صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

نکونام و استقلالی‌ها می‌بردند ، علیه یحیی حرف نمی‌زدند

پرسپولیس از رقیب بازی خورد!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
 پرسپولیس با دریافت گل دقیقه 95 از صنعت نفت رده چهاردهمی که چیزی حدود 50 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در میان تشویق هواداران پرسپولیس، ده نفره بازی می‌کرد صدر جدول را از دست داد. بعد از بازی هم یحیی گل‌محمدی هم بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه‌های خود به این نکته اشاره داشتند که تمرکزشان در آن صحنه به هم خورده است. البته هیچ کس نگفت دلیل برهم خوردن این تمرکز کجا بود و چه اتفاقی افتاد. تازه این اتفاق وقتی افتاد که نشانه‌های خستگی در تیم پرسپولیس دیده نمی‌شد و این تیم برعکس بازی در انزلی پرتکاپو و پرفشار کار کرد و حداقل به لحاظ شکل فوتبالی فرم خوبی داشت. هر چند با ریز شدن در مسائل فنی این بازی می‌شود به چند اشتباه فردی شامل جاگیری غلط مدافعان یا اینکه چرا پرسپولیس برای رسیدن به گل سوم فشار لازم را به حریف وارد نکرد، دقیق شد و این جزئیات را با موشکافی بیشتری بررسی کرد اما مسأله برهم خوردن تمرکز نباید فراموش شود.
پرسپولیس تمرکزش را در لحظات پایانی از دست داده بود چرا که از تیم رقیب بازی خورد. شاید یحیی گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس در دقایق آخر بازی داشتند به این فکر می‌کردند که بعد از پیروزی و پس گرفتن صدر جدول از رقیب سنتی، در مصاحبه‌هایشان چگونه جواب بازیکنان و مربیان تیم رقیب را بدهند و از خجالت آنها دربیایند و همین شد که در میان انبوه تشویق‌های ایسلندی که برد را قطعی و یحیی را به جایگاه امپراتور بازگردانده بود آن گل مضحک درون دروازه تیم گل‌محمدی رویید تا بازی حریف رسماً جواب داده باشد.
باور کنید جواد نکونام در صورت پیروزی مقابل شمس آذر قزوین علیه یحیی گل‌محمدی حرف نمی‌زد یا آن ادبیات عجیب در زیر سؤال بردن شخصیت کاپیتان سابقش در تیم ملی را به کار نمی‌برد. نکونام با درک این مهم که احتمال برد پرسپولیس مقابل صنعت نفت و بازگشت این تیم به صدر جدول زیاد خواهد بود علیه گل‌محمدی آن حرف‌ها را مطرح کرد و در ادامه مدیر تیم استقلال با آن ادبیات سخیف آش را هم زد. سپس نوبت بازیکنان استقلال رسید که با طرح مسائلی مثل اینکه بازیکنان پرسپولیس چرا در حق باشگاه‌شان فداکاری نمی‌کنند و از آپشن‌هایشان نمی‌گذرند، روی نقطه حساس دست بگذارند و به نوعی بازیکنان پرسپولیس را قلقلک دهند تا در مورد این موضوع حساس که بیش از یک ماه است مهم‌ترین حاشیه تیم پرسپولیس بوده واکنش نشان دهند.
در واقع هم یحیی گل‌محمدی، هم بازیکنان پرسپولیس بازی سرمربی و بازیکنان استقلال را خوردند و فکر کردن به این موارد تنش‌زا و اینکه باید چه پاسخی به تیم رقیب بدهیم که هم کم نیاورده باشیم هم‌ شأن باشگاه و خودمان را رعایت کرده باشیم، باعث شد تمرکز تیم در جایی که باید از دست برود و استقلال با ماندن در صدر به خواسته‌اش برسد. این اتفاق در حالی رخ داد که هم گل‌محمدی هم بازیکنانش هر هفته روی این نکته تأکید دارند که رقبا برای قهرمان نشدن پرسپولیس انواع و اقسام سنگ‌اندازی‌ها را انجام می‌دهند اما با علم به این موضوع باز هم بازی خوردند.
هر چند گل‌محمدی با ادبیات مناسب‌تری جواب نکونام را داد و افشین پیروانی وارد دعواهای دو باشگاه نشد اما استقلال که طی 7 سال اخیر غالباً به لحاظ فنی سطحی پایین‌تر از پرسپولیس داشته و برای قهرمان نشدن دوباره رقیب سنتی‌اش همه کار می‌کند، این‌طور بازی را به سمتی برد که واکنش پرسپولیسی‌ها را برانگیزد و به هدفش هم رسید. با وجود این و حتی با در نظر گرفتن استوری‌های بازیکنان هر دو تیم برای بالا بردن ‌شأن سرمربی تیم‌شان، هوشیاری یحیی و گذاشتن نقطه پایان به این درگیری کلامی می‌تواند اوضاع را برای تیم پرسپولیس بهتر کند هر چند برای استقلال گرفتن همین دو امتیاز خانگی در یکی از راحت‌ترین بازی‌های پرسپولیس هم شاید کافی باشد.

ZOOM

جواب یحیی به نکونام:شروع کننده ایشان بود
یحیی گل‌محمدی در واکنش به مصاحبه تند جواد نکونام کوتاه صحبت کرد و گفت: «شروع‌کننده قضیه ایشان بود و من جواب کسی که بلد نیست و هنوز یاد نگرفته به بزرگترش احترام بگذارد را نمی‌دهم. همین جا موضوع را تمام شده می‌دانم. امیدوارم فوتبالی‌ها بتوانند یاد بگیرند که احترام بگذارند. این موضوعی است که باید خیلی به آن توجه کرد. موضوعی که در فوتبال ما کمتر به آن پرداخته شده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی