100 روز حضور هاشمی در وزارت ورزش

بهار ورزش ایران با تلاشی جهادی

سید‌جواد بشیری
 سرپرست روزنامه ایران ورزشی
حضور کیومرث هاشمی در وزارت ورزش 100 روزه شد و حالا او بیشتر از 3 ماه است که سکان ورزش کشور را بر عهده دارد. نیمی از این 100 روز مربوط به دوران سرپرستی هاشمی در این وزارتخانه می‌شود و به همین دلیل او فرصت زیادی برای اینکه تغییرات کلی در ورزش کشور ایجاد کند، نداشته است؛ با این حال کارهایی که در همین 100 روز انجام گرفت امیدواری زیادی را در میان جامعه ورزش ایجاد کرد.
انتصاب کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش با آماده‌سازی تیم‌های مختلف جهت شرکت در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو مصادف شد. او از همان روز اول انتصابش در اردوهای تیم‌های مختلف حاضر شد تا بتواند شرایط بهتری را برای آنها رقم بزند.
وزیر ورزش در صحبت‌هایی که پس از بازی‌های آسیایی هانگژو داشت، نشان داد تا چه اندازه نسبت به ورزش قهرمانی و مشکلات آن آگاهی دارد و بر همین اساس بدون هیچ تعارفی به انتقاد از برخی فدراسیون‌ها پرداخت. چنین رویکردی نسبت به فدراسیون‌هایی که عملکرد ضعیفی داشته‌اند می‌تواند باعث اصلاح رویه رؤسای این فدراسیون‌ها شود.
اما مهمترین اقدام هاشمی در 100 روز گذشته پیگیری دستور رئیس جمهور برای ساخت ورزشگاه بزرگ تهران بود. این پروژه عظیم دستاورد بزرگی برای دولت سیزدهم محسوب می‌شود و بر همین اساس تفاهمنامه آن با یک شرکت معتبر چینی به امضا رسید. قطعاً با احداث این مجموعه ورزشی، بسیاری از فدراسیون‌ها دیگر مشکل زیرساخت نخواهند داشت و از طرفی می‌توان با خیالی آسوده میزبانی رقابت‌های مهم بین‌المللی را نیز بر عهده گرفت.
توجه به ورزش استان‌ها، پیگیری سیاست‌گذاری کلان در خصوص ورزش و همینطور استفاده از خرد‌ جمعی از جمله اقدامات کیومرث هاشمی در مدت کوتاهی است که سکان وزارت ورزش را بر عهده گرفته و هر کدام از آنها می‌تواند آثار مثبت بسیاری به دنبال داشته باشد. این کارنامه پربار نشان می‌دهد هاشمی برنامه کوتاه‌مدت مدونی برای ورزش کشور داشته و این مسأله امیدواری‌ها را در خصوص برنامه بلندمدت وی که می‌تواند موفقیت در میادین معتبر بین‌المللی را به دنبال داشته باشد، بیشتر کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی