوومیدانی‌کاران شاخص به تهران بیایند: «اگرچه رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا مثل فضای آزاد امتیاز زیادی در ردیف رنکینگ ندارد اما می‌خواهیم تیم‌ها با دوومیدانی‌کاران برتر و پرآوازه‌شان بیایند. اما از طرفی تا آخر اردیبهشت‌ماه مسابقه‌ای وجود ندارد و دوومیدانی‌کاران هم در فصل بدنسازی و تمرین زمستانی هستند و بنابراین دونده‌های 60 متر و پرتابگران وزنه شاخص می‌توانند در تهران حاضر شوند. با حضور قهرمانان بزرگ شک نکنید هم سطح رقابت‌ها بالا می‌رود و هم کیفیت مسابقات، از طرف دیگر رکوردهای خیلی خوبی هم ثبت می‌شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی