خبر

والیبال ساحلی جوانان به استرالیا باخت

تیم والیبال ساحلی ایران در پیکارهای قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان مغلوب استرالیا شد. نوزدهمین دوره این رقابت‌ها در شهر روی‌ات تایلند با حضور ۳۲ تیم آغاز شد و تیم زیر ۲۱ سال ساحلی ایران (حبیب ناصری و علی قربان پسندی) در نخستین گام مرحله مقدماتی به مصاف استرالیا رفت و دو بر صفر با امتیازهای مشابه ۲۱ بر ۱۶ نتیجه را به حریف خود واگذار کرد. ساحلی‌بازان ایران امروز در دو دیدار دیگر خود در گروه D مسابقات با تیم‌های جمهوری چک و آلمان روبه‌رو شد.


فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در استرالیا
ایران در فینال منتظر میزبان

تیم ملی فوتبال هفت‌نفره ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست هند راهی دیدار پایانی شد. تیم ملی ایران در دور نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال هفت‌نفره قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به مصاف تیم هند رفت و با نتیجه شش بر صفر این تیم را شکست داد و راهی فینال شد. گل‌های ایران را امین رضایی، امیرحسین قربانی (سه گل)، هادی خوش‌اقبال و امیرمهدی رحیم‌آبادی به ثمر رساندند. این تیم در حالی به این مرحله رسید که علیرضا طارمی پدر مهدی طارمی، مربی این تیم است. طارمی درباره این برد ارزشمند و راهیابی تیم ملی فوتبال هفت نفره به فینال گفت: «بیش از 10 روز است که در استرالیا به سر می‌بریم. خوب هم برای این مسابقات آماده شده بودیم اما بعد از دو سه روز مراحل کلاس‌بندی متأسفانه چند بازیکن ما کلاس مدنظر را از دست دادند که همین به توان تیمی ایران لطمه سنگینی زد اما با این‌حال ما قدرت اول آسیا هستیم.»
مربی تیم ملی فوتبال هفت نفره با اشاره به آمادگی تیم ملی برای این مسابقات ادامه داد: «برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و کسب سهمیه قهرمانی جهان در اسپانیا، چند مرحله اردو برای رسیدن به آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات برگزار کردیم. همچنین چند بازی تدارکاتی داشتیم که خوشبختانه خیلی خوب بود و فکر می‌کنم تا به اینجا هم نشان دادیم که چقدر قدرتمندانه وارد مسابقات شدیم.»
او درباره سطح فنی این مسابقات و آیا اینکه می‌توان امیدی به بازگشت فوتبال هفت نفره به پارالمپیک داشت؛ گفت: «متأسفانه امسال چند تیم شرکت نکردند. با وجودی‌که تیم‌هایی مثل ژاپن، استرالیا و تایلند با کیفیت خوبی در میدان حاضر شدند اما با این‌حال غیبت برخی از تیم‌ها به یک موضوع مهم تبدیل شده و شاید باز هم مانع از ورود این رشته با پارالمپیک شود.»
علیرضا طارمی با اشاره به برنامه‌های تیم ملی فوتبال هفت نفره گفت: «شنبه باید مسابقه فینال را برگزار کنیم اما واقعیت این است که تیم ما راحت باید عنوان قهرمانی آسیا را بدست بیاورد و سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را به دست بیاورد. تیم ما در سطح مسابقات جهانی است و همیشه فراتر از آسیا بازی کرده و امسال هم در قهرمانی جهان شانس قهرمانی داریم. سال گذشته بازی فینال را با یک گل به اوکراین واگذار کردیم امسال به لطف خدا تیم خوبی داریم و خیلی به این تیم امیدواریم.»
تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران با کسب 4 پیروزی پیاپی به فینال مسابقات رسید و حالا منتظر است تا حریفش در فینال مشخص شود. بازی فینال روز شنبه ۲۰ آبان از ساعت ۱۹ با برنده دو تیم ژاپن و استرالیا برگزار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی