خبر

تیر نوروزیان به سهمیه نخورد
پوریا نوروزیان با ششمی قهرمانی آسیا در تفنگ سه‌ وضعیت سهمیه المپیک را از دست داد.
پوریا نوروزیان ملی‌پوش تفنگ در آخرین روز رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در تفنگ ۵۰ متر سه‌ وضعیت مردان، با سومی راهی فینال شد. او در فینال ششم شد و در یکقدمی سهمیه المپیک، بلیت پاریس از دستش پرید. امیرمحمد نکونام با ۵۸۵ امتیاز چهاردهم شد و مهیار صداقت با ۵۸۱ امتیاز بیست‌وچهارم. تیم تفنگ سه‌ وضعیت ایران با ترکیب پوریا نوروزیان، مهیار صداقت و امیرمحمد نکونام با ۱۷۵۷ امتیاز بعد از چین، هند و ژاپن چهارم شد. تیم میکس‌تراپ ایران با ترکیب مرضیه پرورش‌نیا و محمدحسین پرورش‌نیا هم در این روز با امتیاز ۱۲۴ در جایگاه سیزدهم ایستاد و تیم الف با ترکیب شیوا فرح‌پور و بابک یگانه با ۱۲۲ امتیاز چهاردهم شد.


پایان کار کرم‌پور در گلف قهرمانی آسیا
کار سجاد کرم‌پور ملی‌پوش گلف ایرانی در مسابقات قهرمانی مردان آسیا AAC با ۸۱ ضربه در روز دوم تمام شد.
در این دوره 120 گلف‌باز آسیایی حضور داشتند که در ملبورن استرالیا با هم رقابت کردند. مسابقه 4 روزه‌ای که گلف‌بازان دو روز هم قبل از آن تمرین رسمی داشتند و در نهایت جاسپر استابز استرالیایی با مجموع 285 ضربه قهرمان شد. ملی‌پوش گلف ایران روز اول رقابت‌ها 84 امتیاز گرفت و روز دوم 81 امتیاز. حسن کریمیان؛ سرمربی تیم ملی گلف مردان نتیجه کرم پور را نسبتاً خوب می‌داند: «سجاد عملکرد نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشت. با میانگین امتیازات سجاد کرم‌پور می‌توانستیم حدس بزنیم او چه امتیازی به دست می‌آورد اما در مجموع انتظار داشتیم عملکرد بهتری داشته باشد. با نتایجی که در این دوره به دست آمد، متوجه شدیم باید با ورزشکاران بیشتر کار شود و تمرکز بیشتری روی تمرینات بازیکنان داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم نتایج بهتری در رقابت‌های بین‌المللی بگیریم.»


در جلسه وزیر ورزش و انوشیروانی چه گذشت؟
در جلسه مشترک کیومرث هاشمی، وزیر ورزش با سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی، به ترتیب رئیس و نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، درباره مشکلات این فدراسیون، ساختمان و کمپ تیم‌های ملی، بدهی‌ سال‌های قبل فدراسیون و ... بحث و تبادل نظر شد.
هاشمی در این جلسه ضمن پیگیری وضعیت پیشکسوتان، قول‌های مساعدی را در خصوص تخصیص اعتبارات به وزنه‌برداری داد. قرار است در جلسه دیگری که یک یا دو هفته آینده با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد، درباره المپیک، چشم‌انداز آینده و شرایط کلی وزنه‌برداری صحبت شود.
انوشیروانی پس از این جلسه گفت: «وزیر ورزش اشراف زیادی به وزنه‌برداری دارد و به خوبی مشکلات این رشته را می‌داند. حرف‌های مثبتی رد و بدل شد و در جلسه آتی روی محورهای مهم‌تری بحث و تبادل‌نظر خواهد شد. بدون شک مصوبات جلسه پیش رو گره‌گشای بسیاری از مشکلات وزنه‌برداری خواهد بود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی