خبر

اتخاذ چند تصمیم امیدوارکننده برای وزنه‌برداری
15 مربی برتر کشور حقوق‌بگیر می‌شوند

نشست هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری این بار برخلاف جلسات مشابه قبل، با اضافه شدن چند چهره تأثیرگذار جدید به ترکیب این مجموعه، هم بهتر برگزار شد و هم تأثیرگذارتر بود. پنجمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری که با ۸ دستور جلسه در تالار حافظ هتل المپیک آغاز شده بود، تصمیمات مهمی در خود داشت که قطعاً اگر بدرستی پیاده‌سازی وعملیاتی شود می‌تواند تأثیرات مثبت و مثمرثمری را برای آینده وزنه‌برداری ایران داشته باشد. طبق تصمیم نهایی هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری در این جلسه که به میزبانی هتل المپیک تهران برگزار شد، به ترتیب مقرر گردید زمان برگزاری مجمع عمومی سال ۱۴۰۲ فدراسیون وزنه‌برداری پنجشنبه ۲۶ بهمن  باشد و تیم ملی وزنه‌برداری جوانان برای حضور در رقابت‌های جهانی مکزیک، با ترکیب کامل در بخش پسران اعزام شود، اما با نظر کادر فنی، تأیید کمیته فنی و تصویب هیأت رئیسه تیم دختران به مکزیک اعزام نشود. با حضور کمیته‌ای ۳ نفره متشکل از اعضای کمیته فنی، کمیته آموزش و کمیته مربیان، شاخص‌های معرفی مربیان برتر سطح کشور تعیین و با بررسی نهایی، همه ساله ۱۰ مربی برتر مرد و ۵ مربی برتر زن، از فدراسیون حقوق ماهیانه دریافت نمایند. شروع فعالیت‌های کمیته اقتصاد و بازرگانی فدراسیون وزنه‌برداری مورد تصویب قرار گرفت و اعضای هیأت رئیسه چگونگی ایجاد سازمان لیگ فدراسیون را مورد بررسی نهایی قرار دهند. همچنین، تأیید رؤسای کمیته‌های دائمی فدراسیون وزنه‌برداری و اعضای این کمیته‌ها نیز از هیأت رئیسه اخذ شد. گفتنی است در ابتدای این نشست بررسی و ارائه گزارش مالی مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو صورت گرفت که قرار است به زودی چندوچون و ریز آن اعلام شود. در این جلسه سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون، حسین رضازاده، بهداد سلیمی، وحید ربیعی، سید کمال موسوی، منصور عبدی، مهدی بهرام‌زاده، زهرا پورامین، مریم ایلکا، مرتضی کوهی و کاظم شیرین زاده به عنوان اعضای هیأت رئیسه حضور داشتند.


طلای کیانی و نقره نعمت‌زاده در تورنمنت پاکستان

تیم ملی تکواندو دختران 1 طلا و 1 نقره در مسابقات آزاد پاکستان گرفت.
ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده که هر دو در وزن منفی 53 کیلوگرم در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند، در فینال این وزن مقابل یکدیگر قرار گرفتند.
ناهید کیانی ستاره تکواندوی دختران که در دور اول استراحت کرد، در دور دوم نادیرا اخمتووا از قزاقستان را 2-0 شکست داد و با همین نتیجه تکواندوکار میزبان را هم از پیش رو برداشت.
از طرفی دیگر مبینا نعمت‌زاده دیگر ملی‌پوش کشورمان بعد از یک دور استراحت، مگاواتی حریف اندونزیایی خود را 2-0 شکست داد و با نتیجه‌ای مشابه مقابل نماینده عربستان به برتری رسید. به این ترتیب نعمت‌زاده و کیانی در فینال به هم رسیدند که در نهایت کیانی با برد 2-0 به طلا رسید و نعمت‌زاده هم به نقره بسنده کرد. 20 امتیاز به نفر اول هر وزن این رقابت‌ها برای ارتقای رنکینگ المپیک اختصاص پیدا کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی