شکستن طلسم گلزنی یک گام بزرگ برای میلان

گروه مرگ ترسناک‌تر شد!

فرخ حسابی
روزنامه نگار
میلان بالاخره در لیگ قهرمانان گل زد و بازی باخته برابر پاری سن ژرمن را برد تا امیدهایش برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا زنده بماند. فقط هشت دقیقه زمان لازم بود تا میلان اشکرینیار، بازیکن سابق اینتر، بازگشت به سن سیرو را با یک گل مقابل 75649 تماشاگر جشن بگیرد اما این برتری فقط چهار دقیقه دوام آورد و رافائل لیائو دروازه هم‌تیمی سابقش، جان لوییجی دوناروما را باز کرد. میلان از شش هفته قبل در خانه و به طور کلی در لیگ قهرمانان این فصل گل نزده بود و پنج دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، اولیویه ژیرو، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه با ضربه سری قدرتمند گل دوم را وارد دروازه قهرمان فرانسه کرد؛ این هفتمین گل مهاجم 36 ساله در رقابت‌های مختلف این فصل بود. لیائو بهترین بازیکن زمین شد، نه فقط به خاطر گل زیبایش بلکه به خاطر تلاش فوق‌العاده‌ای که نشان داد و بارها در کار دفاعی به کمک تیمش آمد.
 
کامبک بعد از 14 سال
میزبان بعد از این گل با نمایش دفاعی قابل قبولی حملات پاریسی‌ها را خنثی کرد و مالیک تیاو و فیکایو توموری در قلب دفاع درخشیدند تا میلان انتقام شکست 3 بر صفر دو هفته قبل را از تیم لوییس انریکه بگیرد. بعد از پیروزی برابر رئال مادرید در سال 2009 میلان برای نخستین بار در یک مسابقه لیگ قهرمانان کامبک زد و باخت را با پیروزی عوض کرد. حالا گروه مرگ همانطور پیش می‌رود که انتظار می‌رفت، دورتموند که با 2 گل نیوکاسل را شکست داد، با هفت امتیاز در صدر گروه F قرار دارد، پاری سن ژرمن شش امتیازی است و میلان و نیوکاسل به ترتیب با پنج و چهار امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. میلان هفتم آذر میزبان دورتموند است و پاری‌سن‌ژرمن از نیوکاسل پذیــــــــــرایی می‌کند.

 انتقام از دلاروما!
هواداران میلان حسابی از خجالت جان لوییجی دوناروما در آمدند که دو سال قبل به عنوان بازیکن آزاد به تیم فرانسوی پیوست. آنها هزاران قطعه دلار تقلبی چاپ کرده بودند، او را پولکی توصیف می‌کردند و به مرد شماره یک پاریسی‌ها لقب دلاروما دادند. به محض ورود دوناروما به زمین صدای سوت و هوی هواداران متعصب میلان بلند شد و دلارهای تقلبی را به زمین ریختند تا جایی که بخشی از چمن ورزشگاه را گرفت.
بخشی از هواداران هم پیراهن شماره 71 را به تن کرده بودند که ریشه در قوانین لاتاری دارد و معنایش انسان بی‌ارزش است. دوناروما در آکادمی میلان رشد کرد و بیش از 250 بازی برای این تیم انجام داد. او بهترین دروازه‌بان جوان جهان محسوب می‌شد اما پیشنهاد دستمزد 130 هزار پوند در هفته را برای تمدید قرارداد نپذیرفت و به عنوان بازیکن آزاد راهی پاریس شد. آنقدر جو سنگینی علیه دوناروما شکل گرفته بود که ناصر الخلیفه رئیس باشگاه پاری سن ژرمن قبل از بازی به حمایت از او برخاست و هواداران میلان را به آرامش دعوت کرد.
 
مصدومیت پولیشیچ
کریستین پولیشیچ در وقت‌های تلف شده پیروزی 2 بر یک میلان مقابل پاری سن ژرمن زمین را به دلیل مصدومیت ترک کرد. مهاجم تیم ملی آمریکا بازی خوبی برای میلان انجام داده بود و اگر مصدومیتش جدی باشد، شرایط سختی پیش روی استفانو پیولی قرار می‌گیرد. همچنین کار آمریکا هم بدون او دشوار می‌شود. تیم گرگ برهالتر در بازی‌های ملی پیش رو دو دیدار با ترینیداد و توباگو در لیگ ملت‌های کونکاکاف برگزار می‌کند که در صعود به کوپا آمریکای سال بعد مؤثر است. برهالتر قرار است اسامی بازیکنانش برای این دو بازی را امروز اعلام کند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی