صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

ژاپن اولین حریف ایران در فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا و اقیانوسیه

رؤیای بازگشت به پارالمپیک

محسن وظیفه
روزنامه نگار
یکی از بهترین و زیباترین رشته‌های حاضر در بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی فوتبال هفت نفره بود. رشته‌ای که آخرین‌ بار در پارالمپیک ریو حضور داشت و بعد از آن به دلیل عدم استقبال از سوی کشورها این ورزش به حاشیه رفت. بی‌توجهی به فوتبال 7 نفره کار را به جایی رساند که کمیته بین‌المللی پارالمپیک این رشته را از بازی‌های پارالمپیک توکیو حذف کرد و حالا حضورش در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
در بازی‌های پاراآسیایی هم به مرور به این ورزش دچار آسیب شد و آخرین حضور خود در این بازی‌ها را در سال 2014 تجربه کرد و بی‌توجهی کشورها به این ورزش باعث شد تا از بازی‌های پاراآسیایی هم کنار برود اما حالا مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در این رشته به میزبانی کشور استرالیا برگزار می‌شود و این امیدواری به وجود آمده که این رشته باز هم بتواند به بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک برگردد. کشورهای حاضر در این دوره از فوتبال 7 نفره رؤیای بازگشت به پارالمپیک را در سر دارند.
 برگزاری مستمر رقابت‌های جهانی و قاره‌ای در فوتبال 7 نفره می‌تواند کشورهای زیادی را برای فعالیت در این رشته علاقه‌مند کند. بعد از اینکه جام جهانی سال گذشته به میزبانی اسپانیا برگزار شد، یک تنفس مصنوعی به این رشته وارد شد و حالا امسال میزبانی استرالیا از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که با استقبال نسبتاً خوب کشورها روبه‌رو شده می‌تواند به این رشته باز هم اهمیت بدهد.
تیم ملی فوتبال هفت نفره که سال گذشته توانست به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی برسد، حالا به دنبال قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه است.
تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران البته در سال‌های اخیر کم حاشیه نداشته و شهریورماه بود که الله‌‌مانی بعد از سال‌ها همکاری با این تیم به عنوان سرمربی از مسئولیت خود کنار رفت و تغییرات گسترده در این تیم به وجود آمد و حالا علیرضا رعدی و علیرضا طارمی این تیم را به استرالیا بردند تا در این مسابقات به میدان بروند. علیرضا طارمی پدر مهدی طارمی ستاره تیم ملی فوتبال ایران است و باید دید که حضور این دو مربی در رأس کادرفنی تیم ملی بعد از 3 ماه حضور چه تأثیری به وجود آورده؟
تیم ملی فوتبال 7 نفره ایران در گروه نخست با تیم‌های ژاپن، استرالیا، هند و تایلند همگروه است و امروز شنبه اولین مسابقه خود را با تیم ژاپن برگزار می‌کند. شروع مقتدرانه در این مسابقات می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی ایران کند. هر چند شاید مهمترین مأموریت‌ تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها شخصیت دادن به فوتبال هفت نفره برای رسیدن به دوران اوج و حضور در بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی است.

برنامه بازی‌ها:
شنبه، ساعت: 12:30
ایران     ژاپن
یکشنبه، ساعت: 10:30
ایران     استرالیا
دوشنبه، ساعت: 9:30
ایران      تایلند
چهارشنبه، ساعت: 3:30
ایران     هند

 

جستجو
آرشیو تاریخی