صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

حمله همه جانبه خمس به داور:

داوران سوت مشکوک نزنند تراکتور برنده است

پاکو خمس، سرمربی تیم تراکتور که امروز مقابل جواد نکونام قرار می‌گیرد، اظهاراتی پیش از بازی انجام داده که واکنش باشگاه استقلال را به دنبال داشته است. خمس در صحبت‌های خود این جملات را به زبان آورده است: «این هفته همه چیز از جمله تلاش بازیکنان در تمرینات، بسیار خوب و منظم بود و آماده بازی با استقلال هستیم. استقلال تیم خوبی است و باتوجه به توانایی‌هایش اکنون در صدر جدول قرار دارد. دیدار سختی داریم ولی فکر می‌کنم دو تیم با تمامی ظرفیت بازی کنند و شاهد بازی خوبی خواهیم بود.» خمس در ادامه صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرده اتفاقات خارج از میدان بازی نتیجه را رقم نزند! او ادامه داد: «امیدوارم روند بازی به شکلی باشد که اتفاقات خارج از زمین، نتیجه را مشخص نکند و همه چیز در چهارچوب ورزش پیش برود. اگر بازی امروز از نظر داوری مشکل نداشته باشد و سوت‌های مشکوک زده نشود، برنده می‌شویم.» خمس با بیان این اظهارات حاشیه‌ساز به موضوع حضور هواداران در ورزشگاه آزادی و حمایت از تیمش نیز تأکید کرده است: «همراهی هواداران در تمامی بازی‌ها اتفاق خوشحال کننده‌ای است و حمایت آنان برای‌مان بسیار حائز اهمیت است. من از هواداران‌‌مان تشکر می‌کنم. مطمئناً آنان فردا به ما کمک خواهند کرد. بجز ریکاردو آلوز، سایر بازیکنان مشکلی برای همراهی تیم در بازی برابر استقلال ندارند.»


واکنش باشگاه به اظهارات خمس:
همین امروز محروم شود!
به محض آنکه خمس در نشست خبری پیش از بازی با استقلال اظهاراتی درباره مشکوک بودن سوت‌های داور به زبان آورد، باشگاه استقلال بیانیه‌ای با این مضمون صادر کرد: «صحبت‌ها و ادعاهای پاکو خمس سرمربی تیم تراکتور در کنفرانس مطبوعاتی و در آستانه دیدار امروز این تیم مقابل استقلال، کاملاً غیرحرفه‌ای و در جهت ایراد اتهامی سنگین و باورنکردنی، به داور بازی امروز و باشگاه استقلال بوده است. در حالی که فدراسیون فوتبال و رکن قضایی‌اش، همواره از مربیان، بازیکنان و دیگر ارکان باشگاه‌ها می‌خواهند از اتهام به داوران و همچنین رقبا پرهیز کنند اما متأسفانه پاکو خمس در نشست مطبوعاتی نشان داد به این موضوع پایبند نیست و صحبت‌های خلاف واقع او در نشست خبری قبل از دیدار با استقلال نشان داد که سرمربی تراکتور به قوانین و دستورالعمل‌های فدراسیون فوتبال و رکن قضایی فدراسیون، توجهی ندارد. باشگاه استقلال صریحاً از فدراسیون فوتبال و رکن قضایی شامل کمیته‌های انضباطی و اخلاق، درخواست دارد همین امروز برخورد لازم را با سرمربی تراکتور انجام دهد تا زمینه مطرح کردن چنین اظهارات شبهه‌افکنانه که جز آلوده کردن فضای فوتبال ایران نتیجه‌ای ندارد، از بین برود.»
باشگاه استقلال درحالی این بیانیه را پیش از بازی صادر کرد که قطعاً پیشنهاد محروم کردن این مربی پیش از بازی شدنی نیست و اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بخواهد به موضوع اظهارات خمس پیش از بازی ورود کند و محرومیتی برای این مربی درنظر بگیرد، بعد از بازی این کار انجام خواهد شد. این درخواست شاید از آنجا که نکونام بعد از اظهاراتی علیه داور با محرومیت تعلیقی مواجه شد، قابل تأمل باشد و شاید استقلالی‌ها نیز بخواهند در مواجهه با اظهارات دیگر مربیان کمیته انضباطی همان طور که با نکونام سختگیر بود با خمس هم از خود سخت‌گیری نشان دهد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی