صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

استقلال تاجیکستان یک – پرسپولیس یک

صعود «مسأله» شد

سه‌شنبه 16/8/1402، هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گروه E، ورزشگاه پامیر تاجیکستان، ساعت: 17:30، تماشاگر: 5 هزار نفر
استقلال تاجیکستان یک
گل: سنین سبای (74)
پرسپولیس یک
گل: مهدی ترابی (29)
داور: احمد العلی (کویت)
کمک‌ها: عبدالهادی العنزی و احمد صاد
اخطار: سردار قربانوف، علیشیر جلیلوف و تبریز اسلاموف (استقلال)، گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)
استقلال تاجیکستان: رستم یتیموف، تبریز اسلاموف، آرتور کارتاشیان، قربانوف، دنیس بگانوویچ، علیشیر جلیلوف، سنین سبای (شروونی ماباتشوئف 86)، امادونی کمالوف (سلیمانوف 83)، احسان پنجشنبه، رامش جلیلوف، ایوان نووسلیچ
سرمربی: ایگور چرفچنکو
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، سروش رفیعی (میلاد سرلک 78)، سعید صادقی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی (میلاد سورگی 89)، مهدی ترابی (وحید امیری 67)(دانیال اسماعیلی‌فر 78)، محمد عمری و نبیل باهویی (شهاب زاهدی 78)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
داستان پرسپولیس این بار در دوشنبه خوب تمام نشد. تیم یحیی که اسیر مشکلاتی مثل سرماخوردگی شده بود با تغییراتی در ارنج اصلی خود به میدان رفت. با وجود اینکه در شروع مسابقه میزبان پرفشار و هیجانی کار می‌کرد اما پرسپولیس خیلی زود حریف را به عقب راند. دقیقه 3 مسابقه پوشش خوب وحدت هنانوف اجازه نداد حریف موقعیت بسازد. دو دقیقه بعد پرسپولیس می‌توانست با یک گل به خودی پیش بیفتد اما بازیکن تاجیک توپ را به تیرک زد. پس از آن هم شوت علی نعمتی موقعیت نصف و نیمه دیگری بود که از دست رفت.
در شرایطی که پرسپولیس تا حدودی برتر از حریف خود بود چرخش و شوت ناگهانی وحدت هنانوف می‌توانست پیام‌آور شادی باشد اما با دفع یتیموف این شانس هم از دست رفت.
بعد از شوت دفع شده بگانوویچ تا حدودی بالانس در جریان مسابقه برقرار شد اما دقیقه 23 محمد عمری شانس دیگری داشت که توپ او هم بلاک شد.
سرانجام برتری محسوس پرسپولیس با ضربه ایستگاهی فنی ترابی که به تور چسبید به ثمر نشست تا شماره 9 دوباره در دوشنبه گلزن باشد.
چهار دقیقه بعد از این گل خروج اشتباه بیرانوند می‌توانست پرسپولیس را به خطر بیندازد اما خودش با برگشت سریع به دروازه شوت سبای را دفع کرد و دروازه‌اش را نجات داد.
در ادامه ترابی می‌توانست با گل دوم کار میزبان را در همان نیمه نخست تمام کند اما بعد از طی کردن یک نیمه زمین توپ را به تور کنار دروازه زد و این شانس مسلم از دست رفت.
در لحظات باقیمانده شوت جلیولف و ضربه بلاک شده عمری موقعیت‌های دیگری بود که رخ داد اما در نهایت پرسپولیس برنده به رختکن رفت.
استقلال تاجیکستان شروع نیمه دوم را هیجانی آغاز کرد و اگر خروج بیرو نبود پرسپولیس در همان ثانیه‌های نخست غافلگیر می‌شد. بیرانوند موفق شد در دقیقه 54 نیز دروازه‌اش را نجات دهد. این بار او مقابل ضربه سر بازیکن تاجیک ایستادگی کرد تا یک گل برای تیمش خریده باشد.
با تداوم نمایش ضعیف پرسپولیس، شوت کمالوف در دقیقه 63 باعث شد تا صدای اعتراض بیرو بلند شود و خط دفاع از هم گسیخته قرمز کمی حواس‌جمع بازی کند اما این اعتراض‌ها فایده نداشت و شکل بازی پرسپولیس بهتر نشد که هیچ بدتر هم شد. دقیقه 74 با اشتباهات سریالی بازیکنان پرسپولیس سبای پشت مدافعان صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک این بار بیرانوند را مغلوب کرد. شروع تغییرات یحیی با حضور امیری می‌توانست وضعیت پرسپولیس در فاز حمله را بهتر کند و فشار دوباره‌ای به استقلال بیاورد اما مصدومیت عجیب این بازیکن تنها ده دقیقه بعد از حضورش در زمین اوضاع را کاملاً بهم ریخت. تغییرات بعدی یحیی فرصتی را ایجاد کرد تا پرسپولیس در دقایق باقیمانده برای رسیدن به گل دوم تلاش کند اما با وجود دفاع مطلق حریف پرسپولیس حتی از 7 دقیقه تلف شده نیز استفاده نکرد و بعد از چند حمله احساسی بازی با تساوی به پایان رسید تا تیم یحیی 7 امتیازی شود و کار سخت‌تری برای صعود داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی