صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

حواس‌های «پرت» دفاع‌های «اوراق»

وصال روحانی
روزنامه‌نگار
استقلال، پرسپولیس و سپاهان، سه تیمی که مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ بیست و سوم فوتبال کشور هستند، روز پنجشنبه (11 آبان) در هفته نهم این مسابقات خطوط دفاعی‌ای را به میدان فرستادند که نمایش‌شان به معنای واقعی کلمه اسفبار و یکی از دیگری بدتر بود. استقلال دو گل بسیار سهل‌انگارانه و آسان از شمس‌آذر طی تساوی 2-2 با این تیم بلندپرواز قزوینی خورد و پرسپولیس در شرایطی برتری 1-2 خود مقابل صنعت نفت را با خوردن یک گل در وقت تلف‌ شده با تساوی 2-2 عوض کرد که حریف آبادانی‌اش به سبب اخراج یکی از بازیکنان خود 10 نفره بازی می‌کرد و توپی که به درون دروازه علیرضا بیرانوند غلتید، شاید تنها توپی بود که شاگردان عبدالله ویسی در کل نیمه دوم روی دروازه سهل‌انگاران پرسپولیس برده بودند.
شاهکار بزرگتر را سپاهان انجام داد که در بازی‌اش با ملوان در حالی که تساوی 2-2 دو تیم قطعی نشان می‌داد، با گل به خودی شگفت‌انگیز میلاد زکی‌پور مدافع چپ خود تن به شکست 2-3 داد و هر سه امتیاز از دستش پرید. درست است که شوت «فداکار» مهاجم ملوان در آن لحظات خطیر پایانی از درون 18 قدم به سمت دروازه سپاهان شلیک شده بود اما آن شلیک زمانی کامل شد و از دروازه‌بان سپاهان گذر کرد و بر تور نشست که زکی‌پور تکل زد و توپ را با سرعت و چرخش و انحراف هرچه بیشتر به درون دروازه خودی هدایت کرد.
تأسف‌آورتر اینکه از سه تیم فوق دو تیم (پرسپولیس و سپاهان) از نمایندگان ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم هستند و اگر قرار است با این خط دفاع‌های «اوراق» و با این حواس‌های «پرت» در ادامه این رقابت‌ها هم به میدان آمده و آنگونه دفاع کنند که پنجشنبه به چشم دیدیم، به نتایج مأیوس‌ کننده تازه‌ای خواهیم رسید. نتایجی که شاید اثر عاجل آن فقط حذف هر سه تیم ما (سومی نساجی قائمشهر است) از لیگ قاره‌ای باشد اما اثر ماندگارتر و مهم‌تر آن کمتر شدن احتمالی سهمیه ما در ادوار بعدی لیگ قهرمانان خواهد بود. سهمیه‌ای که به سبب دوری اکثر باشگاه‌های ما از مؤلفه‌های استاندارد و عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای آنان از سوی AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) همین حالا هم اندک است و زمانی خدشه بیشتری برداشت که تراکتور هم در مرحله پلی‌آف رقابت‌های امسال تسلیم الشارجه امارات شد و اصلاً به جدول اصلی این پیکارها راه نیافت. به واقع هفت گل غریب و سرشار از ساده‌انگاری که سه غول فوتبال باشگاهی ما مجموعاً در روز پنجشنبه در دروازه‌های خود کاشته شده دیدند،‌ نه چندان بزرگ بودن این تیم‌ها را دست‌کم در این مقطع از فصل به معرض نمایش نهاد. مقطعی که طی آن «یک‌ سوم» ابتدایی لیگ بیست و سوم بزودی برای همه تیم‌ها خاتمه خواهد یافت. بدون اینکه غول‌های اسمی فوتبال ما به حداقل نظمی برسند که لازمه کسب هر موفقیتی در یک لیگ طولانی‌مدت است. به همه اینها بیفزایید عملکرد دفاعی نساجی را که سه گل از تراکتور خورد و دم نزد تا کارنامه دفاعی نمایندگان آسیایی ما در این هفته پربارتر شود!

 

جستجو
آرشیو تاریخی