صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

فقط دو هفته آرام داشتیم

نکونام: سخت‌ترین اتفاقات تاریــــــــخ برای من افتاد

جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور به دشواری‌های این دیدار اشاره کرد: «بازی سختی مقابل تیم خوب تراکتور را داریم. شرایط بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود. این تیم مربی خوب و تیم باکیفیتی دارد. مثل همه بازی‌ها با تمرکز بالا سعی خواهیم کرد کیفیت خوبی از خود به نمایش بگذاریم.» از نکونام درباره تساوی با شمس‌آذر و اینکه ترمز استقلال کشیده شد، پرسیدند که او این پاسخ را داد: «در لیگ برتر فوتبال، بازی آسان نداریم. روند خوب از روز اولی که شروع کردیم داشتیم اما مشکلات زیادی هم داشتیم. با این همه شرایط و خواسته ما مشخص بوده و بازی به بازی جلو رفتیم. همه بازی‌ها سخت و رقبا قابل احترام هستند. سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازی سخت و آسان در لیگ نداریم. شرایط سخت است و شاید با یک غفلت به خصوص در نیم فصل اول جا بمانیم. شرایط تیم‌ها نزدیک به هم است.» نکونام درباره اینکه خمس گفته در فصل جاری سپاهان و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند نیز این واکنش را نشان داده است: «از روز اول خواسته ما مشخص بود. شکل کار، برنامه و خواسته تیم و باشگاه با توجه به مشکلات سقف قرارداد، جذب بازیکن و سایر مسائل متعدد مشخص بود. نظر خمس کاملاً محترم است‌. الان هم اگر ما صدرنشین لیگ هستیم، ابتدای فصل است و هنوز بازی‌های زیادی مانده. با وجود این تلاش کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. باز هم تکرار می‌کنم فقط تلاش می‌کنیم به خاطر هواداران و باشگاه بزرگ استقلال بهترین عملکرد را داشته باشیم. این وظیفه ماست.
طبق صحبتی که در ابتدای فصل همه کارشناسان داشتند، استقلال امسال شرایط خوبی ندارد اما فقط به خاطر بازیکنان، شخصیت بزرگ، غیرت و عشقی که به باشگاه استقلال دارند، این شرایط خوب را فراهم کردند. اصلاً به اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، فکر نمی‌کنیم. صحبت‌های خمس نیز کاملاً قابل احترام است‌. او مربی بزرگی است و از جایی آمده که یکی از کشورهای مهد فوتبال است. قطعاً چیزهایی را در فوتبال می‌بیند که شاید من هنوز تجربه آن را ندارم‌. قطعاً بهتر از من فوتبال را درک می‌کند اما ما تمام تلاش خود را برای موفقیت می‌کنیم. اینکه بعدش چه اتفاقی می‌افتد به آینده واگذار می‌کنیم.» نکونام مدعی است تیمش فقط دو هفته آرامش داشته است: «برداشت خودم را می‌گویم. یک تا دو هفته آرامش و سایر هفته‌ها چالش! مشکلاتی داشتیم و درگیر جذب بازیکن، سقف قرارداد، تغییر بودجه‌، اعتصاب، بازیکن نگرفتن، مشکلات سال گذشته بچه‌ها، بازیکنانی که می‌خواستیم اما به باشگاه‌های دیگر رفتند و الان کیفیت‌شان را در لیگ می‌بینیم. این مشکلات برای هفته‌های قبل بوده و بر ما گذشته است.» نکونام در بخش دیگری از گلایه‌های خود از شرایط این جملات را هم به زبان آورده است: «کادرفنی‌مان کامل نیست و نتوانستیم یک مربی خارجی تمرین‌دهنده بگیریم. بازیکنان خارجی مدنظر را هم جذب نکردیم. اگر مثل تیم‌های دیگر کادرفنی‌ام کامل بود یا بازیکنان را کامل داشتم و این اتفاق می‌افتاد؛ زیاد به کسر امتیاز توجه نمی‌کردم اما الان واقعاً شرایط به شکلی است که دست کم در مورد ما، تیم و کادرمان اتفاق خاصی نیفتاده که بخواهیم خلاف کنیم و امتیاز کسر شود‌. بیراه نیست اگر بگویم سخت‌ترین سال یک‌ مربی در استقلال برای من اتفاق افتاد. سخت‌ترین اتفافات تاریخ مربیگری استقلال برای من افتاد. واقعاً شرایط برایم سخت بود. هر روز صبح که بیدار می‌شدم منتظر بودم اتفاق جدیدی بیفتد. خداراشکر الان شرایط خوب شده و توانستیم به آرامش برسیم.»
 
عقلانی نیست الان درباره جدایی بازیکنان حرف بزنیم
سرمربی استقلال درباره احتمال جدایی برخی بازیکنان در نیم فصل نیز این واکنش را نشان داده است: «بازیکنان آنقدر باهوش هستند که این شیطنت‌ها را متوجه شوند. هنوز تا نیم فصل بازی‌های زیادی داریم. با توجه به کمبودهایی که داشتیم آیا عقلانی است بخواهم از الان در مورد این مسائل صحبت کنم؟ ارسلان یکی از بازیکنان با کیفیت ماست. کیفیت خودش را سال قبل و امسال نشان داده است. اینها شیطنت است که تیم ما را به هم بریزند. از هر حربه‌ای برای ضربه زدن استفاده می‌کنند. بازیکنان و ما آنقدر تجربه داریم که گرفتار این مسائل نشویم. بازیکن شاید لحظه‌ای ناراحت شود اما می‌داند چه اتفاتی می‌افتد. امیدوارم این اتفاقات فقط از طرف دشمنان استقلال باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی