افشاریان: هزینه هر هدست داوری حدود 200 میلیون تومان است

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد جلسه اعضای کمیته داوران با مسئولان فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: «حساسیت و وسواسی که در مورد داوری در هفته‌های اخیر موج می‌زد، در این جلسه واکاوی و تحلیل شد. رئیس، نایب رئیس اول، دبیرکل و حراست فدراسیون، اعضای کمیته داوران و مسئولان سازمان لیگ حضور داشتند. نقطه نظرات و راهکارها در جلسه سه ساعته، مفصل بررسی و تصمیماتی گرفته شد که داوران ما بتوانند در هفته‌های آینده با آرامش بیشتری قضاوت کنند.»
وی در مورد مصوبات این جلسه توضیح داد: «اولین تصمیم بود که سازمان لیگ در سریع‌ترین وقت حتی زیر 15 روز برای تهیه 10 هدست رادیویی اقدام کند. مورد دوم این است که داورانی که خوب قضاوت می‌کنند، هر هفته در زمین باشند و کم پیش بیاید که داور خوب بیرون بماند. قرار شد هیچکس به جز خود من چیدمان داوری را مدیریت نکند. البته در گذشته هم فرد دیگری این کار را انجام نمی‌داد اما الان قرار است دپارتمان جداول را به همراه برخی اعضای کمیته داوران نهایی کرده و در نهایت مسئولیت با خودم باشد تا بتوانیم جوابگوی مردم باشیم.»
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: «حق‌الزحمه داوران به روز شده و باید هر دو ماه یک بار پرداخت شود. موضوع چهارم این است که هر داوری در سه بازی اشتباه تأثیرگذار داشته باشد، باید به یک لیگ پایین‌تر برود. البته این موضوع را قبلاً در کمیته داوران مصوب کرده بودیم. یعنی در نیم‌فصل 4 نفر از بدترین داوران و 6 نفر از بدترین کمک داوران لیگ برتر به لیگ یک رفته‌اند. »
افشاریان در خصوص اینکه باید هر هدست را به یک کوبل داوری بدهند تا دست به دست شدن آنها سبب خراب شدنش نشود، عنوان کرد: «کوبل‌های داوری زیادی داریم و ممکن است پخش شدن هدست‌ها نتواند کمک کند. گفتیم 10 هدست بخرند تا در اختیار 8 کوبل داوری قرار بدهیم. قیمت این هدست‌ها نیز بستگی به جنسش دارد اما فکر می‌کنم هر کدام از آنها حدود 200 میلیون تومان باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی