جذابیت فوتبال با VAR بیشتر می‌شود

الهامی: مس بهترین تیم سه هفته اخیر است

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
در تیم‌های تراکتور، نساجی و هوادار روزهای خوبی را سپری کرد و در حالی که تیم‌های نساجی و بخصوص هوادار تجربه زیادی در لیگ برتر نداشتند، توانست از آنها تیم‌هایی بسازد که حداقل به تیم‌های ماندگار در لیگ برتر تبدیل شوند. بعد از نتایج خوبش با هوادار مورد توجه رفسنجانی‌ها قرار گرفت و در بیست و سومین دوره لیگ برتر، هدایت مس رفسنجان را برعهده گرفت. ساکت الهامی حالا در تلاش است بتواند نتایج بهتری از دوران حضورش در نساجی و هوادار با مس کرمان کسب کند. او معتقد است تیمش روند خوبی را طی کرده و بهترین در هفته‌های اخیر بوده است.
‌ با مس رفسنجان شروع خوبی نداشتید، دلیل خاصی داشت؟
خب با تغییرات روی نیمکت مس رفسنجان، تا حدودی طبیعی بود که در هفته‌های نخست مشکلاتی داشته باشیم. فرصت لازم داشتیم تا با هم بیشتر آشنا شویم، تفکرات همدیگر را بشناسیم و با هم هماهنگ شویم. شناخت من از بازیکنان و آنها از تفکرات من، در طول بازی اتفاق افتاد و تلاش کردیم این دوران را با کمترین خسارت سپری کنیم.
‌یعنی باخت‌ها و تساوی مس مربوط به همین موضوع می‌شد؟
نه همه امتیازاتی که از دست دادیم، به این خاطر نبود، واقعیت این است که اوایل فصل برخی سنگ‌اندازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها وجود داشت که باعث شد نتیجه خوبی کسب نکنیم، به هر حال از آن زمان گذشتیم و حالا با کمترین حاشیه و با شناخت خوب از همدیگر به کارمان ادامه می‌دهیم.
‌ حتماً دلیل محکمی دارید که اینگونه مطمئن حرف می‌زنید، به هر حال فوتبال روزهای بد و خوب زیاد دارد.
دلیل من نتایج سه هفته اخیر است که توانستیم با سه پیروزی از زمین خارج شویم. تیم‌های آلومینیوم اراک، ذوب‌آهن و فولاد را شکست دادیم و بهترین تیم سه هفته اخیر لیگ برتر بودیم. هیچ تیمی حتی بالا جدولی‌ها هم نتوانسته‌اند، در سه هفته اخیر به هر سه پیروزی دست یابند. خب تعطیلی‌ها هم فرصتی شد تا ما بتوانیم به شرایط مطلوب برسیم. حرف شما هم درست است؛ فوتبال روزهای بد و خوب زیاد دارد و من امیدوارم از این به بعد روزهای خوب مس رفسنجان باشد.
‌از جایگاه فعلی تیم‌تان راضی هستید؟
بله، با 14 امتیاز در رده ششم هستیم و اگر کمی بهتر عمل می‌کردیم، حتی می‌توانستیم جایگاه بهتری هم داشته باشیم. امتیازاتی را از دست دادیم که تلاش خواهیم کرد تکرار نشود.
‌به نظرم در همان روزها هم خوب بازی می‌کردید.
همین‌طور است با وجود اینکه امتیاز از دست می‌دادیم ولی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتیم مثلاً در بازی با استقلال، اصلاً مستحق باخت نبودیم.
‌از کار با مدیریت باشگاه‌ راضی هستید؟
 مدیریت باشگاه هم تغییر کرده و مدیران جدید در تلاش هستند هزینه‌ها را مدیریت کنند اما با وجود این چیزی برای مس کم نگذاشته‌اند و تشکر می‌کنم. وظیفه داریم بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم زحمات همه آنها و هواداران را جبران کنیم.
‌همچنان حرف و حدیث درباره کمک داور ویدیویی وجود دارد، به نظر شما برای فوتبال خوب است؟
بله، به نظر برای فوتبال مفید است و فوتبال ما هم نیاز دارد، به عدالت در فوتبال کمک می‌کند و از طرف دیگر باعث جذابیت بیشتر فوتبال می‌شود.
‌فکر می‌کنید مس نیاز به کار بیشتر در کدام منطقه دارد؟
ما همچنان نیازمند پیشرفت هستیم. در دفاع و خط حمله همچنان باید بیشتر کار کنیم تا نتایج بهتری بگیریم، میانگین گل زده مس باید بهتر شود و از طرف دیگر، در دفاع از دروازه هم باید بهتر کار کنیم تا جایگاه بهتری را کسب کنیم هر چند همین الان هم با رده سوم جدول فقط یک امتیاز فاصله داریم و این برای مس بسیار خوب است.

جستجو
آرشیو تاریخی