صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

لوئیس دیاس و یک گل دراماتیک

پدرم را آزاد کنید!

 

خانواده لوئیس دیاس روزهای سختی را سپری می‌کنند، پدر خانواده را در کلمبیا گروگان گرفته‌اند اما گل مهاجم لیورپول در وقت‌های تلف شده دیدار با لوتون برق امید را در دل این خانواده روشن کرد. میزبان با گل دقیقه 80 تاهیت چونگ، بازیکن سابق منچستریونایتد از لیورپول پیش افتاد و با تشخیص یورگن کلوپ، دیاس که شرایط روحی خوبی ندارد و تازه به تمرین برگشته، به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت وقتی قرمزها خطر باخت را بشدت احساس می‌کردند. او در وقت‌های تلف شده تیمش را از باخت نجات داد و برای شادی گل زیر پیراهنش را نشان داد که رویش نوشته بود: «پدرم را آزاد کنید». شادی این گل فقط برای دیاس، تیم لیورپول و هوادارانش نبود و ویدیوی کوتاهی منتشر شد از اینکه خانواده دیاس در خانه پدربزرگ او جمع شده‌اند و بعد گل دیاس دیوانه‌وار شادی می‌کنند. قبل از بازی سرکرده گروه نظامی اعتراف کرد آزاد نکردن لوییس مانوئل دیاس اشتباه بوده و گفت‌و‌گوها برای آزادی او در حال انجام است.
دیاس دو بازی لیورپول با ناتینگهام فارست و بورنموث را از دست داد اما ترجیح داد به تمرین‌های تیمش برگردد. در بازی یکشنبه شب روی نیمکت بود و با گلش اجازه نداد لوتون به نخستین برد خانگی فصل برسد.
 
فرصت‌سوزی نونیس
داروین نونیس در بازی چهارشنبه شب تیمش مقابل بورنموث در یک هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس با یک ضربه زیبا تیمش را به پیروزی رساند و انتظار می‌رفت در زمین لوتون هم بدرخشد. او سه فرصت در نیمه اول داشت اما به تکرار آن ضربه پیروزی‌بخش جام اتحادیه نزدیک نشد. شماره 9 اروگوئه‌ای یک بار هم توپ را به تیرک زد و دو ضربه سر هم داشت. در نیمه دوم هم فرصت‌سوزی او ادامه داشت از جمله ضربه‌ای که در شش قدم زد و می‌تواند بدترین فرصت از دست رفته هفته باشد. پرچم کمک داور به نشانه آفساید محمد صلاح بالا رفت اما بازبینی نشان داد او از تله آفساید فرار کرده. به هر حال گران‌ترین خرید تاریخ لیورپول روی هم 9 ضربه داشت و با رکورد ضربات یک بازیکن در یک دیدار لیگ برتر در این فصل برابر شد.
 
ستاره‌های گمنام
کورتیس دیویس، مدافع سابق لوتون به عنوان کارشناس تلویزیونی گفته بود این تیم به دنبال خرید فوق ستاره‌ها نبوده است. اما شاید حواس او به بازی‌های درخشان یکی از ورودی‌های جدید تیم نباشد؛ تدن منگی که در پست سابق او بازی می‌کند. این مدافع میانی با مبلغی که مشخص نشد از منچستریونایتد آمد و در ناکام گذاشتن سوپراستارهای لیورپول شب فوق‌العاده‌ای داشت. شاید بهترین لحظه او تعقیب ابراهیما کوناته در تغییر حالت از دفاع به حمله بود که با تکل عالی مندی بی‌نتیجه ماند.
منگی تنها ستاره لوتون نبود. عیسی کابوره و الفی دوتی، دو بال-مدافع تیم، تلاش خیلی زیادی کردند و همینطور دروازه‌بان تیم، توماس کاپینسکی که بارها حملات میهمان را بی‌اثر کرد. آنها می‌خواستند تیم راب ادواردز برای نخستین بار در این فصل کلین‌شیت کند اما لوییس دیاس نگذاشت هرچند این بازی، تیم را به بقا در لیگ برتر امیدوار کرد.
 
تغییر سیستم
تغییر سیستم لیورپول در یک سال گذشته فضای جدیدی را پیش روی تیم کلوپ قرار داده است. ترنت الکساندر آرنولد، مدافع راست، مرتباً به خط حمله ملحق می‌شود و جو گومز، دفاع چپ، به وسط می‌آید تا خط دفاع سه نفره را تشکیل بدهد. اما این سیستم قرمزها را در کناره‌ها آسیب‌پذیر می‌کند و لوتون از این ضعف بهره گرفت. در اواخر نیمه اول یک اینفوگرافی از اسکای اسپورت نشان داد میزبان 59 درصد حملاتش را از سمت الکساندر آرنولد طراحی کرده است. دفاع لیورپول همچنین در مهار بال میزبان، چیدوزی اوگبنه، با مشکل مواجه بود و کوناته از عهده او بر نمی‌آمد. کلوپ بین دو نیمه مجبور به تغییر سیستم شد و گومز مدافع کناری سنتی شد.
 
مشکل کلوپ
کلوپ با نتایج لیورپول در لیگ برتر مشکل دارد. قرمزها در این فصل تنها دو برد خارج از خانه به دست آورده‌اند که آخرین آنها 25 شهریور بوده. هر دو برد خارج از خانه مقابل نیوکاسل و ولورهمپتون هم با گل‌های دیرهنگام به دست آمده.
حالا که کلوپ داعیه قهرمانی دارد، باید این نقیصه را رفع کند چون لیورپول در سه بازی آخر خارج از خانه‌اش پیروز نشده. لیورپول مالکیت توپ داشت اما نمی‌توانست به دفاع میزبان نفوذ کند. در بازی‌های خارج از خانه لیورپول همواره به دنبال مالکیت توپ بوده و این کار قرمزها را سخت‌تر و مشکلشان را عمیق‌تر می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی