صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سرمربی ایتالیایی برای تیم ملی والیبال کارآمدتر است

محمدکاظم: سعید باید با کادر قوی بیاید

 مهری رنجبر
روزنامه نگار

این روزها بحث انتخابی سرمربی تیم ملی حسابی بالا گرفته است. کاندیداتوری سعید معروف برای سرمربیگری تیم ملی موافق و مخالفانی دارد. بعضی این انتخاب را سرمایه‌سوزی می‌دانند، اما بعضی دیگر نه، به شرط اینکه با کادر قوی و برنامه بلندمدت بیاید. هرچند مربی ایتالیایی را کارآمدتر می‌دانند.

سعید معروف چهره بین‌المللی است
محمد محمدکاظم، سرمربی تیم مس رفسنجان و ملی‌پوش سابق والیبال ایران سعید معروف را گزینه خوبی برای سرمربیگری تیم ملی می‌داند، به شرط داشتن برنامه بلندمدت: «من با اخباری که از جلسه کمیته فنی شنیدم، متوجه شدم چند مربی تاپ دنیا به پیشنهاد فدراسیون والیبال پاسخ منفی داده‌اند و بعضی از آنها هم قرارداد باشگاهی دارند. با این شرایط به نظرم هیچ ایرادی ندارد که  سعید معروف سرمربی تیم ملی باشد. او اصلاً نمی‌سوزد. چرا که سعید معروف چهره بین‌المللی است. البته اگر قرار باشد سرمربی تیم ملی شود، باید با کادر فنی قوی و برنامه بلندمدت بیاید. چرا که صرفاً آوردن سعید معروف برای اینکه تیم را به المپیک ببرد، بعید می‌دانم سعید قبول کند.»

نباید آینده را از دست بدهیم
به نظر او فدراسیون از حالا باید برای المپیک 2028 برنامه‌ریزی کند: «البته که انسان با امید زندگی می‌کند، اما شانس تیم ملی والیبال ایران برای صعود به المپیک پاریس خیلی کم شده و اگر قرار به برنامه‌ریزی باشد، فدراسیون بیشتر باید روی المپیک بعدی برنامه‌ریزی کند و لیگ ملت‌ها و دوره بعد قهرمانی جهانی. البته نباید تلاش برای تصاحب سهمیه المپیک 2024 پاریس را فراموش کنیم، اما آینده را هم نباید از دست بدهیم. به هر حال حداقل 3-2 سال زمان می‌برد تا تیم به آمادگی و سطح بالاتر برسد. نباید مربی را بیاوریم که چهارماه برای المپیک 2024 کار کند و بعد هم خداحافظ، بلکه به هرمربی که می‌آوریم باید زمان بدهیم. تیم ملی باید کادر قوی داشته باشد و حتی اگر سعید هم سرمربی نشد، سرمربی تاپ و خوبی انتخاب شود.»

مربی ایتالیایی
پیشنهاد من است
محمدکاظم مربی ایتالیایی را برای تیم ملی مناسب می‌داند: «ولادیمیر آلکنو شناخت خوبی از والیبال ایران و سبک بازی ما دارد، اما پیشنهاد من مربی ایتالیایی است. چرا که ایتالیایی‌ها نظم و دیسیپلین خاصی دارند و با شرایط بازیکنان و مجموعه فدراسیون ما برای کار در تیم ملی کارآمدتر است.»

مردم صبورتر باشند
ملی‌پوش سابق والیبال ایران البته به مردم هم توصیه می‌کند تا صبورتر باشند: «قطعاً ما ایرانی‌ها نتیجه‌گرا هستیم، در حالی که باید صبورتر باشیم و به هر مربی که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند، فرصت دهیم و همه خواسته‌هایش را فراهم کنیم تا راه برای موفقیت تیم هموارشود.»

برای شکست شهداب هم‌قسم شدیم
تیم والیبال مس رفسنجان، هفته سوم لیگ برتر در خانه‌اش، شهداب یزد مدعی قهرمانی را با باخت بدرقه کرد. محمد محمدکاظم سرمربی این فصل مسی‌ها پیروزی تیمش را به همدلی بازیکنان ربط می‌دهد: «هفته دوم برای ما یکسری اتفاقات افتاد، مشکل پروازی به مشهد داشتیم و بعد هم مقابل نیان الکترونیک باختیم، بعد از آن با بچه‌ها صحبت کردیم و با هم، هم‌قسم شدیم تا در هفته سوم و مقابل شهداب یزد، بهترین کیفیت بازی تیم را به نمایش بگذاریم. به نمایش گذاشتیم و 3- یک بردیم.»

روز فوق‌العاده ما بود
سرمربی مس رفسنجان معتقد است تیمش در بازی با شهداب یزد همه جوره خوب کار کرد: «بازیکنان ما اول با سرویس‌های هدفمند و بعد هم با مهار بلندزن‌ها،  قدرت شهداب را از کار انداختند. البته شهداب یزد هم بازیکنان بزرگی دارد و مسافتی را با اتوبوس به رفسنجان آمده بودند و البته بعضی از آنها مصدومیت‌های ریزی هم داشتند و همین مسأله بازی را برایشان سخت کرد. آن روز در واقع، تیمم در همه پست‌ها روز فوق العاده‌ای داشت. همه دست به دست هم دادیم تا برنده بازی باشیم.»

به بازیکنان جوان بهای بیشتری بدهیم
محمدکاظم اعتقاد دارد هنوز تیم‌ها آماده نیستند: «در نبود دو، سه چهره  تأثیرگذار در لیگ و تقسیم بازیکنان، تیم‌ها به هم نزدیک هستند و به همین دلیل هیچ بازی قابل پیش‌بینی نیست. شاید تیم‌ها از 9-8 بازی بعد جا می‌افتند و بازی‌ها قشنگ‌تر می‌شود. قطعاً بازیکنان جوان خیلی خوبی هم داشتیم و داریم و اگر مربیان تیم‌ها بهای بیشتری به آنها بدهند، شک نکنید برای کمک به تیم ملی ساخته می‌شوند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی