صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

کودتای بنزما در تیم رقیب سپاهان

نونو رفت شرودر سرمربی الاتحاد می‌شود

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار

بازی با نیروی هوایی عراق آخرین باری بود که نونو اسپیریتو سانتو روی نیمکت الاتحاد نشست و مربی مشهور پرتغالی 24 ساعت بعد از شکست دو بر صفر در این بازی برکنار شد. او فصل گذشته موفق شد الاتحاد را بعد از 14 سال به قهرمانی لیگ عربستان برساند و سوپرجام فوتبال این کشور را هم به دست آورد، ولی در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان اروپا نتوانست نتایج مناسبی بگیرد. البته روزنامه الریاضیه عربستان خبر داد که او بعد از شکست مقابل تیم عراقی مشاجره‌ای با کریم بنزما، ستاره تیمش داشته و این اختلاف هم در برکناری‌اش مؤثر بوده.
 
تاوان اختلاف با بنزما
اسپیریتو سانتو پس از مسابقه بشدت از بنزما انتقاد کرده و به او گفته: «تو بازیکن بزرگی هستی، اما به نظر می‌رسد در فشار آوردن به حریف تنبلی می‌کنی.» بنزما از این حرف عصبانی شده و پاسخ داده: «فقط با من صحبت نکن، با کل تیم صحبت کن.» پاسخ ستاره فرانسوی، عصبانیت سرمربی پرتغالی را برانگیخته و گفته: «تو الگوی همه بازیکنان و تیم هستی. تو کاپیتان هستی و باید مثل یک الگو رفتار کنی.» به گزارش الریاضیه اسپیریتو سانتو بعد از این‌ مشاجره بیشتر از قبل عصبانی شده و اعضای کادر فنی و بازیکنان برای آرام کردن اوضاع وارد عمل شدند. این روزنامه اضافه کرده که بنزما دو هفته پیش هم به باشگاه از لزوم اخراج او گفته و اعلام کرده بود این مربی چهره مناسبی برای هدایت تیم در لیگ قهرمانان آسیا نیست. الاتحاد یکی از چند باشگاه‌ عربستانی بود که در شروع فصل سرمایه‌گذاری زیادی برای جذب ستارگان مختلف انجام داد و بازیکنان مشهوری مثل بنزما، کانته و فابینیو را به تیمش اضافه کرد. همان روزها این شایعه مطرح شد که اسپیریتو سانتو از خرید بنزما راضی نیست و تأکید داشت که به دنبال مهاجم متفاوتی بوده. حتی گفته می‌شد که او رومارینیو، مهاجم برزیلی را به برنده توپ طلای 2022 ترجیح می‌دهد.
 
یک هلندی، جانشین مربی پرتغالی
اسپیریتو سانتو در 56 بازی روی نیمکت الاتحاد 36 بار برنده شد، ولی در هفته‌های گذشته تیمش افت محسوسی داشت. مشکی و زردپوشان از 5 بازی اخیرشان در لیگ عربستان فقط سه امتیاز گرفتند تا به رده ششم سقوط کنند. الاتحاد در پایان هفته دوازدهم، یازده امتیاز با الهلال صدرنشین فاصله دارد و دفاع از عنوان قهرمانی در این شرایط غیرممکن به نظر می‌رسید. بازی بعدی الاتحاد جمعه مقابل «ابها» در لیگ عربستان است و حسن خلیفه به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت می‌نشیند. البته گفته می‌شود که باشگاه به دنبال انتخاب آلفرد شرودر، سرمربی پیشین آژاکس به عنوان جانشین دائم اسپیریتو سانتو است.
این مربی هلندی با العین در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خیلی خوبی گرفت و با 4 برد متوالی توانست اولین تیم صعودکننده به مرحله حذفی باشد، ولی بعد از انتشار شایعه رفتنش به الاتحاد باشگاه اماراتی تصمیم به قطع همکاری گرفت. الاتحاد به رغم شکست مقابل نیروی هوایی عراق همچنان صدرنشین گروه C است، ولی در لیگ عربستان باید هرچه زودتر به مسیر پیروزی برگردد. چالش مهم دیگر الاتحاد جام جهانی باشگاه‌ها است که ماه آینده در عربستان برگزار می‌شود و این تیم به عنوان قهرمان کشور میزبان در این مسابقات شرکت خواهد کرد. الاتحاد در بازی افتتاحیه این تورنمنت باید با اوکلند سیتی، قهرمان اقیانوسیه روبه‌رو شود.
 
فرصت طلایی برای سپاهان
الاتحاد در لیگ قهرمانان همگروه سپاهان است و بحران اخیر می‌تواند به نفع نماینده ایران باشد. بازی رفت دو تیم در اصفهان با حکم سختگیرانه کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع الاتحاد اعلام شد و سپاهان برای بازی برگشت باید به جده برود. باخت این هفته مقابل نیروی هوایی عراق نشان داد که الاتحاد شکست‌ناپذیر نیست و سپاهان در صورت آمادگی می‌تواند از این بازی سخت دست پر برگردد. البته شرایط فنی الاتحاد با شرودر قطعاً تغییر خواهد کرد و مورایس تیمش را با توجه به ایده‌های مربی هلندی به زمین می‌فرستد. بازی برگشت دو تیم درست یک هفته قبل از بازی الاتحاد مقابل اوکلند سیتی در جام جهانی باشگاه‌ها خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی