نتیجه فصل قبل اتفاق بود

نصرتی: ال‌کلاسیکوی ایران همین بازی است

حسین برزگر
روزنامه نگار

باز هم استقلال و تراکتور و باز هم امیدوار به تماشای یک فوتبال جذاب. محمد نصرتی مربی تراکتور هم بر این باور است که بازی امروز قطعاً تماشاگر‌پسند خواهد بود. او نسبت به نتیجه بازی بسیار خوشبین بوده و انتظار دارد اشتباهات سهوی داور تأثیر‌گذار نباشد. مربی جوان تبریزی‌ها سابقه گلزنی به استقلال را با پیراهن همین تیم در کارنامه دارد.
در آستانه بازی با استقلال شرایط تراکتور چگونه است؟
خوشبختانه شرایط خوبی داریم و تمرینات منظمی هم انجام دادیم.غیر از ریکاردو آلوز بقیه بازیکنان را در اختیار خواهیم داشت.
 آلوز جایگزین دارد؟
بله، آلوز در حالتی کارت گرفت که اصلاً مستحق‌اش نبود. او با فرشید اسماعیلی جر و بحث داشت ولی کاری انجام نداد که اخطار بگیرد. حتی بازیکن تیم حریف دست خودش را پرتاب کرد اما آلوز واکنشی نشان نداد ولی همان کارت زرد باعث شد این بازیکن را از دست بدهیم. البته بازیکنانی داریم که جای او را پر می‌کنند.
نتایج تراکتور نوسان زیادی داشته است.
ببینید هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما در چند بازی که کاملاً مستحق پیروزی بودیم اما روی اشتباهات غیر تاکتیکی امتیاز از دست دادیم.
اما نساجی را با نتیجه خوبی شکست دادید.
آنها تحت فشار بودند و خوب دفاع می‌کردند. ما خوب موقعی گل اول را زدیم و بعد از آن شرایط بازی بهتر شد. از طرفی هم نتایج سایر رقبا به نفع ما شد و توانستیم به جدول برگردیم.
استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
جایگاه استقلال در جدول نشان‌دهنده این است که تیم خوبی هستند. ما روی نقاط ضعف و قوت‌شان کار کردیم. امیدوارم بازیکنان هم در زمین دستورات تاکتیکی سرمربی را اجرا کنند.
بازی‌های استقلال و تراکتور همیشه تماشایی بوده است.
من در دوران بازیگری دو گل با پیراهن تراکتور به استقلال زدم و خاطرات خوبی از بازی با آنها در آن دوران دارم. به نظر من ال‌کلاسیکوی ایران همین بازی است.
اما تقابل پرسپولیس و سپاهان را ال‌کلاسیکوی ایران می‌دانند.
این طور نیست. چون تماشاگران بازی تراکتور و استقلال به مراتب بیشتر از بازی آنهاست. یک بار یادم هست که عکسی را از بالای ورزشگاه گرفته بودند و خیلی‌ها تصور می‌کردند دربی تهران است. اما وقتی روی عکس زوم می‌کردیم پیراهن تراکتور کاملاً مشخص بود.
فصل قبل باخت سنگینی را مقابل استقلال تجربه کردید.
آن بازی یک اتفاق بود. مثل تمام نتایج اینچنینی که در تقابل تیم‌های بزرگ دنیا به دست می‌آید.
اعتراض به داوری از سوی همه تیم‌ها تکرار می‌شود و شما تیمی را پیدا نمی‌کنید که سرمربی‌اش نسبت به قضاوت‌ها واکنش نشان نداده باشد.
بعضی از داوران انصافاً قضاوت‌های خوبی انجام می‌دهند و اشتباهات‌شان هم فاحش و تأثیرگذار نیست. اما بعضی‌ها واقعاً ضعیف هستند. دقیقاً مثل بازیکنان و مربیان، یعنی همان طور که فلان بازیکن نسبت به هم‌پستی خودش در تیم‌های دیگر یک سروگردان بالاتر است، در میان داوران هم این مهم وجود دارد. به نظرم باید از آنها انتقاد کرد تا پیشرفت کنند، البته انتقاد‌ها باید سازنده باشد. همه ما باید بستر مناسبی را برای‌شان فراهم کنیم آن وقت اگر نتوانند خودشان را به شرایط مطلوب برسانند کم کم از گردونه خارج می‌شوند.
یکی از سه تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و من واقعاً برای تیم نساجی ناراحت شدم. برای تیم‌های پرسپولیس و سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم چون نگاه‌مان به آنها ملی است. اما همین بازی‌ها نشان داد که چقدر زیرساخت‌های ما با فوتبال روز دنیا فاصله دارد. اتفاقی که شاید قبلاً تا این حد واضح و مشخص نبود. ما باید به خودمان بیاییم که فاصله‌مان با تیم‌های در حال رشد و توسعه یافته بیشتر از این نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی