صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

ورزش زنان

مینا فتحی درگذشت
مینا فتحی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی والیبال زنان ایران با سابقه حضور در سه دوره بازی‌های آسیایی، دیروز درگذشت. او با دکترای تربیت بدنی، استاد تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی بود. از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۵ بازیکن تیم ملی والیبال ایران بود و در ۳ دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرد که در ششمین دوره این بازی‌ها به همراه تیم ملی والیبال زنان ایران در سال 1966 روی سکوی سوم ایستاد. فتحی از سال 1350 برای 25 سال در تیم‌های باشگاهی و ملی والیبال مربیگری کرد. او در مسابقات قهرمانی آسیای ۲۰۰۷ و همبستگی کشورهای اسلامی سال‌های ۱۳۷۱ و بازی‌های همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی سال ۱۳۷۳ به میزبانی تهران با تیم ملی دانشجویان زنان ایران سوم شد وبا تیم هما قهرمان لیگ یک زنان ایران. مینا فتحی پیشکسوت، بازیکن و مربی اسبق تیم ملی، دیروز دعوت حق را لبیک گفت.


سپاهان با کامبک صدرنشین ماند
فولاد مبارکه سپاهان با کامبک درهفته دوم لیگ برتر والیبال زنان صدرنشین ماند. در این هفته سه بازی در تهران و اصفهان برگزار شد که تیم‌های  هوران یزد، فولاد مبارکه سپاهان و سایپا تهران برنده بازی بودند. تیم پیکان تهران این هفته هم نتیجه‌ای جز باخت عایدش نشد. تیم پدیده بلوری‌زاده در بازی خانگی با نتیجه 3-2 مقابل هوران یزد باخت. فولاد مبارکه سپاهان در حالی که ست اول و دوم را با امتیازات 25 - 23 و 25 – 15 باخت، با کامبک از ست سوم، با امتیازات 25 - 20، 25 - 20 و 15 – 12 برد تا با 5 امتیاز صدرنشین بماند. تیم ذوب‌آهن اصفهان هم دیروز با باخت خانگی  3- صفر مقابل سایپا، دومین باخت در کارنامه‌اش ثبت شد و سایپا هم با این 3 امتیاز از ته جدول نجات پیدا کرد.


ایرلند اولین حریف هاکی روی یخ زنان
مسابقات کاپ جهانی هاکی روی یخ بانوان روزهای ۱۵ تا ۱۸ آبان در لهستان با حضور کشورهای ایرلند، کلمبیا و آرژانتین برگزار می‌شود. تیم ملی هاکی روی یخ بانوان کشورمان با ترکیب ۲۰ بازیکن فاطمه اسماعیلی، مژگان شاهسوند، دیانا فرزام‌نیا، حدیثه پورهاشمی، یگانه بهرامی، سارینا خسروی، درسا رحمانی، عسل حیدری، زهرا رضایی، دیبا فرزام‌نیا، نیلوفر عسگری، هدیه آقایی، شبنم عرب، اعظم سنایی، حدیث خلج، نگار خرم، الهام مدیردهقان، نگار ارجمند، آرزو ایزدی و زهرا قاسمی پنجشنبه شب عازم مسابقات کاپ توسعه جهانی در کشور لهستان شد.
این رویداد بین کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ است که از پنج قاره در شرف پیوستن به دیویژن‌های جهانی این رشته ورزشی هستند. تیم ملی کشورمان هم در نخستین حضور بین‌المللی نایب قهرمان آسیا شد. این تیم در اولین گام روز دوشنبه ۱۵ آبان ساعت ۱۸:۰۰ به مصاف ایرلند می‌رود. فردای آن روز با آرژانتین بازی می‌کند و چهارشنبه ۱۷ آبان به مصاف کلمبیا می‌رود. تیم ملی هاکی روی یخ بانوان پس از این مسابقات، عازم رقابت‌های آسیایی خواهد شد که در فروردین ماه برگزار می‌شود. همچنین نمایندگان کشورمان در پایان سال ۱۴۰۳ در بازی‌های زمستانی هاربن چین شرکت خواهند کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی