آشتی با کادرفنی، انتخاب درست رستمی برای رسیدن به پاریس

تصمیمی که دیر گرفته شد

رضا عباسپور
روزنامه نگار
قطعاً کیانوش رستمی برخلاف آنچه که به ظاهر از او در چند سال گذشته دیدیم یا شنیدیم، وزنه‌برداری خوش‌قلب، سختکوش و با اراده است. قهرمانی که بارها و بارها در میادین مختلف و معتبر آسیایی، جهانی و المپیک باعث غرور ملی و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان شده است. شاید در برهه‌ای از زمان آنچه که جامعه وزنه‌برداری و ورزش کشور از رستم وزنه‌برداری ایران توقع داشتند به هر دلیل برآورده نشد. اما حالا کیانوش با تغییر موضع اساسی که در برخی تفکرات فنی خود داشته، نشان داده که برای کسب سهمیه ورودی و حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس، همینطور یک تاریخ‌سازی دیگر برای وزنه‌برداری ایران مسیری روشن و برنامه‌ای متفاوت با آنچه که در ادوار گذشته از او به یاد داریم، می‌خواهد روی تخته مسابقه برگردد. بنابر این حالا که این قهرمان بزرگ و نامدار ملی، برای صلح و جبران تلخی‌های گذشته پا پیش گذاشته است، بد نیست کادر مدیریتی و فنی وزنه‌برداری ایران نیز از موضع قبلی خود کوتاه آمده و حمایت خود را از ستاره پرافتخار وزنه‌برداری ایران دریغ نکنند.

چراغ سبز رستمی
برای وزنه‌ زدن در رشت
رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور از دیروز رسماً با حضور تیم‌ها و وزنه‌برداران حاضر در فصل 1402 به میزبانی شهر رشت آغاز شد. رقابتی که قطعاً می‌تواند تنور وزنه‌برداری را دوباره داغ کند. شاید یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند بر جذابیت و گرمی رقابت هفته نخست لیگ وزنه‌برداری ایران بیفزاید، حضور کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری در این رقابت برای دیدن شرایط ستاره‌های مدعی است که برای بازگشت دوباره به ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری یا به عنوان وزنه‌بردار تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقه و یا به عنوان وزنه‌بردار آزاد قرار است روی تخته رفته و دست به وزنه شوند. یکی از این وزنه‌برداران نام‌آشنا که در چند روز گذشته ماجرای حضور و بازگشتش به تیم ملی وزنه‌برداری سوژه اصلی رسانه‌ها شده بود و حواشی زیادی را نیز به دنبال داشت «کیانوش رستمی» دارنده دو نشان طلا و نقره بازی‌های المپیک 2012 لندن و 2016 ریو است. کیانوش که به خاطر مصدومیت و آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو نتوانست در رکوردگیری قبل از جهانی 2023 ریاض شرکت کند و به همین دلیل رقابت حساس و مهم کسب سهمیه المپیک را از دست داد، حالا برای اینکه بتواند دوباره به چرخه گزینشی المپیک برگردد، باید قطعاً در تورنمنت قطرکاپ که قرار است آذرماه در دوحه برگزار شود، روی تخته برود. به همین دلیل او با اینکه هنوز از لحاظ آمادگی رکوردی و بدنی (به خاطر اینکه به تازگی از بند مصدومیت رها شده است) به شرایط ایده‌آل نرسیده است، با آمادگی حدود 60 تا 70 درصد و به خاطر اینکه حسن نیتش را به کادرفنی و تیم مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری ثابت کند، با وجود اینکه عضو تیمی در لیگ وزنه‌برداری امسال نیست اما می‌خواهد در رشت روی تخته رفته و به صورت آزاد دست به وزنه شده و به سرمربی تیم ملی و اهالی وزنه‌برداری نشان دهد که عزمش را برای ایجاد تغییرات اساسی در تفکرات و مسیر نه چندان مطلوبی که قبلاً پیش گرفته بود جزم کرده است. بنابراین با چراغ سبزی که رستمی برای حضور به عنوان وزنه‌بردار آزاد و وزنه زدن در هفته نخست لیگ در رشت نشان داده است، امید می‌رود که صلح و آشتی بین او و کادرفنی دوباره شکل گرفته و بتوانیم در تیم ملی وزنه‌برداری از انگیزه و پتانسیل فوق‌العاده‌ای که این وزنه‌بردار برای المپیکی شدن دارد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

پذیرش شروط سرمربی برای بازگشت به گردونه المپیک
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی، شرط گذاشته بود که او باید حتماً در هفته نخست لیگ وزنه‌برداری دررشت وزنه بزند. بعد از آن نیز اگر با حضورش در اردوی تیم ملی برای اعزام به قطرکاپ موافقت شد، رستمی تراژدی تمرینات انفرادی را به کل بگذارد و همراه با سایر اردونشینان، با هماهنگی و تحت نظارت سرمربی تمریناتش را انجام دهد. رستمی هم با پذیرش کامل شروط سرمربی تیم‌ ملی برای اینکه به هدفی که در ذهن دارد برسد، تأکید کرد که هم در هفته اول لیگ وزنه‌ می‌زند، هم اینکه کنار بقیه ملی‌پوشان در اردو تمریناتش را ادامه خواهد داد. رستمی در این خصوص می‌گوید: «به حرمت مجموعه بزرگ وزنه‌برداری ایران که جوانی و عمرم را در آن گذاشتم و همینطور به احترام سرمربی تیم ملی که با هم در المپیک ۲۰۱۲ لندن خاطرات شیرین و خوشی داشتیم و برای ورزش ایران افتخار کسب کردیم، به عنوان وزنه‌بردار آزاد به رشت و لیگ برتر رفته و وزنه‌ می‌زنم.»
رستمی ادامه می‌دهد: «البته چون به تازگی از بند مصدومیت خلاص شدم و تمریناتم را از سر گرفتم، با آمادگی حدود 60 تا 70 درصد در رشت روی تخته می‌روم. امیدوارم که کادرفنی شرایط من را درک کنند چون می‌خواهم با کمک و حمایت آنها برای اعتلای نام ایران بی‌منت تلاش کنم و از جانم برای اهتزاز دوباره پرچم مقدس ایران در المپیک پیش‌رو مایه بگذارم. چون امسال در لیگ تیمی ندارم به عنوان وزنه‌بردار آزاد طبق نظر و خواسته سرمربی تیم ملی روی تخته رفته و اگرچه هنوز کامل مهیای وزنه زدن نیستم ولی سعی می‌کنم وزنه‌های قابل قبولی ثبت کنم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی