صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

نبیل زمان می‌خواهد، شهاب هم تنهاست

منافی: نعمتی رضاییان را مهار می‌کند

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
جواد منافی، مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است برهم خوردن آرامش تیم در دو هفته اخیر به ضرر تیم است؛ نکته‌ای که پیشکسوت پرسپولیس آن را در از دست رفتن چهار امتیاز در دو بازی اخیر مهم و تأثیر‌گذار می‌داند. به بهانه در پیش بودن بازی سخت سرخپوشان مقابل سپاهان و چند دیدار دشوار آسیایی دیگر مقابل النصر و سایر حریفان که به نوعی برای صعود پرسپولیس از گروهش بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود، گفت‌و‌گویی با مدافع چپ اسبق پرسپولیس داشتیم.
 
 چرا پرسپولیس صدر را در دو بازی اخیرش مقابل ملوان و صنعت نفت آبادان از دست داد؟
من فکر می‌کنم در دو سه هفته اخیر بیانیه‌ها و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به نوعی آرامش را از پرسپولیس گرفت و در نتیجه تمرکز بازیکنان و کادر فنی هم به هم ریخت. از این رو پرسپولیس مقابل ملوان با نیمکت ملتهب و بازیکنانی که آنها هم آرامش و تمرکز لازم را نداشتند در انزلی دو امتیاز از سه امتیاز ممکن را از دست داد. در بازی دوم مقابل صنعت نفت هم این مسأله بر تیم حاکم بود تا تیم از صدر به رده دوم تنزل داشته باشد و در حالی که همه چیز برای رسیدن به صدر مهیا بود پرسپولیس از گرفتن سه امتیاز بازی مقابل صنعت نفت باز ماند. بازیکنان پرسپولیس در مقابل صنعت نفت در یک بازی برتر در آخرین لحظه غافلگیر شدند تا از این به بعد هیچ تیمی را دست کم نگیرند و با آرامش لازم به دنبال پیاده کردن اهداف و برنامه‌های تاکتیکی مربیانشان باشند.
 به نظر سرمربی تیم وظیفه سنگینی را جدا از القای اهداف تاکتیکی بر تیمش برعهده دارد.
یحیی باید آرامش را به تیم باز گرداند چون هر وقت که در رأس تیم، یحیی آرام بوده تیمش از حاشیه دور بوده است. پرسپولیس تیم بزرگی است و مربیان و کادر فنی بزرگی در رأس آن تیم قرار دارند. از این رو نباید اجازه دهند گروهی آرامش تیم بزرگ پرسپولیس را بر هم بزنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.
 بازی بعدی پرسپولیس با سپاهان که به نوعی به ال‌کلاسیکوی ایران معروف است را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
هر دو تیم شناخت خوبی از هم دارند اما به نظرم سپاهان در شرایط آرمانی‌اش قرار ندارد و در لیگ قهرمانان نتایج خوبی نگرفته است. پرسپولیس باید از این فرصت نهایت بهره را ببرد و موفق شود چون مسائلی که در لیگ قهرمانان برای تیم سپاهان به وجود آمد به نوعی تمرکز را از این تیم گرفت.
 به نظر در تیم سپاهان مهار رامین رضاییان سخت است.
رامین بازیکن خوبی است اما این بازیکن هم نقطه ضعف دارد و هم نقطه قوت و این گونه نیست که نتوان راه نفوذ رامین را بست. در مقابل رامین تیم پرسپولیس نعمتی را در دفاع چپ دارد که خیلی خوب قادر است راه نفوذ رامین را ببندد و حتماً نعمتی از پس مهار رامین برمی‌آید.
 اما دفاع راست تیم پرسپولیس هم در چند بازی اخیر شرایط خوبی نداشته!
دانیال بازیکن با کیفیتی در دفاع و حمله است اما به هر حال نمی‌توان از یک بازیکن همیشه این توقع را داشت که در صدر باشد و طبیعی است که بازیکن در چند بازی دچار تنزل به لحاظ فنی شود.
 در خصوص نبیل و قدرت خط حمله پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
نبیل بازیکن بدی نیست اما هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده است و زمان می‌برد که نبیل بخواهد خواسته‌های یحیی را در زمین پیاده کند. در ابتدای فصل هم من در مصاحبه‌ام به این نکته اشاره داشتم که پرسپولیس به مهاجمان جدیدی نیاز دارد اما نبیل را باید بعد از انجام چند بازی به طور کامل در ترکیب پرسپولیس نظر داد و قضاوتش کرد. به همین دلیل باید فعلاً به نبیل زمان داد.
 در خط حمله پرسپولیس هم تنها محمد عمری توانست در مقابل صنعت نفت بازی خوبی را انجام دهد!
محمد عمری سانتر فوروارد نیست اما روی زمین می‌تواند برای تیمش شرایط خوبی را ایجاد کند با وجود این مهاجم گلزنی نیست و از او نمی‌توان توقع گلزنی داشت هر چند که روی زمین بازیکنی است که از قدرت مانور تکنیکی بالایی برخوردار است و گاهاً توانسته گل‌های زیبایی مانند بازی با صنعت نفت را به ثمر برساند.
 در خصوص عملکرد شهاب چه صحبتی دارید؟
شهاب مهاجم بدی نیست اما او به تنهایی نمی‌تواند کار را در خط حمله برای تیمش درآورد و به هر حال نیاز به زوج مکمل خوبی دارد. در این رابطه که پرسپولیس هم با دو مهاجم بازی کند یا به صورت تک مهاجم بازی کند تنها سرمربی تیم بر اساس حریفان تصمیم خواهد گرفت.
 در رابطه با پنج بازی سخت و تعیین‌کننده‌ای که در مقطعی کوتاه پرسپولیس باید در لیگ قهرمانان و لیگ برتر به شکل موفقی از آنها خارج شود چه نظری دارید؟
پرسپولیس تیم بزرگی است و این خاصیت تیم‌های بزرگ است که در سخت‌ترین شرایط بهترین نتایج را کسب می‌کنند به همین دلیل هم خیلی امیدوارم که پرسپولیس بتواند با موفقیت این روزهای سخت را پشت سر بگذارد.
 برای بازی سخت مقابل النصر معتقدید که در عربستان واقعاً پرسپولیس می‌تواند مقابل همبازیان رونالدو نتیجه بگیرد؟
پرسپولیس تیم بزرگی است و به نظرم مایه بزرگی را دارد اما به خاطر شرایط خاصی که آن بازی دارد از حالا نمی‌توان در خصوص بازی خاص پرسپولیس مقابل النصر با قاطعیت نظر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی