صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بحران نگران‌کننده گلزنی وینیسیوس و رودریگو

تاریکی مطلق بدون بلینگام!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
بالاخره زنگ خطرها در مادرید به صدا درآمد، رئالی‌ها در 5 بازی که بلینگام گل نزده، در سه بازی پیروز نشده‌اند! آنچلوتی قبل از بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که وینیسیوس و رودریگو فصل را با گل‌های بیشتری نسبت به بلینگام به پایان خواهند رساند. این عبارت برای ایجاد انگیزه در مهاجمان برزیلی بود، اما یکشنبه شب به واقعیت تبدیل نشد. در مقابل رایو، یک بار دیگر هر دو پسر با آمار صفر گل و صفر پاس گل زمین را ترک کردند و این اتفاق زمانی بیشتر از همیشه به چشم آمد که بلینگام نیز گل نزد! این یعنی وقتی جود نیست خبری از میهمانی هم نیست! واقعیت این است که وقتی انگلیسی گل نمی‌زند، تیم سفید به سختی برنده می‌شود. از پنج بازی که بلینگام بدون گل زمین را ترک کرد (مقابل لاس پالماس بازی نکرد)، در سه بازی مادرید امتیاز کامل از بازی نگرفت. تیم آنچلوتی کاملاً به گل‌های جود وابسته شده و این قضیه بسیار نگران‌کننده است. بلینگام مقابل اتلتیکو، سویا و رایو موفق نشد دروازه رقبا را باز کند و مادرید در هیچ یک از این سه بازی سه امتیاز نگرفت. آنها در پیسخوان و مقابل رایو مساوی کردند و مقابل اتلتیکو شکست خوردند. نه رودریگو و نه وینیسیوس هیچ کدام برای پیشرفت و گلزنی در این فصل قدمی برنداشته‌اند. در واقع نکته نگران‌کننده اصلی این است که هیچ یک از این دو بازیکن این فصل موفق به کسب امتیاز برای تیم خود نشده‌اند و در مقایسه با بلینگام که 12 امتیاز برای سفیدپوشان به ارمغان آورده آمار بسیار ضعیفی است.
 
واقعیت تاریخی
در حال حاضر بلینگام 83/44 درصد از گل‌های این تیم (13 گل از 29 گل) را به ثمر رسانده که بالاترین نسبت در تاریخ رئال مادرید به حساب می‌آید. این رکورد برای یک فصل کامل در اختیار پرودن است که در فصل 46-1945، تعداد 30  گل از 70 گل تیمش را به ثمر رساند: 86/42 درصد.
کریستیانو رونالدو برای تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ باشگاه، بهترین درصد گل‌های خود را برای این تیم در فصل 15-2014 به ثمر رساند و 65/37 درصد از گل‌های رئال‌مادرید آنچلوتی را به ثمر رساند: 61 گل از 169 گل.
 فرض را بر این می‌گیریم که آمار بلینگام در طول فصل کاهش خواهد یافت اما این موضوع فقط به این بازیکن بستگی ندارد و نیازمند بلند شدن برزیلی‌ها از زمین نیز است.
 
رودریگو گم شده!
نکته نگران‌کننده تیم کارلتو این است که رودریگو محو شده است. از آنجایی که وینیسیوس با وجود ناتوانی در گلزنی همچنان در یک به یک‌ها بی‌نظیر عمل می‌کند و رکورد بیشترین دریبل سالم را در اختیار دارد، رودریگو برای یافتن فرم مطلوب خودش با مشکلات بسیـار بزرگتری
روبه‌رو است. به نظر می‌رسد آنچلوتی به او اعتماد کورکورانه دارد، اما مادرید قطعاً به گلزنی او نیاز دارد زیرا رودریگو در این فصل جانشین بنزما بود، نقشی که بلینگام که یک هافبک است فعلاً آن را بر عهده گرفته است.
مادریدی‌ها از هر نظر مقابل رایو تلاش کردند تا به گل برسند و 22 بار با شوت‌هایشان سعی بر باز کردن دروازه حریف داشتند. والورده در یک موقعیت تک به تک و خوسلو در دو نوبت، نزدیک‌ترین افراد به شکستن قفل دروازه دیمیتریفسکی بودند، دروازه‌بانی که شب عالی را پشت سر گذاشت و بهترین بازیکن زمین در برنابئو شد.
 
ناامید از والورده!
نه تنها رودریگو و وینیسیوس این فصل را خوب شروع نکرده‌اند بلکه فده نیز هیچ رنگ و بویی از شاهین فصل‌های قبلش ندارد. شاید افت گلزنی فده به دلیل اینکه مهاجم نیست زیاد به چشم نیاید اما اروگوئه‌ای تا این مقطع 6 گل در لیگ و 2 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. با این حال، فده این فصل برای رئال در لالیگا یک امتیاز کسب کرده و آن در بازی مقابل سوسیداد بود که با گلش زمینه‌ساز بازگشت رئالی‌ها به بازی و در نهایت کسب سه امتیاز شد.
او همچنین با موشک خود در ناپل قهرمان بازی بود و نتیجه را 3-2 کرد، اما بهترین بازیکن از نظر یوفا انتخاب نشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی