هشدار فدراسیون فوتبال به نکونام و گل‌محمدی:

چهارچوب اخلاقی و حرفه‌ای را حفظ کنید!

احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص تنش‌های موجود میان مربیان پرسپولیس و استقلال گفت: «انتظار می‌رود در لیگ برتر رفتارهای حرفه‌ای‌تر و سنجیده‌تر شاهد باشیم. فدراسیون این انتظار را دارد و مطالبه می‌کند. چهارچوب آیین‌نامه اخلاق کاملاً روشن است. به همه ابلاغ شده و از آن آگاه هستند. وقتی از این چهارچوب تخطی می‌شود، موضوع در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال قابل تعقیب می‌شود. این اتفاق هم افتاده است. فدراسیون از همه افرادی که در فوتبال، فوتسال و فوتسال ساحلی و در لیگ‌های مختلف کار می‌کنند، می‌خواهد چهارچوب اخلاقی و حرفه‌ای را حفظ کنند. خروج از این چهارچوب‌ها می‌تواند عواقب و تعقیبات لازم را در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال داشته باشد.»
او در خصوص اینکه اشتباهات داوری لیگ برتر در این هفته بیش از حد بوده و همه تیم‌ها به داوری مسابقات اعتراض دارند و حتی به حضور خداداد افشاریان در رأس کمیته داوران انتقادات زیادی وارد شده، افزود: «اتفاقات هفته گذشته محسوس و غیرقابل انکار هستند. مورد اعتراض و انتقاد دوستان در فدراسیون هم بوده، سازمان لیگ هم به این موضوع عکس‌العمل نشان داده است. افشاریان هم ناراضی است. با تاج در این مورد صحبت کردم و بناست جلسه‌ای را به صورت اضطراری با کمیته داوران تشکیل بدهد تا این موضوع آسیب‌شناسی جدی شود.»
اصولی تصریح کرد: «باید نقاطی که باعث چنین اتفاقی می‌شود تا جذابیت، اعتماد و اعتبار فوتبال تحت‌الشعاع قرار بگیرد، برطرف شود. این فراوانی قابل اعتنایی که اشتباهات بخصوص در هفته گذشته داشت، باید برطرف شود. افشاریان هم پیگیر این موضوع است که اصلاحات لازم را انجام بدهد.»
عضو هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه افشاریان مدت‌هاست پیگیر است اما شرایط بدتر می‌شود و آیا ممکن است خود او تغییر کند، اظهار داشت: «نه چنین چیزی در دستور کار نیست و صحبتی هم در این خصوص نشده است. استفاده از سیستم VAR پروژه پیچیده‌ای است و کارگروه خاصی دارد. استفاده کننده این سیستم کمیته داوران است ولی ورود این تجهیزات و استقرار آن پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. بعید می‌دانم VAR به لیگ امسال برسد. قرار است تاج جلسه‌ای با کمیته داوران داشته باشد و نتیجه آن را با هیأت رئیسه قطعاً در میان می‌گذارد.»
او درخصوص رأی AFC پیرامون بازی دو تیم سپاهان و الاتحاد، اظهار داشت: «رأی بدوی این بازی صادر شده، ارکان قضایی در تمام ساختار فوتبال کاملاً مستقل است. اخیراً هم در شبکه اصفهان صحبتی شده و گفتند فدراسیون و مهدی تاج می‌توانستند جلوی این اتفاق را بگیرند. تأکید AFC یا فیفا بر این است که استقلال کمیته‌ها و ارکان قضایی حفظ و شرایط به نحوی مدیریت شود که در فضای کاملاً بی‌طرف باشد. لذا با وجود نقش‌هایی که فدراسیون فوتبال ایران در بخش‌های مختلف دارد، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی