صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

انتقام سخت پوچتینو از تاتنهام

ماه عسل تمام شد آقای پوستکوگلو!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
بازی تاتنهام و چلسی معمولاً آرام و بی‌جنجال نیست اما دیدار دوشنبه شب دو تیم در استادیوم تاتنهام فوق‌العاده هیجان‌انگیز بود. وقتی مایکل اولیور سوت پایان این بازی را به صدا در آورد، تاتنهام 9 نفر بیشتر نداشت، ماجراهای VAR تمام‌نشدنی بود و یک اتفاق نادر در لیگ برتر رخ داد: هت تریک نیکلاس جانسون. اسپرز با این باخت 4 بر یک صدرنشینی را هم مثل شکست‌ناپذیری از دست داد اما آنچه بیشتر آنژه پوستکوگلو را ناراحت می‌کرد، مصدومان و محرومانی بود که این بازی روی دستش گذاشت.
چلسی هم اگرچه نتیجه درخشانی گرفت به خصوص برای شخص مائوریسیو پوچتینو اما با یک بازی بی‌نقص فاصله بسیاری داشت.
 
دروازه‌بان شاخص
تابستان امسال در اتفاقی نادر چهار تیم بزرگ انگلیس دروازه‌بان خود را عوض کردند، منچستریونایتد آندره اونانا و آرسنال داوید رایا را آورد، چلسی هم دو دروازه‌بان فروخت تا دروازه‌بان ذخیره برایتون، روبرت سانچس را بخرد. هر سه نفر پر فراز و نشیب بوده‌اند اما گولیلمو ویکاریو در دروازه تاتنهام درخشیده و به این روند ادامه داد اگرچه چهار بار دروازه‌اش باز شد. ابتدا با خونسردی، پاس ناقص میکی فان د فن را مدیریت کرد و بعد با واکنشی در کلاس جهانی به جکسون اجازه نداد در نیمه اول گل مساوی را بزند. به گرفتن پنالتی کول پالمر نزدیک بود و در اوایل نیمه دوم دو بار مانع گلزنی جکسون شد. جکسون در آخر کار خودش را کرد اما ویکاریو و تیم جذب تاتنهام با این بازی سربلند هستند.
 
لعنت به VAR
بله شاید VAR در نهایت تصمیم درست را گرفته باشد اما زمان اعلام تصمیم درست واقعاً غیرقابل قبول است. پنج دقیقه هواداران دو تیم ایستاده منتظر بودند تا داور و کمک‌های ویدیویی‌اش صحنه‌ها را بازبینی کنند. در پایان هم هواداران میزبان شاهد اخراج کریستین رومرو بودند. در اواخر این چک کردن‌های بی‌پایان طرفداران چلسی که از تصمیمات VAR سود برده بودند، فریادی سر دادند که با جلورفتن فصل، حامیانش بیشتر می‌شوند: لعنت به VAR. اینها همه قابل تحمل بود اگر نتیجه کار غیرقابل بحث بود. به هر حال این موضوع جدید نیست و ادامه خواهد داشت.
 
اعتماد به نفس جکسون
به دلیل مصدومیت کریستوفر انکونکو، جکسون بیش از آنچه خودش و پوچتینو تصور می‌کرد، فرصت بازی به دست آورده. تا قبل از این بازی تنها دو گل زده بود و کم کم آثار فشار روی بازی‌اش مشخص می‌شد. در نیمه اول به خصوص تلاش‌های بازیکن تیم ملی سنگال با درخشش ویکاریو ناکام ماند و فشار بیشتر شد. اما پاس عالی رحیم استرلینگ را قدر دانست و تیمش را 2 بر یک پیش انداخت. در وقت‌های تلف شده هم هت تریک خود را کامل کرد. او جای پیشرفت دارد و می‌توانست در این بازی گل‌های بیشتری بزند اما این بازی اعتماد به نفس او را بالا برد.
 
اشتباه رومرو
وقتی ماجرای VAR تمام شد و کریستین رومرو کارت قرمز گرفت، هواداران اسپرز به گرمی تشویقش کردند و دلیلش معلوم است. رومرو یکی از بازیکنان شاخص دفاع تیمش در این فصل بوده اما در این بازی کار را خراب کرد. جو ورزشگاه شمال لندن او را گرفت و یک خطای کاملاً غیرضروری روی هموطنش، انزو فرناندس مرتکب شد در حالی که قبل از آن هم با خوش شانسی به خاطر خطا روی لوی کولویل اخراج نشده بود. اخراج او روحیه تیمش را پایین آورد برابر چلسی که خودباوری بالایی نداشت، رومرو باید پختگی بیشتری نشان می‌داد.
 
پیروزی شیرین و مهم
به خاطر همه اتفاقات گذشته، هواداران تاتنهام چندان نگران بازگشت پوچتینو به استادیوم این تیم نبودند اما این مربی آرژانتینی که توسط هواداران سابقش کمی هو شد، یکی از شیرین‌ترین پیروزی‌های دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد. این برد مهم هم بود. خیلی‌ها از همین حالا شانس چلسی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را ناچیز می‌دانستند اما با پولی که خرج شده مقامات باشگاه برای رسیدن به موفقیت فشار می‌آورند. این نتیجه می‌تواند سکوی پرشی باشد که آنها را دوباره در جمع بزرگان فوتبال انگلیس قرار دهد.
 کار سخت پوستکوگلو
برای یک مربی بدتر از این نمی‌شود، رومرو سه جلسه محروم است، دستینی اودوگیه هم محروم می‌شود. جیمز مدیسون احتمالاً مصدوم شده و میک فان د فن آسیب جدی دیده است. مشکلات مثل اتوبوس‌های لندن با سرعت بر پوستکوگلو وارد شد در حالی که آماده نبود. او تا به حال در ماه عسل لیگ برتر بود از حالا کار سختش آغاز می‌شود. ولورهمپتون زخم خورده، استون ویلا که به دنبال قرار گرفتن در جمع بیگ سیکس است و منچسترسیتی که جای تاتنهام را در صدر گرفته و به دنبال تکرار سه‌گانه فصل قبل است، سه حریف بعدی اسپرز هستند. پوستکوگلو برای این بازی‌ها برخی از بهترین بازیکنانش را ندارد، اگر بعد از این سه بازی هنوز هم رقیب سیتی باشند، پوستکوگلو جای تحسین دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی