صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

شانس برد پرسپولیس مقابل سپاهان، 80 به 20 است

خان‌محمدی: یحیی دستیار مورینیو را می‌برد

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

حسن خان‌محمدی مدافع اسبق پرسپولیس که چند سالی است در رده تیم‌های پایه برای پرسپولیس مربیگری می‌کند خیلی پخته در رابطه با مسائل فنی صحبت می‌کند. مربی که معتقد است پرسپولیس همیشه در بازی‌های بزرگ خوب کار کرده و شخصیت واقعی‌اش را نشان داده است. از این رو و به بهانه بازی پرسپولیس مقابل سپاهان و سایر موارد متعدد تیم پرسپولیس گفت و گویی با خان‌محمدی داشتیم.
 به بهانه بازی پرسپولیس مقابل سپاهان می‌پرسیم که بازی مقابل سپاهان سخت‌تر است یا استقلال؟
هر بازی سختی خاص خودش را دارد اما دربی پایتخت سخت‌تر است و حساسیت بازی بین این دو تیم تبعات بیشتری دارد. جدا از این مسأله پرسپولیس همواره مقابل سپاهان خوب کار کرده و در این چند مدت اخیر هم در مجموع نتایج بهتری کسب کرده است از این رو من اعتقاد دارم که بازی بین دو تیم هم بازی خوبی از آب در آید و بازی جذابی را شاهد باشیم.
 جنگ اصلی روی نیمکت‌ها خواهد بود، به نظرتان یحیی برنده ال‌کلاسیکوی ایران خواهد بود یا دستیار مورینیودر تقابل تفکرات مربی پرسپولیس را مغلوب خواهد ساخت؟
هر دو مربی جزو بهترین مربیان لیگ هستند اما به دلیل تجربه بهتری که یحیی در تیم پرسپولیس دارد و شناخت بهترش من اعتقاد دارم که می‌تواند در جنگ تفکرات مقابل دستیار مورینیو پیروز شود و به قول خودمان مچ مورایس را بخواباند.
 بعضی از بازیکنان سپاهان مانند رامین خیلی خطرناک هستند. مدافعان پرسپولیس قادر به مهار این بازیکن هستند؟
جدا از سانتر‌های خوب از روی ضربات ایستگاهی، رامین در حرکت هم خیلی خوب سانتر می‌کند به همین دلیل باید مراقبت خوبی از این بازیکن داشت اما در مجموع فکر می‌کنم نعمتی که روبروی رامین بازی می‌کند قادر است او را مهار کند چون قدرت دفاعی خیلی خوبی در مهار بازیکن مستقیم‌اش دارد.
 پرسپولیس در ساختار دفاعی‌اش بر خلاف سال‌های قبل مشکل دارد با این وجود فکر می‌کنید قادر است در بازی‌های بعدی نمایش بهتری داشته باشد؟
پرسپولیس در ساختار دفاعی‌اش مشکل دارد و فضای پشت مدافعان راست و چپ پرسپولیس خالی می‌ماند و از زمانی که چند مصدوم هم نداشتیم اوضاع سخت‌تر شده است. از سوی دیگر در بازی‌های لیگ برترمان هم تیم‌ها خیلی بهتر بازی می‌کنند که نمونه‌اش بازی‌های تیم‌هایی مانند ذوب‌آهن یا ملوان هستند که واقعاً عالی کار می‌کنند و تیم‌های دیگر را به زحمت می‌اندازند. تنها راه برای اینکه بخواهیم مشکلات دفاعی‌مان را کمتر سازیم به این نکته باز می‌گردد که با دفاع از جلو اجازه ندهیم تیم‌های حریف زیاد جلو بکشند و کناره‌های زمین را هم از دست ندهیم که در این صورت شرایط برای ما بهتر خواهد شد.
 تکیه داشتن یحیی روی چند بازیکن که بیشتر هم مصدوم بودند به نظر تیم پرسپولیس را با مشکل مواجه ساخته؟
من فکر می‌کنم بالاخره سرمربی که در پرسپولیس کار می‌کند بهتر از هر کس دیگری می‌داند که باید از چه بازیکنانی استفاده کند یا استفاده نکند. ضمن اینکه مربی تیم نمی‌تواند و نمی‌آید که سیستم تیمش را بر اساس دو بازیکن طراحی کند. جدا از این مسأله اما مصدومیت‌های زیاد در بعضی از بازی‌ها برای پرسپولیس مشکل‌ساز شد که نمی‌توان از نقش تأثیرگذار این موضوع بی‌تفاوت گذر کرد.
 برای بازی‌هایی آسیایی و سخت پرسپولیس در لیگ برتر در یک دوره کوتاه چقدر امیدوارید که پرسپولیس موفق از این بازی‌ها خارج شود؟
پرسپولیس همیشه در روزهای بزرگ بازی‌های بزرگ را برده و سربلند از این بازی‌ها خارج شده است مثل بازی مقابل الدحیل که همه فکر می‌کردند در قطر ببازد اما سربلند از آن دیدار خارج شد و یکی از بهترین بازی‌های خودش را ارائه داد. به همین دلیل جدا از بازی مقابل النصرمعتقدم پرسپولیس در بقیه بازی‌ها موفق بیرون می‌آید. در مقابل النصر هم ما حتماً با استراتژی خاصی بازی خواهیم کرد چون تیم عربستانی 5 بازیکن بسیار ضعیف در خط دفاعی دارد اما پنج بازیکن رو به جلویش بسیار قوی هستند که باید استراتژی خاصی برای این بازی داشت.
 در رابطه با نبیل هم صحبت‌های ضد و نقیض زیادی وجود دارد، به نظرتان نبیل مهاجم ششدانگی محسوب می‌شود؟
ما سقف قراردادی داشتیم که بر اساس آن نتوانستیم مهاجم مد نظر یحیی را بگیریم به همین دلیل بر اساس نیازمان بازیکن جذب کردیم و فعلاً باید با همین شرایط پیش برویم.
 عجیب است که کمتر از بازیکنانی مانند عالیشاه در بازی‌های اخیر استفاده شده!
امید در مقابل الدحیل نشان داد که چه بازیکن خوبی است و مربی تیم هم به او بیشتر بها می‌داد اما مصدوم شد و دوباره شانس بازی را از دست داد ولی حالا که بهتر شده حتماً در بازی‌های آینده حضور قوی‌تری از این بازیکن را شاهد خواهیم بود.
 به عنوان هشت‌پای ایرانی که همیشه خوب پیش‌بینی کردی این بار چه پیش‌بینی از نتیجه بازی پرسپولیس مقابل سپاهان داری؟
این بار 80 درصد شانس برنده شدن را به پرسپولیس می‌دهم و 20 درصد هم شانس برای برد سپاهان قائل هستم.

جستجو
آرشیو تاریخی