صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بازیکنان بایرن‌مونیخ علیه سرمربی

توخل: در تیم ما همه چیز خوب است!

پس از شکست بایرن‌مونیخ برابر ساربروکن و کنار رفتن از جام حذفی، انتقادات از توماس توخل شدت گرفته است و برخی رسانه‌ها حتی خبر از تنش در رختکن داده‌اند. اولین تنش‌ها بین توماس توخل و بازیکنان تیم در رختکن به وجود آمده است. سؤالات در کمپ تمرینی در مورد عدم پیشرفت سبک بازی تیم از زمانی که توخل نیم سال پیش هدایت آن را برعهده گرفت، در حال افزایش است. چند تن از بازیکنان احساس نمی‌کنند برای مربی مهم باشند و از دور بودن توخل از تیم تعجب می‌کنند. آنها فکر می‌کنند توخل بازیکنان خود را دارد که با آنها در جلسات بیرون از تیم صحبت می‌کند، مانند هری کین یا لروی سانه. او به سختی با بازیکنان دیگر حتی‌ برخی بازیکنان فیکس ارتباط برقرار می‌کند.
بعضی از بازیکنان فقط با زولت لوو، دستیار سرمربی ارتباط دارند و از طریق او می‌فهمند که بازی می‌کنند یا نه. علاوه بر این، انتقادات توخل از تیمش در مقابل خبرنگاران، به ویژه انتقاد از خط هافبکش، در رختکن مورد استقبال قرار نگرفته است. رابطه او با هافبک‌ها از آن زمان بخصوص با یوشوا کیمیش به هم ریخته و در مرز فروپاشی قرار گرفته است. بنابراین توخل باید مراقب باشد که برخی از بازیکنان مانند کیمیش را از دست ندهد و شکاف‌های رختکن بزرگتر نشود، بخصوص با نتایجی مانند نتیجه بازی با ساربروکن که شدت انتقادات از تیم را چند برابر کرد.
اما توماس توخل در نشست خبری‌اش پیش از بازی حساس مقابل دورتموند، تأکید کرد که اوضاع در تیمش کاملاً خوب است و گزارش‌ها علیه خودش را نمی‌خواند. بایرن‌مونیخ در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پیش روی فوتبال اروپا، امشب از ساعت ۲۱ میهمان بوروسیا دورتموند است.
توخل در مورد حذف از جام حذفی گفت: «همه ما به شدت ناامید شدیم زیرا هدف ما رفتن به برلین و بردن جام بود. هضم آن کمی طول می‌کشد اما دلیلی وجود ندارد که تسلیم شویم و انگشت اتهام را به سمت یکدیگر بگیریم. فردا برای بردن بازی مقابل دورتموند حاضر می‌شویم. خیلی دردناک است اما متأسفانه این اتفاقات بخشی از فوتبال است. حالا وقت آن است که واکنش نشان دهیم.»
او کلید شکست دادن دورتموند را یک نکته می‌داند: «ما باید در حد خودمان بازی کنیم. یعنی در حد نام بایرن. از اولین تا آخرین دقیقه در بهترین سطح‌مان بازی کنیم. طبیعتاً با هدف بردن بازی به آنجا می‌رویم. من معتقدم که کیفیت، فرم و روحیه کافی برای شکست دادن آنها را داریم.»
او راجع به انتقادات از خودش اینطور پاسخ داد: «البته که انتقاداتی هم هست. شما با بایرن قرارداد امضا می‌کنید تا برای هر عنوانی بازی کنید. ما می‌دانیم که داریم چه کار می‌کنیم، می‌دانیم که در کجا ایستاده‌ایم و می‌خواهیم بهتر شویم. اینجا هستیم تا بازی‌ها را ببریم. ما باید کنار هم باشیم و به راه‌مان ادامه دهیم.» خبر تنش بین رختکن و خودتان را خوانده‌اید : «من هیچ گزارشی در مورد خودم نمی‌خوانم. چرا بخوانم؟ من بخشی از یک تیم و یک باشگاه بزرگ هستم. همه چیز در داخل خوب است و باید همین راه را ادامه دهیم. یک شکست، اگرچه بسیار تلخ بود اما تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. مهم این است که آرامش درونی‌تان را حفظ کنید و کنار هم بمانید.»

جستجو
آرشیو تاریخی